Topp 50 videospel genom alla tider (2020 edition)

Medlem
Topp 50 videospel genom alla tider (2020 edition)

Det Àr dags att rösta fram tidernas bÀsta spel. För mÄnga Är sedan sammanstÀllde jag en röstning pÄ Gamereactors och Loadings forum. 200 personer röstade och en topp 50 genom alla tider togs fram. Nu kör vi igen.

LĂ€s genom reglerna ordentligt innan du skickar in dina 10 spel.

Mvh,
Stefan “Gazimaluke” Gancer

Regler:

* Du ska rösta pÄ 10 spel.
Varje spel fÄr en poÀng. Du ska sÀtta 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 poÀng pÄ spelen.
* Listan du skickar in ska ha spelet med högst poÀng lÀngst upp och sedan ner till lÀgst poÀng i botten.

* Skriv bara spelens titlar och inga siffror förre namnet.

* Spel slÀppta 1 juli 2019 och framÄt gÄr inte att rösta pÄ (Anledningen Àr helt enkelt att man behöver smÀlta spel ibland för att verkligen veta vad man tycker om dem).

* Sista inskickningsdag Àr 30 april 2020.

* Och det Ă€r ju roligast om alla bara röstar en gĂ„ng. Tack 😀
MÄ de mest populÀra spelen vinna!

Dela gÀrna sidan med dina spelvÀnner!

FormulÀret hittar du hÀr https://videospelsklubben.se/topp50/

Medlem

KÀnns som att man mÄste göra minst en timmes research för att faststÀlla en top 10 som man stÄr för, speciellt i ordning. Ska gÄ och lÀgga mig nu, provar att fundera lite!

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare

Sköt lite frÄn höften, men har en rÀtt klar bild pÄ vilka spel som ingÄr.. Sedan inbördes ordning beror nog lite pÄ dagsform.

All makt Ă„t keffkebab - backloggens befriare

Medlem

Hm ... ska det vara svenska spel?

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Hm ... ska det vara svenska spel?

Nej, vilka du vill.

Medlem

Jag uppfattade ocksÄ rubriken som att det var svenska spel.

Dec
Medlem
Skrivet av Gazimaluke:

Du ska sÀtta 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 poÀng pÄ spelen.
* Listan du skickar in ska ha spelet med högst poÀng lÀngst upp och sedan ner till lÀgst poÀng i botten.

Om man rankar dem sÄdÀr, sÄ behöver man inte skriva poÀngen sjÀlv, eller borde man göra det?

Skrivet av Dohman:

KÀnns som att man mÄste göra minst en timmes research för att faststÀlla en top 10 som man stÄr för, speciellt i ordning.

Lyckligtvis sÄ har jag redan betygsatt de flesta spel man har spelat, pÄ sidor som t.ex IGDB. (Efter att FZ tog bort den funktionen!) NÀr jag kollar upp min lista dÀr sÄ har jag ca 10st spel som jag har gett 10/10! Det svÄra blir att ranka dem.

i7 2600K @ 4.4 GHz | GTX 1060 | 8GB 1600MHz

Medlem

Skickat! Ska bli kul att se resultatet. Hoppas mÄnga röstar!

Medlem
Skrivet av vandroya:

Skickat! Ska bli kul att se resultatet. Hoppas mÄnga röstar!

Ja jag kommer antagligen att förlÀnga röstningstiden om inte mÄnga nog har röstat innan utsatt datum. Ska försöka puffa upp inlÀgg om det hela lite dÄ och dÄ dÀr jag har skrivit om det.

Medlem

AlltsÄ 1an Àr lÀtt, men sen.. svÄÄÄrt

đŸ–„ i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 34" 21:9

Backloggens befriare

@Carl Johansson-Sundelius kanske ska dra upp detta pÄ ettan?

All makt Ă„t keffkebab - backloggens befriare

Medlem

Att göra en topp-10 lista Àr inga problem.
Problemet Ă€r att stĂ„ för listan nĂ€sta dag, och dagen efter det. Min topp-10 varierar efter dag och humör. đŸ€”

"I intend to live forever, or die trying."

Medlem

@Gazimaluke: Hur gör vi med expansionerna? Ta med dom eller inte eller inkludera dom i grundtiteln? Jag tÀnkte att för mig Àr det t ex en ganska stor skillnad pÄ StarCraft med eller utan BroodWar och samma med Diablo II.

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

Medlem

Tycker det Àr för svÄrt att rangordna spel i helt olika kategorier. FF7 Àr t.ex. mitt favoritspel, men jag har lagt nÀstan 8000 timmar pÄ CS och Quake som jag tycker Àr typ.. vÀrldens bÀsta spel, annars hade jag ju inte spelat sÄ mycket.

Medlem

Roligt initiativ! Trevligt format dessutom, jag tycker om nÀr det ska delas ut poÀng snarare Àn röstas fram en ensam vinnare. Det kÀnns pÄ nÄgot vis mer rÀttvist.

Skicka undan listan utan jÀttemycket eftertanke, sÄ risken finns att jag glömt nÄgon eller nÄgra favoriter. Men alla spel frÄn det yttersta toppskiktet tror jag kom med. Men kanske att nÄgon/nÄgra spel skulle ha kunnat bubbla in pÄ undra halvan av tabellen. Men Ä andra sidan Àr det sÄ tÀtt dÀr nere att dagsformen ÀndÄ skulle kunna avgöra.

Nu ser jag fram mot resultatet! Se till att spamma redaktionen ordentligt sÄ att de inte missar att presentera resultatet pÄ startsidan

NĂ€r jag vĂ€xte upp lyssnade jag mycket pĂ„ BlĂŒmchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som mĂ€nniska.

Medlem

"Svenskt spel? Dice kommer tyvÀrr fÄ poÀng, och dom Àr inte svenska lÀngre.

Gammal och grinig, för det finns...

Blindfolded kids everywhere at this planet and in every age.

AvstÀngd

Jag kommer pÄ 5 spel.
Resterande blir det stop pÄ.
FÄr anstrÀnga hjÀrnan lite till.

Medlem

Tolkade det som att det gÀllde svenska spel, sÄ det blev ju helt fel om det visar sig inte vara sÄ.

Fractal Design R4 | MSI Geforce GTX 1080 Ti 11GB | Corsair 16GB DDR4 3200 MHz CL16 Vengeance | MSI B350 Tomahawk | EVGA GQ 650W | AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz | Samsung 850-series EVO 500GB

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Tolkade det som att det gÀllde svenska spel, sÄ det blev ju helt fel om det visar sig inte vara sÄ.

Sveriges topp 50 betyder att det Àr svenskar som röstar. Det Àr inte "Topp 50 svenska spel". Rösta igen med samma namn och email om du vill skriva över din förra lista

Medlem
Skrivet av Korstabon:

"Svenskt spel? Dice kommer tyvÀrr fÄ poÀng, och dom Àr inte svenska lÀngre.

Jag har nu förtydligat pÄ sidan att det inte handlar om att rösta pÄ svenska spel. Ser jag nÄgon som har gjort det innan förtydligandet kommer jag att maila den/dem om ny lista.

Medlem

Än sĂ„ lĂ€nge har totalt 30 personer röstat. Det Ă€r tyvĂ€rr lite för lite för att det ska bli nĂ„got vettigt av det.

Medlem

@Gazimaluke: Well, no offence, men det skulle hjÀlpa om du svarade pÄ frÄgorna och förtydligade lite.

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

1
Skriv svar