Veckans gulligaste: Leveldesigner på Doom låter sina barnbarn testa spelet

Robot
Veckans gulligaste: Leveldesigner på Doom låter sina barnbarn testa spelet

Pendlar mellan rädsla och förtjusning.

#doom, #id-software, #sandy-petersen


Medlem

Min första tanke: Hoho hans barn spelar Doom

Min Andra tanke: Nej vänta lite, hans barnbarn spelar Doom...

O_0

Chefredaktör
Skrivet av Sapiens:

Min första tanke: Hoho hans barn spelar Doom

Min Andra tanke: Nej vänta lite, hans barnbarn spelar Doom...

O_0

Haha, samma här.


Din vänlige kvartersspindel - följ mig på Twitter

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, samma här.

Medlem

@Sapiens:
Alltså denna låten!
Jag råkade hitta den för någon vecka sedan och jag bara njuter av att lyssna på den!

OnT: Trodde det skulle vara någon av de senaste DOOM-spelen först och tänkte att det blir världens rabalder över det nu


Halo kompis!

Medlem

1994-95 nån gång kom en kompis hem till mig för att spela doom och släpade med sig sin lillebror i runt samma ålder som den här ungen. vi lät lillebror spela en stund, vilket slutade med en skräckslagen unge och min skrivbordsstol helt nedpinkad.

Medlem

Level designer är det finaste man kan vara i spelutveckling.


Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Chefredaktör
Skrivet av quadratis:

1994-95 nån gång kom en kompis hem till mig för att spela doom och släpade med sig sin lillebror i runt samma ålder som den här ungen. vi lät lillebror spela en stund, vilket slutade med en skräckslagen unge och min skrivbordsstol helt nedpinkad.

Vi fick inte spela Doom över nätverket hos en polare då hans lillebrorsa hade fått mardrömmar


Din vänlige kvartersspindel - följ mig på Twitter

Medlem

hehe gulligt.... tänk va tiden går.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi fick inte spela Doom över nätverket hos en polare då hans lillebrorsa hade fått mardrömmar

Jag fick inte spela Blood för att min storebrorsa fick mardrömmar, haha.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Level designer är det finaste man kan vara i spelutveckling.

Precis, någon måste ju skapa några rum som man sedan kan göra fantastiskt med all grafik, det är en värdig uppoffring!

1
Skriv svar