Gamescom blir digitalt när Tyskland ställer in alla stora event

Robot
Gamescom blir digitalt när Tyskland ställer in alla stora event
Medlem

Otroligt spännande att se hur dessa events klarar av en digital övergång, och hur det kommer se ut nästa år.
En del av mig hoppas på något i stil med vad Blizzard gör på Blizzcon, där man köper en biljett för att få tillgång till en stream och kan därigenom titta på flera olika scener/spel/talare genom att hoppa mellan streams.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Baronova:

Otroligt spännande att se hur dessa events klarar av en digital övergång, och hur det kommer se ut nästa år.
En del av mig hoppas på något i stil med vad Blizzard gör på Blizzcon, där man köper en biljett för att få tillgång till en stream och kan därigenom titta på flera olika scener/spel/talare genom att hoppa mellan streams.

Det känns ju spontant som ett väldigt trevligt koncept.


signatur
Medlem

Ngt som jag ser framemot med digitala events är att det inte blir fullspäckat med försäljare.
Visserligen är det en del av games & comic-cons, men vissa mindre är ju till 90% enbart försäljare.
Åt andra sidan, jag kan tänka mig att det kommer att finnas ett sätt där man kommer att mjölka folk med (onödiga) digitala prylar istället - och kanske massvis med reklam om man köper ett vanligt biljet vs en vip biljet osv. Vi får väl se hur det utvecklar sig.

PS: ngt som inte kommer att fungera (på samma sätt) är ju bl.a. signeringar av kändisar eller developers o andra VIPs

1
Skriv svar