Vilket spel vill DU helst se en remaster på?

Backloggens befriare
Vilket spel vill DU helst se en remaster på?

Så, om du fick bestämma - vad önskar du dig?

Rösta här eller skriv i tråden om du har andra förslag!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Garry's mod / far cry 3 blood dragon / Wii sports resort / Wii sports / Bioshock / Bastion m.m

Medlem

Stalker-serien samt Fallout 3 och New Vegas. Quake 2! RTX-käbblet räknas inte.

Medlem

Kingdoms of amalur.

Medlem

Cyberpunk 2077 är trots allt inte släppt än, dock känner jag på mig att det kommer bli så pass bra att det vore lika bra om dem gjorde en remaster i förebyggande syfte. Varför vänta flera år på en remaster när man kan släppa en redan efter några månader, tänk vilken kassako!


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Farornas Konung

DayZ så klart..

Backloggens befriare
Skrivet av Belfry:

Cyberpunk 2077 är trots allt inte släppt än, dock känner jag på mig att det kommer bli så pass bra att det vore lika bra om dem gjorde en remaster i förebyggande syfte. Varför vänta flera år på en remaster när man kan släppa en redan efter några månader, tänk vilken kassako!

Ja exakt! Och vad skönt att veta att man har remastern som väntar när man är klar med första genomspelningen!


signatur

Ad hoc addendum

Farornas Konung

Vill helst ha remastern först, så att man blir sugen på att spela orginalet..

Backloggens befriare
Skrivet av JonseredRocks:

Vill helst ha remastern först, så att man blir sugen på att spela orginalet..

Ah, det är klart, har inte ens tänkt så långt!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

demon's souls. mer remake än remaster iofs. men hade nöjt mig med remaster också.

Medlem
Medlem

Descent 3 remaster, eller rentav en Descent 4.

Medlem

Fragile Allegiance

Xenoblade chronicles X

Xenosaga

Xenogears

Måste jag välja en så definitivt Xenogears. Ofta korat till ett av de bästa RPGs som någonsin gjorts.

Medlem

Fable 2 remaster till pc så klart.

It's not a lake, it's an ocean

Jet Set Radio.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Medlem

Metal Gear Solid Remake hade varit något. Men vet inte om jag hade blivit lika tagen av spelet idag när man inte är 14 längre.

Medlem
Medlem

Soviet och Nuclear Strike, tack

Medlem
Skrivet av Leinad:

Metal Gear Solid Remake hade varit något. Men vet inte om jag hade blivit lika tagen av spelet idag när man inte är 14 längre.

Herregud, ja! En Trilogy Remake!

  • Metal Gear Solid

  • Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Mina absoluta favoritspel genom tiderna som faktiskt har åldrats förvånansvärt bra. Jag tror egentligen bara att det är en tidsfråga. Konami har inte Hideo Kojima längre så de kan inte mjölka spelserien genom att släppa nya spel. Det som återstår då är att göra precis som alla andra spelutvecklare och släppa remasters/remakes på befintliga spel.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Max Payne 1-2

Medlem
Skrivet av Belfry:

Cyberpunk 2077 är trots allt inte släppt än, dock känner jag på mig att det kommer bli så pass bra att det vore lika bra om dem gjorde en remaster i förebyggande syfte. Varför vänta flera år på en remaster när man kan släppa en redan efter några månader, tänk vilken kassako!

eller varför inte släppa den samma dag. Kanske något alla spelföretag bore göra sluta remastra gammla spel och enbart göra day 1 remaster på alla nya spel. så du får välja orginal spelet eller day 1 remastern som har 16k textures och 240fps.

Medlem
Skrivet av Leinad:

Metal Gear Solid Remake hade varit något. Men vet inte om jag hade blivit lika tagen av spelet idag när man inte är 14 längre.

Det hadde varigt najs men vi fick metal gear solid hd collection vilket betyder att det kommer nog ej bli remaster dom närmaste 105 åren.

Medlem

Skulle vilja ha en remake på Silver och darkstone.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Moderator | Testpilot

Super Mario RPG hade varit kul, eller en uppföljare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kingdoms of amalur
Neverwinter Nights 2
Final Fantasy 9
Metal Gear Solid

Medlem

PS1-spelet Threads of Fate.

Medlem

The Witcher 3 för att jag vill att det aldrig ska ta slut. The last guardian (förmodligen ganska ensam) för att det var så fantastiskt mysigt och sen gärna Metal gear 1-4. Spelar gärna om 3an och 4an med bättre allt, 1an och 2an blev aldrig av när det begav sig utan jag startade med 3an.

Medlem

Skulle vilja se en remaster av Croc: Legend of the Gobbos, samma som dom gjorde med Crash och Spyro.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Deadspace 1
Mgs 1
Cod 1 eller Mohaa

Skriv svar