Ryktena stämde: Bluepoint gör Demon's Souls-remake

Medlem

skulle säga att jag ser fram i mot detta men det gör jag inte då som vanligt så är det som alltid med spel idag jävala satsans console exclusive allt så folk kommer köpa ps5.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Hoppas på spel släpp till pc nu också!!!

Det kan vi dröma om. Du kan ge dig fan på det är PS5 exclusive.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

skulle säga att jag ser fram i mot detta men det gör jag inte då som vanligt så är det som alltid med spel idag jävala satsans console exclusive allt så folk kommer köpa ps5.

Jag hade gärna sett det på PC också men jag menar, alla exclusives är ju typ hela poängen med konsoler. Har alltid varit så. Det är bara vänta några år och köpa begagnat. Jag köpte ett begagnat PS4 för 1000kr för typ 2 år sen och det är ett av de bästa köpen jag gjort.

Sonys exclusives är enligt mig väldigt bra sen är frågan om man vill köpa en konsol för ett spel. Det vill man nog helst inte men tror PS5 kommer ha väldigt mycket saftigt och känns nästan mer värt (FÖR MIG) att köpa PS5 än en ny dator. Det jag ogillar mest med konsol är att det inte går att modda spelen.

God Of War, The Last Of Us, Horizon, Persona, Spider-Man, Bloodborne. Väldigt mycket gott i Sonys händer.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Men Shadow of the Colossus var ju inte en Remake.
Det var en Remaster
Du vet skillnaden right?

Shadow of the Colossus till PS3 var en remaster. Shadow of the Colossus till PS4 var en remake. En remaster använder originalet som grund, medan en remake är ombyggt från scratch med hjälp av dagens teknik.

Medlem

@1337Figaro: Jo jag vet det endat sättet för sony och sälja sin PS5 är att ha exclusive. Men jag hatar det alla har inte råd och köpa konsoler kors o tvärs därför hatar när dom gör så. Fast det är ju ingte Nintendo dom har alltid hatat PC i all evighet.

Sedan e man lite sure alla souls spelen är ju på PC och snart även bloodborn så det käns riktigt snopet man väntat flera år med hop om PC relase men nä PS5 är viktigare ju.

Fan 1000kr jag hittar enbart ps4or på blocket och tradera för 2000+.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Shadow of the Colossus till PS3 var en remaster. Shadow of the Colossus till PS4 var en remake. En remaster använder originalet som grund, medan en remake är ombyggt från scratch med hjälp av dagens teknik.

https://www.youtube.com/watch?v=ActhIPQ_DFQ

Min fråga hur många av er galningar äger alla 3 ?

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Min fråga hur många av er galningar äger alla 3 ?

Hade jag inte sålt PS2:an så hade jag ägt alla

Medlem

Detta har jag missat helt! Fantastiskt spel, kul att det blir en remake.

Medlem

@Bojkott: Hehe det var synd det fast personligen skulle jag varigt nöjd med orginalet och remaken tycker det kändes lite dumt dom gjorde remaster före remake blev liksom lite onödigt även om det är ett bra jädra spel.

Medlem

Längtat och väntat länge på detta! Äntligen kan jag ta mig igenom alla souls spel!!!

Medlem

Stämningen från originalet känns som om den är helt borta i både trailer och screenshots, men fixar de de gameplaymässiga problemen med originalet kan det nog vara värt att spela spelet igen.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Shadow of the Colossus till PS3 var en remaster. Shadow of the Colossus till PS4 var en remake. En remaster använder originalet som grund, medan en remake är ombyggt från scratch med hjälp av dagens teknik.

https://www.youtube.com/watch?v=ActhIPQ_DFQ

Ah right
Visste att PS3 versionen var en remaster så tänkte att det var pretty much the same med tredje versionen +1


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

12
Skriv svar