Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Köp Series X så ska du se att dina problem blir lösta.

självklart skall jag det när kan, är fast i spanien tills mars, går ej få tag i här just nu.
Oavsett skall den ju inte frysa/bugga ur till dashboarden på xbox one x.
Så nåt fel är det när konstant beter sig så och inga andra spel jag har gör så.

Dex
Medlem

Har i princip gett upp nu tills Ubisoft patchar spelet. Har precis kommit till England och kan inte röra min gubbe efter "cutscenen" i longhouse där man räddar 2 personer innan man får sin settlement.

Verkar vara väldigt många som har samma problem och vissa har lyckats fixa det med olika workarounds, men inget som funkat för mig. Typ maxa grafikinställningarna till Ultra High osv.

Hoppas verkligen Ubisoft löser det snart då det är många som jag som inte kan spela vidare alls. Små buggar kan jag leva med, men såna här buggar som låser spelet är rätt tråkiga.

Medlem
Skrivet av Dex:

Har i princip gett upp nu tills Ubisoft patchar spelet. Har precis kommit till England och kan inte röra min gubbe efter "cutscenen" i longhouse där man räddar 2 personer innan man får sin settlement.

Verkar vara väldigt många som har samma problem och vissa har lyckats fixa det med olika workarounds, men inget som funkat för mig. Typ maxa grafikinställningarna till Ultra High osv.

Hoppas verkligen Ubisoft löser det snart då det är många som jag som inte kan spela vidare alls. Små buggar kan jag leva med, men såna här buggar som låser spelet är rätt tråkiga.

Har haft bättre flyt än du, men trots allt stött på en rad med buggar, små och stora. Inga game stoppers än.

Dex
Medlem
Skrivet av Fulci:

Har haft bättre flyt än du, men trots allt stött på en rad med buggar, små och stora. Inga game stoppers än.

Såg nu att Ubisoft har skrivit så här på deras forum "There is a fix planned for this in an upcoming update.", så förhoppningsvis menar dom nästa update så man inte behöver vänta så länge.

Annars gillar jag spelet väldigt mycket än så länge! Hoppas bara att jag inte tröttnar på detta som jag gjorde med Odyssey då jag hela tiden "måste" göra klart varje område innan jag går vidare. Hatar om man inte har hittat allt, men tyvärr brukar jag tröttna på spelen pga det också

Gen
Medlem
Skrivet av Cyberz:

uppdatera drivar och kör allt på Ultra High, 60-80 i fps.
fullt spel dugligt och as snyggt

Intressant vilket blixtsnabbt kort du har Körde bench på Ultra High men kom bara upp till 54fps medelvärde.

Medlem

Tyvärr, så länge det enda som skiljer är plats, kultur och när det pågår historiskt, känns det ofta som samma spel, bara nya skins? Bättre grafik och högre upplösning i all ära, men dags att karaktärer och manus får ta mer plats i "next gen", för idag känns handling och karaktärer mer en nödvändigt ont för att ha en förankring för handlingen och spelet i vår verklighet, väldigt få spel, förutom Last OF US , Death Stranding, och några till verkligen lagt fokus på personerna och att få oss bry sig om karaktärerna. Rockstar t.ex, lyckades extremt bra få spelaren bry sig om sin häst i båda rdr, speciellt 2:an, nästan mer än något annat i spelet. Sällan bryr man sig så mycket om någon i många av UBISOFTS spel, för det är så ytligt, det är ofta grafik, snygga trailers, höga förväntingar, hur ofta har dom hype man haft uppfyllts av UBI, väldigt få.

Tills jag testat själv, så gissar jag på att kärleken är pga förankringen till Sverige, och vikingar, än att det är så mycket annorlunda. Fast jag hoppas jag har fel. Däremot förstår jag att såna saker påverkar enormt på ens åsikter, exakt varför jag reagerade mer på Control rätt låga betyg, då jag var partisk till finska utvecklaren, och för det var lågt betyg i snitt förstås.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Tyvärr, så länge det enda som skiljer är plats, kultur och när det pågår historiskt, känns det ofta som samma spel, bara nya skins? Bättre grafik och högre upplösning i all ära, men dags att karaktärer och manus får ta mer plats i "next gen", för idag känns handling och karaktärer mer en nödvändigt ont för att ha en förankring för handlingen och spelet i vår verklighet, väldigt få spel, förutom Last OF US , Death Stranding, och några till verkligen lagt fokus på personerna och att få oss bry sig om karaktärerna. Rockstar t.ex, lyckades extremt bra få spelaren bry sig om sin häst i båda rdr, speciellt 2:an, nästan mer än något annat i spelet. Sällan bryr man sig så mycket om någon i många av UBISOFTS spel, för det är så ytligt, det är ofta grafik, snygga trailers, höga förväntingar, hur ofta har dom hype man haft uppfyllts av UBI, väldigt få.

Tills jag testat själv, så gissar jag på att kärleken är pga förankringen till Sverige, och vikingar, än att det är så mycket annorlunda. Fast jag hoppas jag har fel. Däremot förstår jag att såna saker påverkar enormt på ens åsikter, exakt varför jag reagerade mer på Control rätt låga betyg, då jag var partisk till finska utvecklaren, och för det var lågt betyg i snitt förstås.

Det är ju så klart i mångt och mycket ett re-skinnat spel med den generiska Ubisoft-formulan.

Precis som du säger är det väl vikingatemat som gör detta lite mer intressant för en annan, och att det får en liten skjuts av all hajp kring nextgen.

Det är vad det är och man får ta det för vad det är. Det är snyggt, är mycket att pyssla med och storyn är helt okej, så det duger för mig. Lutar åt 4/5 i betyg personligen.

Måste bara säga att spelet lyfte enormt när jag kom till England.
Snö och klippor i Norge va ju fränt i 10 min sen, rätt så dystert
Även om jag gillar storyn i början


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd

Har ni hittat några gamla assassin byrås än? Man får ju en set del av varje hidden ones del där. Har hittat två st hittills.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Har spelat i runt fyra timmar (på PC). Råkat ut för märkligt burkigt ljud på en del dialog, åtminstone ett Mystery som buggat ur och nu sitter jag fast på Prodigal Prince-questen där Sigurd inte pratar med en när man kommit ut på bryggan. "Workaround" på den gamebreakern är enligt officiella forumets communityanställda att starta ett nytt spel och inte göra några sidequests innan man kommit förbi Sigurds dialog. Stabilt.

Första intrycket är att spelet är OK underhållning, men har man inte börjat spela det än så rekommenderar jag starkt att vänta ett par veckor (eller hur lång tid det nu kan tänkas ta för Ubisoft att fixa buggarna som borde fångats upp i QA-fasen)

Medlem
Skrivet av Gen:

Intressant vilket blixtsnabbt kort du har Körde bench på Ultra High men kom bara upp till 54fps medelvärde.

Kanske kollat fps med mätare inne i spelet, ibland är det mindre krävande än benchmarken.

Avstängd
Skrivet av Renfis:

Har spelat i runt fyra timmar (på PC). Råkat ut för märkligt burkigt ljud på en del dialog, åtminstone ett Mystery som buggat ur och nu sitter jag fast på Prodigal Prince-questen där Sigurd inte pratar med en när man kommit ut på bryggan. "Workaround" på den gamebreakern är enligt officiella forumets communityanställda att starta ett nytt spel och inte göra några sidequests innan man kommit förbi Sigurds dialog. Stabilt.

Första intrycket är att spelet är OK underhållning, men har man inte börjat spela det än så rekommenderar jag starkt att vänta ett par veckor (eller hur lång tid det nu kan tänkas ta för Ubisoft att fixa buggarna som borde fångats upp i QA-fasen)

Tråkigt att läsa att det strular så mycket på pc. Jag kör ps4 och inga problem än så länge. En av anledningarna att jag gick till konsol back in the days var faktiskt allt strul med diverse spel på pc. På konsol strular det aldrig, bara tuta och köra!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Älskade Odyssey. Kände att spelet gick i rätt riktning för min del. Lite lagom mycket rpg och mindre som gamla assasins creed. Gillade uppenbarligen solljusetvmyclet i grekland för detta är överraskande ”trist” och kalt. Alltså, inte på det ”verkliga” sättet utan spelupplevelse... inte alls så coolt som jag hade trott, snarare tvärtom. Får liksom ingen riktig känsla för spelet, eller karaktären. Ibland fattar jag inte ens att det är jag som pratar för rösten är så generisk. Men hoppas det tar sig framöver.. har inte koll på vad som ska hända, har undvikt alla recensioner, preview-klipp osv.
Älskar ju vanligtvis denna typ av spel - upptäckande, smågrejer att göra utanför storyn osv.
Odyssey var jävligt bra... coolt att segla i 10 min för att komma till en liten ö. uppskattade verkligen storleken på kartan.

Medlem
Skrivet av Renfis:

Första intrycket är att spelet är OK underhållning, men har man inte börjat spela det än så rekommenderar jag starkt att vänta ett par veckor (eller hur lång tid det nu kan tänkas ta för Ubisoft att fixa buggarna som borde fångats upp i QA-fasen)

Försena en spelrelease för att göra det bättre och få bort ett antal buggar?

Ubisoft:

Medlem

Någon mer som spelar på Xbox (series x i mitt fall) som inte får sina achievments registrerade? Händer inget alls, dock har jag läst att många haft problem med andra spel och gamla xbox med detta om man inte avslutar spelet imellan man stänger ner konsolen. Känns som det tar bort lite av idéen med quickresume om det inte fungerar att få achievments när man startar upp så...

Medlem
Skrivet av puffenskold:

Någon mer som spelar på Xbox (series x i mitt fall) som inte får sina achievments registrerade? Händer inget alls, dock har jag läst att många haft problem med andra spel och gamla xbox med detta om man inte avslutar spelet imellan man stänger ner konsolen. Känns som det tar bort lite av idéen med quickresume om det inte fungerar att få achievments när man startar upp så...

Alla achievements har poppat som de ska här. Series X.

Kan vara QR som är boven i dramat. Jag har inte använt den funktionen än.

Avstängd
Skrivet av Fulci:

Försena en spelrelease för att göra det bättre och få bort ett antal buggar?

Ubisoft:
https://www.youtube.com/watch?v=1w_XuOBnUAg

Jag har inte märkt av en enda bugg men då spelar ju jag på konsol.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Fick en rageattack, raderade alla sparfiler och avinstallerade spelet. Det får jäsa ett par månader. Blir att avsluta Ubisoft+ prenumerationen också, betalade 150 kr för en månad.

fue
Medlem
Skrivet av Fulci:

Fick en rageattack, raderade alla sparfiler och avinstallerade spelet. Det får jäsa ett par månader. Blir att avsluta Ubisoft+ prenumerationen också, betalade 150 kr för en månad.

Kör pc. Aldrig kraschat eller laggat en enda gång. Flyter på sjukt bra. Bra spel. 👍

Medlem
Skrivet av breahl:

Tråkigt att läsa att det strular så mycket på pc. Jag kör ps4 och inga problem än så länge. En av anledningarna att jag gick till konsol back in the days var faktiskt allt strul med diverse spel på pc. På konsol strular det aldrig, bara tuta och köra!

Haha! Jag förstår vad du menar, kände lite som du en period för några år sedan och spelade nästan uteslutande på konsol. Dels av anledningen du nämner och dels för att det kändes hetsigt att villhöva uppgradera hårdvaran med jämna mellanrum när man spelar på PC. Just buggarna jag råkat ut för verkar dock, av officiella forumet att döma, förekomma över samtliga plattformar. Fördelen med PC över konsol när det börjar strula är ju dock att även om det är vanligare med strul på PC så har man många gånger möjlighet att åtgärda eventuellt strul själv utan att behöva vänta på patchar, medan på konsol har man i regel inte så mycket alternativ annat än att vänta på att utvecklaren får tummen ur och löser just ditt problem

Medlem

Flyter hur bra som helst för mig på PC inte laggat eller kraschat nån gång.
Lirat 9 tim nu och precis kommit till England, är level 25
Mmm jag gillar att utforska och göra det mesta innan jag drar vidare
Ligger på stadiga 70-85fps med grafiken på max i 1440p med mitt 3070.


signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: ASUS RTX 3060Ti Strix OC | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Avstängd

Tycker att en del skatter är förjävligt svåra att hitta och mestadels är under marken. Jag kommer nog skita i dom flesta och bara köra klart storyn. Odyssey var mkt mkt bättre när det kommer till loot och nytt gear.


signatur

PS5 och inget annat.

Dex
Medlem
Skrivet av UniMatrixZ:

Flyter hur bra som helst för mig på PC inte laggat eller kraschat nån gång.
Lirat 9 tim nu och precis kommit till England, är level 25
Mmm jag gillar att utforska och göra det mesta innan jag drar vidare
Ligger på stadiga 70-85fps med grafiken på max i 1440p med mitt 3070.

Lyckost! Har också 3070 och kör en 70fps på allt i 3440x1440, men efter jag kom till England har jag fått buggen där man inte kan röra sin karaktär eller öppna kartan så är fast nu och kan inte spela vidare förrän Ubisoft uppdaterar spelet, men vem vet hur lång tid det kommer ta.

Medlem
Skrivet av Dex:

Lyckost! Har också 3070 och kör en 70fps på allt i 3440x1440, men efter jag kom till England har jag fått buggen där man inte kan röra sin karaktär eller öppna kartan så är fast nu och kan inte spela vidare förrän Ubisoft uppdaterar spelet, men vem vet hur lång tid det kommer ta.

Aj då, få se om jag råkar ut för den.
När dyker den upp?


signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: ASUS RTX 3060Ti Strix OC | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Dex
Medlem
Skrivet av UniMatrixZ:

Aj då, få se om jag råkar ut för den.
När dyker den upp?

När du kommer till den lilla byn (om man ens kan kalla den det) som man sen gör till sin settlement. Där är en strid sen en cutscene och efter det hänger det sig.

Skrivet av breahl:

Tycker att en del skatter är förjävligt svåra att hitta och mestadels är under marken. Jag kommer nog skita i dom flesta och bara köra klart storyn. Odyssey var mkt mkt bättre när det kommer till loot och nytt gear.

Skönt att slippa få 400 svärd/rustning/pilbågar i timmen som man måste kasta eller skrota bort


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Dex:

När du kommer till den lilla byn (om man ens kan kalla den det) som man sen gör till sin settlement. Där är en strid sen en cutscene och efter det hänger det sig.

Ok, det har jag precis klarat av och det hängde sig inte för mig.
Tråkigt att det inte funkade för dig...


signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: ASUS RTX 3060Ti Strix OC | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Skönt att slippa få 400 svärd/rustning/pilbågar i timmen som man måste kasta eller skrota bort

Just det här är en stor förbättring mot Odyssey. Loothysterin där var total. Varannan minut fick man ett nytt vapen som gjorde 0,1 mer skada etc, som i Division och Ghost Recon. Skönt att de ändrat den aspekten.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Just det här är en stor förbättring mot Odyssey. Loothysterin där var total. Varannan minut fick man ett nytt vapen som gjorde 0,1 mer skada etc, som i Division och Ghost Recon. Skönt att de ändrat den aspekten.

Allt är inte bra med detta. Det är t.ex. idiotiskt svårt att få tag på en vapentyp man kanske vill använda. Finns inga affärer som ens säljer grundversioner av vapen. Vapensmeden är helt värdelös, man måste gå dit för att uppgradera vapen på ett sätt men sen kan man uppgradera vapen på ett annat sätt själv precis var som helst i spelet.

Skriv svar