Xbox Game Pass April - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass April - Part 1

Lite senare än vanligt så har vi fått första halvan av spel som landar på Xbox Game Pass i April. Några spel har redan blivit avtäckta sedan innan, som Nier: Automata, Overcooked 2 (PC) och Totally Reliable Delivery Service som lades till i början av månaden. TRDS är ett nytt indiespel som släpptes direkt på XGP, alltid trevligt!
Under gårdagens Inside Xbox fick vi resten av spelen och även en tease om att Yakuza Kiwami är på ingång!

Edit: Bonus! Idag, 9/4, smög Alien: Isolation in på Xbox Game Pass PC. Har funnits på XGP konsol sedan förra året. Nu med Achievements och allt på PC!

Förra månadens spel hittar ni här: Mars Part 1 och Part 2.

Nya titlar:

Nier: Automata Become as Gods Edition (ute nu, konsol)

Totally Reliable Delivery Service (ute nu, konsol)

Overcooked 2 (ute nu, PC+konsol)

Alvastia Chronicles (9 april konsol, tba PC)

Journey to the Savage Planet (9 april, konsol)

Football Manager 2020 (tba, PC)

Mistover (tba, PC)

Stranger Things 3: The Game (tba, PC)

Alien: Isolation (ute nu, konsol+PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten för den här gången, den 15:e närmare bestämt: The Book of Unwritten Tales 2, Fez, Guacamelee, Into the Breach, MX vs ATV, Prey, Samurai Showdown 2, Valkyria Chronicles.

Xbox Game Pass

#xbox #xbox-game-pass #pc #nyhetstips


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot

Nier! Nu blev jag fan sugen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Backloggens befriare

Så många spel. Så lite tid. Tur man snart är arbetslös......


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Hmm.. inget Nier till pc alltså. Någon som vet om titlarna som inte landar på pc brukar göra det så småningom eller blir det inget? Bara haft XGP i någon vecka.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Vamp:

Hmm.. inget Nier till pc alltså. Någon som vet om titlarna som inte landar på pc brukar göra det så småningom eller blir det inget? Bara haft XGP i någon vecka.

Ibland, ibland inte. Det är helt upp till publishers var de vill ha sina spel, vissa vill ha det på både konsol och PC andra bara på en plattform. XGP PC har spel som inte är med på konsol och vice versa.

Det brukar dock utannonseras samtidigt så förmodligen inget Nier: Automata på XGP PC i närtid i alla fall.


signatur

Jump in.

jbx
Medlem

Thx för info!
Är snart klar med alla achievements i Two Point Hospital så då blir det till att testa något av dessa..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Ambassadör
Xbox

@Vamp: Kul timing ändå. Idag smög Alien Isolation in på XGP PC. Kom till XGP konsol förra året. Så det finns hopp!


signatur

Jump in.

Farornas Konung

Inte illa. Nier ska testas, Alien vete fan.. Är nog för harig nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Vamp: Kul timing ändå. Idag smög Alien Isolation in på XGP PC. Kom till XGP konsol förra året. Så det finns hopp!

Haha, härligt. Håller en tumme. Varit sugen på Nier länge, men vill inte köpa på mig mer än jag hinner spela.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av JonseredRocks:

Inte illa. Nier ska testas, Alien vete fan.. Är nog för harig nu för tiden.

Hehe, samma här. Livrädd för det spelet...

Skrivet av Vamp:

Haha, härligt. Håller en tumme. Varit sugen på Nier länge, men vill inte köpa på mig mer än jag hinner spela.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar