Vad vill du se på Playstation 5-eventet i kväll?
God of War 2, Kingdom hearts, Harry potter, Horizon Zero Dawn 2 samt se hur PS5 konsolen ser ut. 😀
Det blir en bra kväll jag är grymt hypad.
Ja! God of War 2 och Harry Potter hade gjort min kväll. . . La cucaracha!
Dragon Quest Builder 3
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Känns osannolikt med tanke på publik i coronatider.
Så jäkla kul. Skrattade länge. Tack för den. 😂
Vill se hur PS5 kommer att se ut. Vill gärna se ett nytt Silent Hill. Också gärna ett nytt Insidious. Och varför inte återuppta skräckspelsserien Forbidden SIren. Och även se 100% bakåtkompatibilitet för samtliga Playstation-spel som någonsin släppts. Men det lär väl aldrig ske.
Jag tycker det är helt rätt att Sony skrotar den "mjuka" övergång som MS satsar på. Jag vill se vad konsolen kan leverera dag 1 och vill absolut känna generationsskillnaden ikväll.
Så jag vill se PS5, med allt vad det innebär.
För övrigt rätt taggad faktiskt. Såg bara sammanfattningen på MS kväll och den verkade inte alls leverera, tyvärr. Men ikväll blir det en kall eller två och sitta uppe!
Jag tycker det är helt rätt att Sony skrotar den "mjuka" övergång som MS satsar på. Jag vill se vad konsolen kan leverera dag 1 och vill absolut känna generationsskillnaden ikväll.
Så jag vill se PS5, med allt vad det innebär.
För övrigt rätt taggad faktiskt. Såg bara sammanfattningen på MS kväll och den verkade inte alls leverera, tyvärr. Men ikväll blir det en kall eller två och sitta uppe!
Tror nog inte man ska hoppas för mycket på spelen som kommer nu till årsskiftet rent prestandamässigt då dom flesta av dom nog inte är designade från början till PS5. Tror inte devkitet har varit ute i flera år hos utvecklarna så dom har kunnat utveckla spelen så mycket för den nya generationen.
Brukar oftast ta ett tag innan dom tyngre spelen kommer. Men man kan hoppas att man har fel
Om inte devkit så åtminstone en spec att gå efter. Killzone Shadow Fall släpptes samma dag som PS4 och är fortfarande grafiskt imponerande. Tror definitivt att Sony visar upp spel idag som säljer den hypade SSD-arkitekturen.
Ja jag hoppas helt klart att jag har fel!
Försöker bara hålla nere mina förhoppningar efter att jag blev rätt besviken av Microsofts event för någon månad sedan där dom visade spel.
Men får hoppas att Sony har lärt sig av det eventet!
Utöver de titlar som redan nämnts i tråden så hade en Remake av "WarHawk" varit skoj att se.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Vill se hur PS5 kommer att se ut. Vill gärna se ett nytt Silent Hill. Också gärna ett nytt Insidious. Och varför inte återuppta skräckspelsserien Forbidden SIren. Och även se 100% bakåtkompatibilitet för samtliga Playstation-spel som någonsin släppts. Men det lär väl aldrig ske.
Jag vill tro på att Sony sneglar på att bygga ut sin bakåtkompatibilitet.
Om inte fysiskt så digitalt.
Vill tro på att dem sneglar på rivalerna och ser vad dem har för sig inom den fronten.
Och därefter kan dem bestämma sig för att bygga ut det en del.
Jag hoppas såklart att de fläskar på med stora utannonseringar i stil med Horizon 2, God of War 2 och Spiderman 2, men så länge de visar en handfull nyheter, visar hur konsolen kommer se ut och inte pratar om bakåtkompatibilitet (jag vill inte spela mina gamla spel, jag vill ha nya) så är jag mer än nöjd.
Kunskapsförmedlare.
Hoppas på nya intressanta spel vilket är främsta orsaken till att köpa en PS5 för mig. Ett nytt Silent Hill vore ju dock inte dumt.
En Dark earth remaster vore chockerande, likaså något med tentakelsex inblandat. Hua!
Det spelet var ljusår bättre än det extremt överskattade Resident Evil. En uppföljare kunde vara skoj.