Recension – Command & Conquer Remastered Collection

Skribent
Skrivet av Vileoxe:

Känns som ni ger minus bara för att ge minus i det här fallet.

Absolut inte. AI:n är ett, enligt mig, betydande problem. Det händer rätt ofta att man skickar iväg ett gäng enheter, varav hälften tar den logiska vägen dit de ska, och hälften tar en helt ologisk vända runt halva kartan. Jag förstår att de inte velat pilla för mycket med gameplayet, men det är icke desto mindre ett problem som jag tycker bör belysas.

Samma sak med mellansekvenserna. Jag förstår problematiken de stod inför, men det är fortfarande ett problem, och det hade som sagt varit bra om de inkluderat de gamla versionerna så att man fått välja.

Det ska tilläggas att dessa punkter inte är något som knuffat ned betyget från en femma till en fyra. Min helhetsupplevelse är helt enkelt att det är ett "Mycket bra" spel med några smärre brister.

Skrivet av aT1C:

Angående mellan sekvenserna så rekommenderar jag att du titta på deras uppdatering gällande dom https://www.youtube.com/watch?v=ikJLYYTrIxs&feature=emb_logo och problem med de.

Jag skrev faktiskt en nyhet om just den genomgången för ett tag sedan: https://www.fz.se/nyhet/282501-command-conquer-remastered-far...

Geeks Gaming
Skrivet av noyart:

Hoppas! C&c generals please 😍😍

Tror dom gör de bra spelen först. Sen tar dom CnC 4 och generals

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tror dom gör de bra spelen först. Sen tar dom CnC 4 och generals

Generals var rätt coolt dock, men håller med att det var inte lika ikoniskt som Dawn och Red Alert.
Skulle dock säga att Generals var en frisk fläkt efter att Tiberium Sun var lite meh.

Geeks Gaming

@Tarmböld: what? Tiberian sun är ju de bästa spelet i serien! Bästa atmosfären, bäst Gameplay och bästa kampanjen.

Medlem

Minns när jag som grabb steg upp extra tidigt för att hinna lira nån runda innan jag drog till skolan. Det var tider. Får se om det blir köp, är dessvärre inte allt för RTS intresserad länge men för nostalgin kan det vara värt ändå!

Skribent
Skrivet av Tiggaren:

Minns när jag som grabb steg upp extra tidigt för att hinna lira nån runda innan jag drog till skolan. Det var tider. Får se om det blir köp, är dessvärre inte allt för RTS intresserad länge men för nostalgin kan det vara värt ändå!

Sett till priset får man löjligt mycket för pengarna. Det är helt klart värt det även om du bara hinner med en Skirmish då och då.

Medlem
Skrivet av noyart:

Hoppas! C&c generals please 😍😍

Jag hoppas på tiberian Sun! Det verkar lite underskattat. Själv tyckte jag att det var väldigt coolt

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Sett till priset får man löjligt mycket för pengarna. Det är helt klart värt det även om du bara hinner med en Skirmish då och då.

Kollar på Jonas stream så får jag se om det blir köpt!

Medlem

Jag gillade att spela det här direkt, det är nostalgiskt men det känns även som det funkar idag men jag blev lite besviken på att Tiberum Sun inte var med, det kom ju efter Red Alert tror jag (kan minnas fel) så det kommer kanske senare om de gör ett RA2 remaster.

Det är säkert lite svårt att ge minus till ett spel som är 25 år gammalt eftersom man idag kan göra bättre spel, men tycker faktiskt att AI funkar helt ok även om jag började skratta när Tanya kunde glo på rödingar utan att de reagerade.

Medlem

@Zontos: Remaster var bara tänkt att vara för C & C 1 / tiberian dawn + red alert 1 + expansion packs.
Men om de säljer bra lär dem göra remasters på tiberian sun / C & C 2 + Red alert 2.
Hoppas verkligen dem kommer göra remasters på del 2 i både tiberian och Red alert serierna. Red alert 2 hade rätt kul A.i jämfört med dem tidigare spelen i serien.

Medlem

@ace84: Ja det skulle det verkligen vara, jag fick slänga bort min spelsamling av de där spelen men de hade aldrig funkat på win10 ändå.

Medlem

Jag tappade hakan när jag testade demot i mitten av 90-talet och hörde Klepackis soundtrack för första gången. Jag undrar ibland om han är ett fan av Front Line Assembly. En del av hans låtar har en härlig doft av FLA.

Medlem

Precis som Kane så kan man helt enkelt inte döda C&C. Vi kommer tillbaka, om och om igen.

Medlem

Oj. Det var stora råsa glasögon jag satte på mig. Jag kommer ihåg att dem var bättre. Jag förväntar mig nu att jag får RA2 och C&C2 när dem kommer utan kostnad. Men jag äger dem första nu, igen.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Oj. Det var stora råsa glasögon jag satte på mig. Jag kommer ihåg att dem var bättre. Jag förväntar mig nu att jag får RA2 och C&C2 när dem kommer utan kostnad. Men jag äger dem första nu, igen.

Varför skulle du få de gratis? Det är ju inte samma spel, det är ju nya versioner. Om folk kan köpa Street Fighter, Skyrim, GTA mfl om och om igen, så kan man nog verkligen köpa Command and Conquer igen, detta är 4e gången jag köper Tiberian Dawn, först på Mac, sedan på PC, sedan i collection och nu igen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Freeman79a: Jag håller med @Hipshot där och jag tycker faktiskt det var riktigt bra pris eftersom jag köpte två spel + massa annat för en rätt billig peng egentligen. Men jag förväntar mig också Tiberum sun och RA2, de kanske hade funkat på min dator med win7 men med win10 så måste man göra om spelen rätt mycket. Sedan blev jag lite sugen på RA2 också igår när jag spelade RA1..

Det är ju lite samma sak med att spel till PS3 inte funkar på PS4, kanske vissa gör det.. Att PS5 kan stödja PS4 helt plötsligt är ju i och för sig intressant, men det är fortfarande två olika konsoler. Är inte expert men det känns logiskt för mig i alla fall

Medlem

Har också ett par-tre kopior av C&C (original, the first decade och någon collection på Origin), och jag ångrar inte en sekund att jag köpte den här också.

Visst är det mycket nostalgiflirt (bara installationssekvensen är förbaskat vacker - hade de lagt in previews på ljud med olika gamla ljudkort också hade jag nog skvätt en tår eller två), men de har verkligen lyckats brygga det gamla och det nya på ett riktigt bra sätt. Att man kan byta mellan gammal och ny look "on the fly" är också riktigt nice. Jag personligen föredrar original-looken, men det är skönt att möjligheten finns att byta.

Modstödet och Steamintegrationen är ju grädden på moset, kudos till alla gamla eldsjälar från f.d. Westwood som engagerat sig i detta.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag är nog rätt ensam om det, men jag hade tyckt det var störtskönt med en remake av C&C Renegade också. Anyway, det var länge sedan man gjorde en engineer rush.
Jäklar vad avskydd man blev varje gång man gled in med några sådana mitt i striden och... ja... Mer än en gång fetskärmarna nästan åkte i golvet, men kul var det.

Medlem
Skribent

Tycker det var ett bra pris för det man fick. Kan tycka att utan mina nostalgiglasögon är C&C väldigt förlegat. RA är små förbättringar på nästan alla plan, vilket märks nu när man kan köra dem back to back. Men är ändå nöjd, visste ju i princip vad jag fick när jag köpte spelsamlingen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ai i detta spel är hopplös, finns det ngt man kan göra åt saken? Vet dock att detta är ett känt problem men ändå...sucks


signatur

KICK ASS

Medlem

Värkligen hoppas på ett C&C Ra2 och C&C Tiberian Sun remake..2 av bästa i serien!


signatur

KICK ASS

Medlem
Skrivet av Spawn100:

Ai i detta spel är hopplös, finns det ngt man kan göra åt saken? Vet dock att detta är ett känt problem men ändå...sucks

Finns en mod i Steam Workshop som fixar till pathfindingen i alla fall. Sen vet jag inte hur bra den är, har inte testat den själv än.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

@PeTTs0n: ska testa!


signatur

KICK ASS

Medlem

Bra recension!
---------------------------------------------------------------

Kostar just nu under Origins rea 99.50:-


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Nå, någon som vet om en remaster på RA2 och Tiberum Sun är på g?

12
Skriv svar