Unreal Engine 5 avtäckt - med läckert realtidsdemo på Playstation 5!
Se demonstration av framtidens grafikmotor, renderad i realtid på Sonys nästa spelmaskin.
#playstation-5, #unreal-engine-5
jag minns när man såg Source visas upp för första gången.
då var man imponerad, det imponerar fortfarande
Ser riktigt coolt ut! Men man har sett sånt här förr från olika spelmotorer, men i verkligheten så blir aldrig spelen lika bra. Men kanske blir det förändring nu i den nya generationen
Jo men detta såg ju ut att kontrolleras direkt i realtid (på PS5, och inte en hypotetisk superdator) ist för att vara 'video' som renderas i realtid. Om perspektivet är låst som i en video så kan man göra massa optimeringar som inte skulle funka om man faktiskt kunde kontrollera spelet.
subterranean homesick alien
Jo men detta såg ju ut att kontrolleras direkt i realtid (på PS5, och inte en hypotetisk superdator) ist för att vara 'video' som renderas i realtid. Om perspektivet är låst som i en video så kan man göra massa optimeringar som inte skulle funka om man faktiskt kunde kontrollera spelet.
Ja ser helt klart intressant ut, men står fast vid att man har blivit imponerad av liknande filmer förr sen har man aldrig sett något liknande i något riktigt spel. Men hoppas det är nu det händer!
Ser ut som vilken grafikmotor som helst man sett dom senaste 10 åren. Så ingen hype för min del tills jag ser motorn användas i något spel och det visas riktigt gameplay.
Ja jag väntar med att hypea upp mig själv tills jag har sett det i ett riktigt spel. Men var helt klart riktigt imponerande även med ljudet.
Bra reveal i vilket fall som helst för Playstation
Riktigt snyggt och roligt att äntligen få en bild av hur next-gen kan komma att se ut för Playstation.
Det skulle vara roligt ifall om även Microsoft kunde visa upp lite gameplay snart😏
Jag tror att jag är ganska nöjd där, ifall dom kan leva upp till detta så var det värt att förhandsboka konsolen.
Ser riktigt coolt ut! Men man har sett sånt här förr från olika spelmotorer, men i verkligheten så blir aldrig spelen lika bra. Men kanske blir det förändring nu i den nya generationen
Nej, det kommer inte bli någon ändring. Demos ser så här bra ut, Cod kommer inte göra det.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Äntligen... något friskt bland alla remasters.
Väldigt fint! Blir att sätta på igen på finTVn så kan jag simulera nextgen. Lekhage utanför COOP med en treåring på jobbluren ger nog inte riktigt samma upplevelse
Jo, det blir nice. Ett problem är dock att youtube komprimerar bort en del av kvalitén, så det kommer antagligen se bättre ut när du väl spelar det😊
Detta ser next-gen ut :)'
Ge mig ett nytt unreal som bygger på första spelet i denna motor, mumma!
Ja ett nytt Unreal Return to Napali vore nått då det är min favorit bland Unreal spelen
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Riktigt snyggt och roligt att äntligen få en bild av hur next-gen kan komma att se ut för Playstation.
Det skulle vara roligt ifall om även Microsoft kunde visa upp lite gameplay snart😏
Jag tror att jag är ganska nöjd där, ifall dom kan leva upp till detta så var det värt att förhandsboka konsolen.
Handlar om unreal engine som många xbox studios använder sig av. Så det blir liknande resultat där med.
Det där var äntligen något som såg next-gen ut!
Nu är tech-demon för spelmotorer såklart gjorda för att se så bra ut som möjligt och man har fokuserat enormt på en liten bit.
Det blir dock lite spännande när man börjar tänka på vad Sonys egna studior kan göra med hårdvaran med sina egna motorer som är helt fokuserade på PS5.
Vart så sjukt impad när jag såg den första gången.
Digital Foundry's genomgång av den var utmärkt oxå. Äntligen något som ser ut som next gen, och som vi verkligen kan tro komma in i spelen (till skillnad från andra tech demos).
https://www.youtube.com/watch?v=IIdn6yNdHMY&feature=youtu.be
Det enda som egentligen imponerade (om nu ALLT genereras i samma kvalitet) var mot slutet när hon flög mot portalen.
Stor mängd data som behöver skyfflas för att klara av det.
Vattnet var under all kritik och resten gällande detaljnivån i omgivningarna har vi sett förr.
Skulle det däremot gå att ha sönder den detaljerade miljön de visade likt ett system ungefär som Red Faction, då blir jag imponerad på riktigt.
Statiska miljöer av den här typen är inte mycket hype tyvärr.
Häftigt! Jag vet inte om det var medvetet från Sony men det blev ju en snygg kontring på den utbredda besvikelsen från xboxs "gameplay" förra veckan. Även om det inte är motsvarande saker så tror jag att detta släcker mångas törst på att få se något om vad de nya konsolerna kan gå för.