Klarat FF7R? Prata av dig här! (SPOILERS)

Medlem

Jag hade intalat mig att inte spela för ens att hela spelet hade kommit, men så fick jag spelet i födelsedagspresent så då var det ju bara att spela. Tur var det, satan vilket utdraget spel.
Hade aldrig orkat köra genom hela spelet om det ska fortsätta vara så här.
Älskar musiken, alla cutscenes och de klassiska scenerna, men inte mer än så. Fighterna är helt ok också.
Miljöerna/level designen är riktigt stela och tråkiga, satt och hade originalet i hjärnan när jag sprang runt för att inte bli uttråkad. Visst att det ska vara dystert, men det är så tomt på detaljer. Inget som utmärker sig som i originalet.
Man märker att de drar ut spelet extra mycket i onödan bara för att försöka göra spelet längre eftersom det är en kort del. Jag tycker de hade kunnat tagit bort mycket skit och hoppat över att släppa del 1 och slagit ihop den med del 2.

Sedan alla dessa jäkla gap squeezes, fy fan.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Jag hade intalat mig att inte spela för ens att hela spelet hade kommit, men så fick jag spelet i födelsedagspresent så då var det ju bara att spela. Tur var det, satan vilket utdraget spel.
Hade aldrig orkat köra genom hela spelet om det ska fortsätta vara så här.
Älskar musiken, alla cutscenes och de klassiska scenerna, men inte mer än så. Fighterna är helt ok också.
Miljöerna/level designen är riktigt stela och tråkiga, satt och hade originalet i hjärnan när jag sprang runt för att inte bli uttråkad. Visst att det ska vara dystert, men det är så tomt på detaljer. Inget som utmärker sig som i originalet.
Man märker att de drar ut spelet extra mycket i onödan bara för att försöka göra spelet längre eftersom det är en kort del. Jag tycker de hade kunnat tagit bort mycket skit och hoppat över att släppa del 1 och slagit ihop den med del 2.

Sedan alla dessa jäkla gap squeezes, fy fan.

Förstår besvikelsen, håller med om det mesta. Det var bättre förr, åtminstone när det gäller spel från Square.

Avstängd
Skrivet av Fr0gg0.:

Jag hade intalat mig att inte spela för ens att hela spelet hade kommit, men så fick jag spelet i födelsedagspresent så då var det ju bara att spela. Tur var det, satan vilket utdraget spel.
Hade aldrig orkat köra genom hela spelet om det ska fortsätta vara så här.
Älskar musiken, alla cutscenes och de klassiska scenerna, men inte mer än så. Fighterna är helt ok också.
Miljöerna/level designen är riktigt stela och tråkiga, satt och hade originalet i hjärnan när jag sprang runt för att inte bli uttråkad. Visst att det ska vara dystert, men det är så tomt på detaljer. Inget som utmärker sig som i originalet.
Man märker att de drar ut spelet extra mycket i onödan bara för att försöka göra spelet längre eftersom det är en kort del. Jag tycker de hade kunnat tagit bort mycket skit och hoppat över att släppa del 1 och slagit ihop den med del 2.

Sedan alla dessa jäkla gap squeezes, fy fan.

Ja jag tycker dom kunde hoppat över att släppa det överhuvudtaget och sedan släppa hela spelet på en gång om några år. Hade varit bättre att vänta. Slutet var bara jävligt utdraget och meningslöst.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Jag hade intalat mig att inte spela för ens att hela spelet hade kommit, men så fick jag spelet i födelsedagspresent så då var det ju bara att spela. Tur var det, satan vilket utdraget spel.
Hade aldrig orkat köra genom hela spelet om det ska fortsätta vara så här.
Älskar musiken, alla cutscenes och de klassiska scenerna, men inte mer än så. Fighterna är helt ok också.
Miljöerna/level designen är riktigt stela och tråkiga, satt och hade originalet i hjärnan när jag sprang runt för att inte bli uttråkad. Visst att det ska vara dystert, men det är så tomt på detaljer. Inget som utmärker sig som i originalet.
Man märker att de drar ut spelet extra mycket i onödan bara för att försöka göra spelet längre eftersom det är en kort del. Jag tycker de hade kunnat tagit bort mycket skit och hoppat över att släppa del 1 och slagit ihop den med del 2.

Sedan alla dessa jäkla gap squeezes, fy fan.

Håller helt med. Har verkligen försökt att se förbi bristerna, men det går inte. Trots mästerlig musik, en del feta strider och några riktigt bra scener.

Årets besvikelse för mig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Nu har jag spelat igenom remaken av mitt favoritspel genom tiderna, och jag är nästan gråtfärdig av besvikelse. Gillade verkligen spelet fram tills att man kommit en bit upp i Shinra HQ. Spelat med min sambo som också fastnat riktigt hårt. Såg fram emot delen där man i originalet blir tillfångatagen och kastad i celler som man sedan flyr från. Byggnaden är sedan öde, stämningen är tät och man undrar vad som hänt när man ser blod överallt.. Sen ser man svärdet i presidenten, och vid det här laget vet man inte ens vem Sephiroth är. Knappt iallafall.

Härifrån till slutet kastar Square bort allt jag älskar med originalet.

Avstängd
Skrivet av arelion:

Nu har jag spelat igenom remaken av mitt favoritspel genom tiderna, och jag är nästan gråtfärdig av besvikelse. Gillade verkligen spelet fram tills att man kommit en bit upp i Shinra HQ. Spelat med min sambo som också fastnat riktigt hårt. Såg fram emot delen där man i originalet blir tillfångatagen och kastad i celler som man sedan flyr från. Byggnaden är sedan öde, stämningen är tät och man undrar vad som hänt när man ser blod överallt.. Sen ser man svärdet i presidenten, och vid det här laget vet man inte ens vem Sephiroth är. Knappt iallafall.

Härifrån till slutet kastar Square bort allt jag älskar med originalet.

Ja får hoppas dom andra delarna blir bättre.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Det är helt fantastiskt hur mycket bättre den blivit på olika sätt, dock inte utan svagheter.
Jag tycker att SE borde endast ha gjort en remake baserat på originalet, eller med minimal nytt material. I dagsläget känns spelet nästan som ett nytt spel, eftersom inte så värst mycket av originalet är med.

I alla fall,

1. Musiken har blivit modernare och dynamisk, mer åt FF13 hållet. Det är svårt att få fram den nostalgiska känslan eller typ associera till originalspelet när det mesta av originalmusiken tagits bort. Inte så att jag inte tycker om de nya låtarna, vissa är riktigt bra, men man borde ha fått med flera gamla låtar.

2. Ett stort minus, för mig i alla fall, är att man återanvänt samma låtar om och om igen. Om man lyssnar noga är det inte så svårt att inse att tex battle theme återanvänds många gånger, och samma låt i lite annorlunda version räknas ändå som samma låt, vilket gör innehållet tråkigt. Tifa's theme är en annan låt som återanvänds, Aerith's theme likaså. SE är dessutom kända för att återanvända innehåll.

'Dekorationerna' vid olika miljöer tenderar också många gånger att återanvändas, liksom objekt av olika slag som finns på marken. Man borde ha kommit på specifika objekt som är lämpliga för varje miljö, något som gör varje miljö unik.
Sen tenderar flera miljöer vara av samma slag, tex använda sig av mycket metall och så, inte mycket man kan göra åt även om det kan vara lite tråkigt.

3. Rent visuellt har de gjort ett helt fantastiskt jobb. Enda minuset är att de tagit bort event cutscenes där miljöer/karaktärer ser mer realistiska/äkta ut. Det hade varit kanon att se åtminstone vissa delar av spelet i ännu högre kvalite. Med tanke på hur många detaljer de lagt in och all tid det tagit så är det dock förståeligt att de inte gjort det.

4. Jag tycker absolut inte om alla extra uppdrag de lagt till. Det är bara slöseri med tid. Det är helt galet hur mycket tid det tar att springa fram och tillbaks, hjälpa folk och barn. Man får belöningar men tycker ändå att man kunde få dessa belöningar på andra sätt. Alla extra uppdrag borde vara valbara i slutet och ge högre belöningar. Nu känns det mer som att spelets kärna ständigt åsidosätts, den ligger inte i centrum.

5. Avalanche gruppen har fått mer uppmärksamhet och det tycker jag är jättebra.

6. Man får mycket stark materia som i originalspelet hittas nästan vid slutet, vilket är lite konstigt. Man borde få starkare materia ju längre in i spelet man kommer. Vissa materia hittade man tex om man besegrade en mycket svår boss, som man nu får bara sådär, plocka upp från marken.

Detsamma gäller storyn, Sephiroth uppträder väldigt tidigt. SE skriver att Sephiroth har en viktig roll och det visar de upp genom att lägga till honom tidigare i spelet. Det är dock konstigt att se honom relativt ofta utan någon som helst samband till det som sker i spelet.

7. Det här med Clouds hälsa är också något som jag tycker är irriterande, eftersom det sker nästan för ofta.

8. Vissa scener har de ändrat om för mycket, tex att presidenten blir mördad framför en. Det var en helt annan känsla och mystik när man såg en lång svärd i honom. Det uppstod frågetecken kring mordet och spelet började bli mer intressant.

9. Dessa whispers har jag svårt att förstå mig på. Jag förstår inte varför de finns med i spelet. Det verkar som att SE bara vill ha med allt som är konstigt. Det är fantasy trots allt.

10. Hojo borde få komma fram i ett senare skede.

Det mesta, om inte allt, har kommit fram redan i Midgar. Skurkar, problem, förflutna, Jenova, och strid med Sephiroth?! det är lite för mycket. De hade lika gärna kunnat slå ihop det viktigaste på en gång så hade hela spelet fått plats på en enda del. Man undrar hur nästa del kommer se ut, och ännu mer undrar man hur spelet kommer att sluta. Jag tycker definitivt att del 1 hade kunnat kortats ner avsevärt och ändå varit superbra. Mer material innebär inte att det blir bättre.

Avstängd
Skrivet av Lightning:

Det mesta, om inte allt, har kommit fram redan i Midgar. Skurkar, problem, förflutna, Jenova, och strid med Sephiroth?! det är lite för mycket. De hade lika gärna kunnat slå ihop det viktigaste på en gång så hade hela spelet fått plats på en enda del. Man undrar hur nästa del kommer se ut, och ännu mer undrar man hur spelet kommer att sluta. Jag tycker definitivt att del 1 hade kunnat kortats ner avsevärt och ändå varit superbra. Mer material innebär inte att det blir bättre.

Jag har en impopulär teori om att detta spelet främst var tänkt som en sorts komplett sammanfattning av första spelet men utspelat enbart i Midgar. Jessies död är t.ex. motsvarigheten till Aerths död i orginalet och att det var därför som de desperat pushade för att spelaren skulle få känslor för henne.

Är personligen också besviken på att de inte följde orginalet mer slaviskt. Den verkshöjd som senare FF-titlar legat på är knappast något att inspireras av. Även om jag tycker att FFXV hade en del höjdpunkter är det en rentav patetisk story jämfört med sjuans. Och att trycka in sidemissions är helt klart det sämsta man kan göra i ett spel som självsäkert kan stå på egna ben. Jag hade inte ens varit arg om denna del i FFVII-remaken hade legat på 15 timmar, om nu dessa timmar hade varit kvalitativa. Istället fick vi 40 timmar där 30 av dem var olidlig smörja såsom kloakerna del ett, kloakerna del två, den menlösa spökbarnshistorian på tågkyrkogården, Hojos bedrövliga labb, det bedrövliga labbet under slummen, den tröttsamt långa sträckan mot Wall Market, osv. Hoppas verkligen de har vett att korta ner alla dungeons framöver. Aldrig varit mer besviken på ett spel någonsin, och hade jag inte spelat FFVII tidigare och inte varit totalt förälskad i karaktärerna redan på förhand hade jag antagligen hatat det och inte ens gett framtida delar en chans.

Medlem

Detta spel är mer som Final Fantasy 7-2. Alltså en ren uppföljare. Vilket många av oss inte ville ha.

Skulle de ha marknadsfört denna "Remake" som en uppföljare till 7:an som utspelar sig i en alternativ Timeline så tror jag de inte hade fått like mycket skit. Men nu sa de att de skulle göra en Remake och inte en uppföljare och det är därför de fått den skit de har fått.

Jag ogillar verkligen vad de gjorde med Remaken. Att förstöra storyn så mycket som de gjorde har gjort mig till en "Hater" och jag kommer verkligen inte köpa Del-2.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Detta spel är mer som Final Fantasy 7-2. Alltså en ren uppföljare. Vilket många av oss inte ville ha.

Skulle de ha marknadsfört denna "Remake" som en uppföljare till 7:an som utspelar sig i en alternativ Timeline så tror jag de inte hade fått like mycket skit. Men nu sa de att de skulle göra en Remake och inte en uppföljare och det är därför de fått den skit de har fått.

Jag ogillar verkligen vad de gjorde med Remaken. Att förstöra storyn så mycket som de gjorde har gjort mig till en "Hater" och jag kommer verkligen inte köpa Del-2.

Ja man undrar lite grann vad exakt de ville göra med spelet. Det jag minns att SE sa var att de skulle hålla kvar spelets kärna, dvs viktigaste handlingar och annat tillhörande, och samtidigt utöka dess potential. Vilket jag tvivlade på att de skulle kunna göra utan att förstöra spelets innehåll. De var emot en remake baserat på originalet för de tyckte att det inte fanns någon mening med exakt samma spel. Detta blev en konstig mix, för det finns både nytt och gammalt.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Jag har en impopulär teori om att detta spelet främst var tänkt som en sorts komplett sammanfattning av första spelet men utspelat enbart i Midgar. Jessies död är t.ex. motsvarigheten till Aerths död i orginalet och att det var därför som de desperat pushade för att spelaren skulle få känslor för henne.

Är personligen också besviken på att de inte följde orginalet mer slaviskt. Den verkshöjd som senare FF-titlar legat på är knappast något att inspireras av. Även om jag tycker att FFXV hade en del höjdpunkter är det en rentav patetisk story jämfört med sjuans. Och att trycka in sidemissions är helt klart det sämsta man kan göra i ett spel som självsäkert kan stå på egna ben. Jag hade inte ens varit arg om denna del i FFVII-remaken hade legat på 15 timmar, om nu dessa timmar hade varit kvalitativa. Istället fick vi 40 timmar där 30 av dem var olidlig smörja såsom kloakerna del ett, kloakerna del två, den menlösa spökbarnshistorian på tågkyrkogården, Hojos bedrövliga labb, det bedrövliga labbet under slummen, den tröttsamt långa sträckan mot Wall Market, osv. Hoppas verkligen de har vett att korta ner alla dungeons framöver. Aldrig varit mer besviken på ett spel någonsin, och hade jag inte spelat FFVII tidigare och inte varit totalt förälskad i karaktärerna redan på förhand hade jag antagligen hatat det och inte ens gett framtida delar en chans.

Det tänkte jag inte på, men du kan ha rätt i det. Jag hoppades att hon skulle överleva precis som Biggs. Jag tänkte att de kanske inte ville visa vad som verkligen hände med henne för att bygga upp spänning. Jag trodde att Biggs också dog på samma sätt, men tydligen inte. De kan istället låta Aerith leva, vem vet. Jag förväntar mig ett riktigt bra scen i the Forgotten City med Aerith, men det är trots allt SE vi pratar om, allt kan hända. Hela spelet kommer att vridas och vändas.

Ja jag instämmer med dig och många andra fans som också tycker att de senaste FF spelen inte längre håller samma standard. Man blir besviken. Jag tänkte att det här skulle vara deras chans att visa vad de går för, men det verkar inte så.

Ja precis, många delar var bra precis som de var. Hojos labb tyckte jag var asbra faktiskt, men tråkigt att man fick kontakt med honom så pass tidigt. Det hade varit en annan sak att få en liten glimt av honom, att han existerar, och bygga upp lite mer spänning och mystik kring honom. Det jag däremot tyckte var bedrövligt var Wall Market. Musiken som spelas upp är så irriterande. De har gjort det hela rena tivolin. Den gamla versionen var så mycket bättre.
För att inte tala om bänkarna.. det är trots allt ett fantasy spel så varför inte lägga samma gamla frågetecken så att alla fans kan känna igen sig i spelet. Onödigt med både bänkar och extra potion-maskiner, det räcker gott och väl med alla affärer i städer. Jag förstår inte heller poängen med Jukeboxen..

Jag nämnde det inte förut för att jag tyckte att det skulle bli för mycket negativt men karaktärerna är ju inte heller samma egentligen. De har inte samma personligheter. Tifa är mycket kaxigare och också mer kapabel att ta hand om sig själv. Det är Cloud som räddar henne tex i Wall Market (från Don) i FF7, och samma gäller Aerith. Nu är Tifa så stark att hon slår alla skurkar själv. Då är det lite dumt att Cloud ska gå efter henne.. hon är trots allt inte i fara. Det är flera gånger som Tifa räddar Cloud. Det är spännande men inte den Tifa som existerar i FF7.. Vid den scenen där de båda mötts och Cloud säger att han ska bli soldat, lika stark som Sephiroth, där lovar han väl också Tifa att han ska rädda henne när hon är i fara. Så hur kan det nu bli tvärtom??

Cloud är inte heller den pratiga och humoristiska typen. I FF7 ändras hans karaktär med tiden och då känns det mer naturligt, att från att endast vilja tjäna pengar och inte bry sig om planeten, offra sig för den och alla i den. Nu är han så avslappnad, rolig, hjälpsam, pratsam, det är en helt annan Cloud man ser. Han pratar nog mer än alla, förutom Barret kanske som inte kan sluta prata. SE betonar det i spelet genom Tifa, hon säger till Cloud att han förändrats. Det är jättekonstigt med tanke på att man nyligen börjat spela och inte sett något som orsakat förändring, och med tanke på att han inte är sån i FF7.

Det är svårt att förstå om detta är ett helt nytt spel, eller vad det är. Det gamla ihopklistrat med det nya.. en soppa. För nybörjare kanske det är ett wow spel, men för gamla fans som håller koll på detaljer är det verkligen inte wow. Det är trots allt inte endast grafiken eller det tekniska som spelar roll.

SE arbetar mycket med symbolik och deras spel präglas mycket av det, bland annat, vilket gör det svårt för resten av världen att hänga med. Ytterligare en orsak till varför deras spel har så stora brister nuförtiden. De komplicerar alltför mycket. Man vill spela ett spel, inte klura ut gåtor. Vad exakt är meningen med påsen som visas upp i slutet? och vad har Zack att göra med slutet av del 1 när slutet inte ens är nära? de bara lägger till så mycket material som möjligt utan att tänka efter om det är relevant eller inte. Visst lägg till ett scen av Zack och Cloud när de båda var soldater, men gör inte en vana av det. Man ska trots allt fokusera på nuet.

Jag vet inte om flera tänkte på det men nu när SE blandat ihop gammalt med nytt känns det som att man ständigt går fram och tillbaka i spelet. Man blir indragen i det nya för att sen plötsligt känna igen något gammalt. Inte direkt vad jag skulle kalla genomslag.

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Nu har inte jag klarat spelet men jag ger mig in i tråden ändå. Är inte så känslig för spoiler.

Är på kapitel 9 och spelet är verkligen skittråkigt. I vissa sektioner är det bara stadsspring i flera timmar för att göra skitdumma saker, utan action. När det väl är aktion så är man begränsad till korridorspring i stället. Jag kan inte påstå att detta är kul. Blir mest bara sugen på att spela originalet igen...

I övrigt, så nej, jag tycker det här är en rätt kass portning av originalet. Det finns vissa gemytliga aspekter. Striderna är rätt bra och lite nostalgiskt är det ändå. Men sen? Orkar inte gå in på detalj men på många level känns det som en rätt billig remake, med tanke på att det är ett av de mest efterfrågade spelen, någonsin.

Personligen tycker jag vissa steg man har tagit har varit steg i fel riktning. Så som att basera spelet på originalets första fem timmar, vilket har gjort spelet fullproppat med ointressant stoppning. Eller att det egentligen är en "reimagine" istället för en remake. Grejen är när originalet gjordes så var Square i toppform. Square Enix 2020 har i mitt tycke knappt gjort bra spel på 10-15 år. Jag har inte förtroende för att skulle kunna göra detta bra...

Det här spelet verkligen döda mitt spelintresse under april månad. Tog mig upp till kapitel 9 vid annandagpåsk. Sen har jag spelat sporadiskt två gånger. Nu har jag börjat spela remastern av Riptos Rage och har kul i stället.

Square verkar vara bra på att döda ens spelintresse den senaste tiden. Man är nästan rädd för att be om något av rädsla för att de ska förvärra, istället för att förbättra. Det fanns vissa som från början tyckte att Square inte borde göra något med FF7 just av denna anledning.
Man är besviken över alla delar och detaljer som förstör helheten. Många fans föredrog minimal nytt material, men Square insisterade att det inte var nåt speciellt med samma spel med endast ny grafik. Det går att argumentera mot det men nu har vi en blandning mellan nytt och gammalt och det lutar mer åt en soppa.

Jag instämmer helt. De har verkligen inte levererat något bra spel på flera år. De jobbar på flera titlar samtidigt men alla är nästan samma sak. Det spelar ingen roll hur många nya final fantasy spel de skapar, alla är lika dåliga. Man förväntade sig att de skulle visa vad de går för med FF7, men nej.

Medlem

Får hoppas att Final Fantasy 16 blir lite bättre. Det är ju inte Nomura och Kitase som har hand om det spelet. Tycker det är dom två som förstört Square Enix till det värre. Speciellt Nomura. Allt ska vara så ADHD med honom. Style over substance.

Square som spelskapare försämrades när Sakaguchi lämnade företaget.


signatur

Den som vet vet.

Avstängd

Kommer det ingen ps5 version av detta? Hade varit kul. Då hade jag nog kört igenom det igen.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Det har kommit en ps5 version av detta nu som heter FF7 Intergrade och den är gratis om du äger ps4 versionen. Den ska även innehålla nytt content till storyn. Så dags att lira om detta nu.

Lär väl vara uppdaterad grafik med eftersom det är en ren ps5 version, det är alltså ingen uppdatering bara som jag förstått det.

Edit: den extra episoden med yuffie eller vad hon heter kostar tydligen. 209 kr!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Det verkar inte gå att använda ps4ans sparfiler även fast jag har dom kvar så måste ändå köra om hela spelet igen.

Fast var ju länge sedan man körde det nu så får väl gå. Och blir roligare på ps5!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det verkar inte gå att använda ps4ans sparfiler även fast jag har dom kvar så måste ändå köra om hela spelet igen.

Fast var ju länge sedan man körde det nu så får väl gå. Och blir roligare på ps5!

Jodå det går, men man måste föra över dom manuellt.

Avstängd
Skrivet av TheVoomyOne:

Jodå det går, men man måste föra över dom manuellt.

Var tvungen att ta bort ps4 versionen innan jag installerade detta, fast kanske gjorde nått fel. Men sparfilerna finns kvar i lagring. Hur för man över dom manuellt?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Var tvungen att ta bort ps4 versionen innan jag installerade detta, fast kanske gjorde nått fel. Men sparfilerna finns kvar i lagring. Hur för man över dom manuellt?

Vet inte hur jag ska förklara det här på ett bra sätt...

https://www.polygon.com/final-fantasy-7-remake-guide/22524412...

Där står det ungefär hur man gör. Jag laddade upp min sparfil innan jag uppgraderade till intergrade men jag tror att det går att välja vilken version man vill starta upp så det borde gå även fast man uppgraderat. Tyvärr kan man bara föra över en sparfil i taget så har du flera måste du upprepa processen för varje fil.

Avstängd
Skrivet av TheVoomyOne:

Vet inte hur jag ska förklara det här på ett bra sätt...

https://www.polygon.com/final-fantasy-7-remake-guide/22524412...

Där står det ungefär hur man gör. Jag laddade upp min sparfil innan jag uppgraderade till intergrade men jag tror att det går att välja vilken version man vill starta upp så det borde gå även fast man uppgraderat. Tyvärr kan man bara föra över en sparfil i taget så har du flera måste du upprepa processen för varje fil.

Tack då slipper jag spela om. Behöver alltså bara ladda ner ps4 versionen igen och välja upload save data? Och sen starta ps5 och välja download?

Edit: funkade utmärkt, tack återigen!

Är det någon som hört nått om när nästa del ska komma av detta?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Tack då slipper jag spela om. Behöver alltså bara ladda ner ps4 versionen igen och välja upload save data? Och sen starta ps5 och välja download?

Ja precis. Inte helt säkert att du behöver ladda ner PS4 versionen dock, det kan hända att du har båda och att du då kan välja vilken du ska starta upp. Vet inte riktigt hur jag ska förklara men innan du startar spelet finns det en symbol med tre punkter ... och väljer man den ska man få välja vilken version man vill köra.
Inte säkert att det fungerar när du först tog bort din PS4 version, jag uppgraderade bara och då kan jag välja version men kan ju vara värt att testa så sparar du lite tid.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Ja precis. Inte helt säkert att du behöver ladda ner PS4 versionen dock, det kan hända att du har båda och att du då kan välja vilken du ska starta upp. Vet inte riktigt hur jag ska förklara men innan du startar spelet finns det en symbol med tre punkter ... och väljer man den ska man få välja vilken version man vill köra.
Inte säkert att det fungerar när du först tog bort din PS4 version, jag uppgraderade bara och då kan jag välja version men kan ju vara värt att testa så sparar du lite tid.

Du har nog båda installerade då. Om du går in i settings och lagring så ser du två final fantasy. Du kan ta bort PS4 versionen så sparar du ca 80GB på den redan begränsade hårddisken.

Avstängd
Skrivet av TheVoomyOne:

Ja precis. Inte helt säkert att du behöver ladda ner PS4 versionen dock, det kan hända att du har båda och att du då kan välja vilken du ska starta upp. Vet inte riktigt hur jag ska förklara men innan du startar spelet finns det en symbol med tre punkter ... och väljer man den ska man få välja vilken version man vill köra.
Inte säkert att det fungerar när du först tog bort din PS4 version, jag uppgraderade bara och då kan jag välja version men kan ju vara värt att testa så sparar du lite tid.

Jag behövde bara ladda 13gb av ps4 versionen för att komma åt mina saves så det var lugnt.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Är det någon här som köpt yuffie expansionen? Är den bra?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är det någon här som köpt yuffie expansionen? Är den bra?

Ja den är bra, helt klart värt pengarna även om jag ogillade vissa delar mot slutet. Sista cutscenen vill man inte missa om man har tänkt spela del 2.

Medlem

Jag gillade också Yuffie DLC:t, framför allt för att hon är väldigt kul att spela. Kan känna att de hade kunnat få lämna några av de storymässiga delarna i det gamla utökade FF7-universumet dock.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Avstängd

Ska ge det ett försök men är mitt uppe i cyberpunk nu så får bli senare!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Blir nog till att invänta PC-släppen av de kommande delarna. Känns som att mod-scenen kan göra en hel del underverk med det här hafsverket.

123
Skriv svar