Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Medlem
Skrivet av Crank:

Tycker det är trist nu efter ca 30timmar, lyckas inte uppgradera mitt settlement mer än lv2, har ca 300 raw material och kanske 1000 supplies men det går inte att uppgradera nåt, så jag kan inte klara min Quest att uppgradera settlement till lv3.

Settlement är ju mest en bisyssla. Jag har fastnat på level 5 och kan inte uppgradera till level 6. Jag bryr mig inte nämnvärt men är mycket buggar i detta spel.

Medlem

Jag startade nyss ett nytt spel i brist på new game+. Helvete vilken skillnad det är att spela på ps5 jämfört med ps4.

Medlem

Orkade bara köra i 10 timmar kanske på PC.
Tyckte inte alls lika mycket om det som Odyssey.
Huvudkaraktärernas Batman-röster kändes pinsamma så jag gillade dom aldrig.
Sen tyckte jag stridssystemet var krångligt med stamina och skit.
Allt var motigt på något sätt. Kändes inte bra. Spelade mest för att jag hade betalat för spelet.
Droppen var när jag mötte den stora killen med björnen.
När jag klarade hans uppdrag och skulle lämna in det simmade han iväg utmed floden och vägrade stanna. Tror han simmar än idag.
Då tappade jag lusten helt och körde igenom Watch Dogs Legion istället. Det var i alla fall roligt med alla rekryters olika egenskaper. Sen fastnade jag åter i Ghost Recon Breakpoint efter det.

Men men.. Kanske ska installera Valhalla igen och ge det en ny chans.

Ryzen9 3900X - RTX3080

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag startade nyss ett nytt spel i brist på new game+. Helvete vilken skillnad det är att spela på ps5 jämfört med ps4.

Har Ubisoft sagt när NG+ kan vara på gång? Kul höra att det är schysst på PS5.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Har Ubisoft sagt när NG+ kan vara på gång? Kul höra att det är schysst på PS5.

Dom har inte sagt något men jag hoppas det kommer med nästa expansion

Medlem

Jag ids inte skriva någon spoilertag här men ser om Vikings igen och har även nyligen gjort uppdraget med Ragnar lootbrook i valhalla. När han säger att dom små grisarna kan grymta så säger han det mot ett träd i Vikings och i buren i valhalla? Varför olika storys? Handlar det om rättigheter?

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag ids inte skriva någon spoilertag här men ser om Vikings igen och har även nyligen gjort uppdraget med Ragnar lootbrook i valhalla. När han säger att dom små grisarna kan grymta så säger han det mot ett träd i Vikings och i buren i valhalla? Varför olika storys? Handlar det om rättigheter?

Tolkningar. Ivar Boneless kan ju gå i valhalla då de syftar på ett annat "ben"

Båda är nog lika mycket fiction

Medlem
Skrivet av Shodan:

Tolkningar. Ivar Boneless kan ju gå i valhalla då de syftar på ett annat "ben"

Båda är nog lika mycket fiction

Ja det har du rätt i medan han kryper i Vikings.

Skriv svar