Vad är ett intressant ämne att skriva om?

Inaktiv
Vad är ett intressant ämne att skriva om?

Hur skriver man något intressant på internet? Vilka typ av ord ska man använda sig av? vilken sida passar det bäst att skriva om olika saker på? Kan det vara så att det är för tidigt att skriva om en sak?

Det är svårt att veta. Kommer ihåg en recension som jag skrev en gång som jag lade upp på två olika sidor. På en sida fick jag många kommentarer och på en annan fick jag inga kommentarer alls. Så då tänker jag att detta kanske inte var något som intresserade personer som var på den andra sidan.

När Switch släpptes så fanns det folk på vissa sidor som skrev om idéer på en helt bärbar Nintendo Switch, något som vi också fick två år senare då Switch Lite släpptes.
Men när jag skrev om det 2017 så var det inte många som var intresserade av det, några personer på en tvspelsbutik skrattade till och med åt det när jag berättade att jag hade läst om det, en av de sade att då blir det ju inte ens en Nintendo Switch.
Jag tänkte då att det kanske är dumt att drömma om något som ändå aldrig kommer att bli av.
2018 så läste jag på samma sida där jag hade skrivit om det året innan om den helt bärbara Nintendo Switch, då var det någon annan som också hade läst det och tagit upp det. Jag kände att den personen fick mycket mer bättre respons på det än vad jag fick.
Sen 2019 så kom Switch Lite och helt plötsligt var det inte längre en idé som man skrattade åt.

Vad gjorde jag för fel då? Skrev jag om det för tidigt? Eller var det bara så att andra personer kunde få det att låta mer intressant än vad jag kunde?
Jag vet inte.

Nu ska man ju ta rykten med en rejäl nypa salt men jag tycker ändå att det är intressant att skriva om.
Även att alla idéer och planer inte blir verklighet så finns det ändå mycket som en dag kommer ut i butik.

Nu senast så skrev jag en blogg här om att det verkar som om Nintendo har planer på att om något eller några år släppa en Switch som kommer ha två skärmar istället för bara en.
Jag själv tycker att det inte låter som en så konstig idé eftersom Nintendo har både DS, 3DS och Wii U nu senast som har använt sig av dubbla skärmar.

Nintendo har inte velat kommentera detta, något som heller inte är så konstigt eftersom att om det stämmer så är det nog i ett tidigt utvecklingsstadium.
Men det verkade heller inte som att någon här var speciellt intresserade av detta, något som jag hoppades på då jag såg att andra personer på andra sidor har fått väldigt många kommentarer kring detta.

Nu vet jag inte, det kanske inte är något intressant att diskutera än, eller så lyckades jag inte fånga läsarnas intresse riktigt.

Jag tror du först och främst ska skriva för dig själv; det individuella kommer fram i texterna vad det än handlar om; sedan finns det nog saker som intresserar läsare mer under vissa tider än andra.

När jag skriver, gör jag det från min personliga horisont och tycker ingenting är tabu egentligen. Jag har bara erfarenhet att vara en människa i det här livet, och kanske kan mitt synsätt och mina erfarenheter väcka något intresse hos någon annan, då är det mödan värt. Men ibland, räcker skrivande för skrivandet skull, så fortsätt bara skriva, din röst finns där bland orden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag tror du först och främst ska skriva för dig själv; det individuella kommer fram i texterna vad det än handlar om; sedan finns det nog saker som intresserar läsare mer under vissa tider än andra.

När jag skriver, gör jag det från min personliga horisont och tycker ingenting är tabu egentligen. Jag har bara erfarenhet att vara en människa i det här livet, och kanske kan mitt synsätt och mina erfarenheter väcka något intresse hos någon annan, då är det mödan värt. Men ibland, räcker skrivande för skrivandet skull, så fortsätt bara skriva, din röst finns där bland orden.

Tack för de fina orden

Jag kommer fortsätta skriva då och då. Det är ibland bara skönt att skriva av sig lite när det är något som man går och tänker på.

1
Skriv svar