Den bästa spelfågeln?

Skribent
Den bästa spelfågeln?

Glad påsk på er! Dagen till ära tänkte jag att vi kunde lista våra favoritfåglar från olika spel. Det spelar ingen roll hur fjäderfäet inkluderas i spelet: det kan vara en fiende, en karaktär eller vad som helst.

Själv får jag nog säga att Final Fantasy-seriens chocobos är mina favoriter. De spelar många olika roller, bland annat som riddjur och även "summons" som hjälper en i strid. Ofta är de nödvändiga för att leta reda på de allra kraftfullaste föremålen i spelen. De har i många fall även riktigt svängig associerad musik.

Vilka spelfåglar står ut från mängden för er?

Quake-konnässsör

Tänkte också på Chocobos, men för skoj skull säger jag då... Örnen i Assassins Creed serien. Den fågeln hjälper en att utforska och smyga sig igenom spelet.

Medlem

Kazooie såklart.

Medlem

Chocobos ligger rätt bra till men gillar den i Brothers - A tale of two sons med.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Alla hönor som man (kan) sparka på i Fable såklart.

Medlem

Falco Lombardi från Starfox


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

FM-guru
F.d. Sisyr

Räknas Tony Hawk?

jbx
Medlem

Songbird från Bioshock infinite


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Räknas Tony Hawk?

That's it, du vinner Påsk 2020.

Medlem

Hönorna i zeldaspelen. Ingen boss är lika farlig i något annat spel.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Får ju inte glöma Kazooie så klart. Det är ju en Ikoniskt duo.
Så klart är Chocobo där uppe på listan specielt i spelen chocobo dungon och racing.

Medlem
phi
Medlem
Medlem
Medlem

Den blåa fågel i Angry Birds. Cluster for the win!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Räknas Tony Hawk?

Tveksamt, men du skulle kunna nominera Skatebird?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Flighpath-fåglarna i WoW var det första jag tänkte på (som horde).

Medlem

Hönsen i CS som förvandlas till ett moln av fjädrar när mna matar dom med bössan


signatur
Relik 📜

På fågeltemat i alla fall, att bränna runt i BF:V med Surfin' Bird på radion. Helvete vad kul vi hade.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Medlem

Helvete hur kan ingen ha nämt Duck tales?

Medlem

Personligen får det bli Anivia i LoL haft henne som main under flera år. Annars är jag väldigt stort fan av Mega man spelen så Cyber Peacock i mega man x4 kan få vara med oxå.

Medlem

Står mellan
Vivienne de Tabris

och
Tiki

Medlem

Kycklingarna i Dungeon Keeper!

Medlem

Peter i Shining Force II är mitt fjäderfä of choice. Dessutom är han lite påskfärgad!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

KoP
Medlem

Tuppen man spelar i Chickin chase. Kommer inte på några andra fjäderfän som har haft en central roll. Fåglar är ju inte direkt eggande i spelsammanhang.

Medlem
Quake-konnässsör

@ZakAntreaz: For the love of GOD! Hade helt glömt bort The NewZealand Story Så underbara minnen från barndomen.

Medlem

Chicken Form i Guacamele

Skribent
Skrivet av ChalleT:

Kycklingarna i Dungeon Keeper!

Food is scarce, enlarge your hatchery.

12
Skriv svar