Splash Damage satsar hårt på konsol

Medlem
Splash Damage satsar hårt på konsol

Najss att lira deas titlar på min 360

Medlem

Kommer det multiplattformsspel då eller vad.

Medlem

Låter som en vidareutveckling på Forza 2 och Burnout: Paradise.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Från artikeln:
För att verkligen få in konsoltänket så sker allt speltestande med handkontroller - med förbud för mus och tangentbord.

Va!... Även test av pc versionen?... asså...hur j-a dum får man va?
lr pratar dem om hur dom ska porta ner spelen från pc till konsol?
flummig info men är det som det ser ut att va r det illa


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av bionicman:

Från artikeln:
För att verkligen få in konsoltänket så sker allt speltestande med handkontroller - med förbud för mus och tangentbord.

Va!... Även test av pc versionen?... asså...hur j-a dum får man va?
lr pratar dem om hur dom ska porta ner spelen från pc till konsol?
flummig info men är det som det ser ut att va r det illa

Det var så infon lades upp. Det kan finnas flera anledningar.

1. De gör allt för konsol först - iom erfarenheten av pc-skapande så går det fort att få till bra därefter.

2. De portar ner från pc.

3. Utvecklingen sker konsolinriktat, och först på sluttampen fixar de pc-stödet.

1 och 3 är i princip samma sak. Men ändå Någon som har några andra bra idéer om anledningen?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Nej, men det låter lite knepigt.

En fråga:

Citat:

... vilket även är deras första steg in i konsolvärlden med Bethesda Softworks som utgivare. Företaget har tidigare gjort pc-titlar som Enemy Territory: Quake Wars, Wolfenstein: Enemy Territory.

När jag klickar på länken till Splash Damages sida här på FZ så står det att de har utvecklat även Enemy Territory Quake Wars till 360 och PS3, isåfall är det väl inte det första konsolliret de skapar?


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Lilleputten:

Nej, men det låter lite knepigt.

En fråga:

Citat:

... vilket även är deras första steg in i konsolvärlden med Bethesda Softworks som utgivare. Företaget har tidigare gjort pc-titlar som Enemy Territory: Quake Wars, Wolfenstein: Enemy Territory.

När jag klickar på länken till Splash Damages sida här på FZ så står det att de har utvecklat även Enemy Territory Quake Wars till 360 och PS3, isåfall är det väl inte det första konsolliret de skapar?

Såvitt jag förstår outsourcades de titlarna till konsol.

Googlade lite.

""We're pleased to be working with Nerve and Z-Axis to bring the highly-anticipated gameplay from Enemy Territory: QUAKE Wars to the Xbox 360 and PLAYSTATION 3 system," said Todd Hollenshead, CEO, id Software."

Så de skötte inte utvecklingen själva.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

1
Skriv svar