Platformers - Vilket är det bästa platformer-spelet?

Medlem

Ett av de fötsta plattformspelen jag kom i kontakt med måste varit star paws där man likt gråben försöker fånga hjulben för att inye svälta ihjäl. Jag la många timmar på det spelet och jag tycker nog att det fått alldeles för lite uppmärksamhet då både musik å gameplay e riktigt coolt för att vara såpass gammalt lir. Topp 3 iaf för min del. Rent utav det bästa ^_^

https://youtu.be/Vmu3a1Fl9oQ


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Finns många bra, både äldre och nyare. De bästa av de äldre är Super Mario World, Super Mario Bros 3, Super Mario Bros 1, SMW 2: Yoshi´s island, Donkey Kong Country 1-2 och Sonic 1-2. Och av de nyare gillar jag Shovel Knight, Celeste och Hollow Knight till exempel. Har bara räknat med rena plattformare, inga metroidliknande spel som The messenger eller Mark of the ninja (bra spel dock).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Trikkster:

Instämmer! Lillsyrran fick ett SNES när det släpptes. Önskade sig egentligen ett NES men fick nöja sig med ett SNES. När vi drog igång Super Mario All Stars och fick se grafiklyftet från NES var det inga ledsna miner längre. Sedan dess har SMB3 alltid varit min favorit. Spelar det just nu dagligen med barnen.

Skrivet av matte76:

Finns många bra, både äldre och nyare. De bästa av de äldre är Super Mario World, Super Mario Bros 3, Super Mario Bros 1, SMW 2: Yoshi´s island, Donkey Kong Country 1-2 och Sonic 1-2. Och av de nyare gillar jag Shovel Knight, Celeste och Hollow Knight till exempel. Har bara räknat med rena plattformare, inga metroidliknande spel som The messenger eller Mark of the ninja (bra spel dock).

Alla som gillar Mario 3 är fina människor i min bok.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Rayman origins och Rayman legends är några jag verkligen fastnat för 🥰

Medlem

Assassin's Creed serien måste vara dom snyggaste plattformspelen

Medlem

Bionic commando på NES!

It's not a lake, it's an ocean

Jösses, vad svårt.

1. Sonic 3 & Knuckles
Spretigare än det mästerliga Sonic 2, men ett grafiskt mästerverk och med ett soundtrack som står sig än i dag.

2. Rayman Legends
Fantastiskt rakt igenom, ett riktigt lyckopiller som är lika förträffligt i fem minuter som i 50.

3. Yooka-Laylee and the Impossible Lair
Mitt nya go to-spel närhelst jag får lite sug att spela.

Bubblare: Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Sonic 2


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Mark of the Ninja
Väldigt tight och väl genomförd plattforms-stealth.

Ultimate Chicken Horse
En av de bästa couch-coop party plattformarna i mitt tycke. Många timmars underhållning.

Dead Cells
Tight och responsiv combat med bra vapenkänsla.

Edit: Dessa kanske inte är rena plattformare vid närmare eftertanke...


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

123
Skriv svar