Ps5 digital eller optisk?
Optisk för mig. Köper fortfarande konsolspel fysiskt.
Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S
För mig blir det garanterat optisk, särskilt om det nu kommer med extra lagring + jag har inte köpt en skiva på flera år! Vad tänker ni?
Mod får gärna lägga till en omröstning, får inte till det på mobilen!
Du ska köpa en optisk, men du köper inga spel på skiva? Nu hängde jag inte med riktigt...
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
Du ska köpa en optisk, men du köper inga spel på skiva? Nu hängde jag inte med riktigt...
Oj satan! Mena såklart digital! Redigerar!
Fixat!
För mig blir det garanterat digital, särskilt om det nu kommer med extra lagring + jag har inte köpt en skiva på flera år! Vad tänker ni?
Aldrig någonsin skaffa digitalt. En stor anledning till varför jag slutade med PC och gick över till konsol var känslan av känna på ett spel, kartongen och innehållet. Känslan av att äga något och ha det fysiskt i stringhyllan. De känslorna har du inte alls med digitala kopior.
Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"
Med Blu-ray-drive, helt klart. Dock bra att de släpper ett alternativ för dem som enbart kör digitalt (men jag misstänker att det handlar mycket om att ha en lite billigare konsol till releasen då PS5 förmodligen blir rätt dyr).
Med Blu-ray-drive, helt klart. Dock bra att de släpper ett alternativ för dem som enbart kör digitalt (men jag misstänker att det handlar mycket om att ha en lite billigare konsol till releasen då PS5 förmodligen blir rätt dyr).
Ja juste! Jag är ju faktiskt i behov av att ha en blue-ray spelare, kanske måste ha optiskt ändå!
En optisk och en digital version blir det här.
Alla spel kommer laddas ner oavsett men ungarna vill ju spela med varandra och det finns inte många spel med split screen idag tyvärr.
Den optiska för 4K Blu-Ray. Vägrar streamad låtsas 4K och kasst ljud. Har en LG BD360 som ska bli skönt att bli av med.
Optiskt så klart. Bättre med 1 fågel i handen än 2 i molnet. 🙂
Tills lilla fågeln nr 1 i handen dör, men de 2 i molnen är redan där och kommer alltid finnas med dig vart du än befinner dig ❤️
Optisk, alla gånger. Har ingen UHD-bluray så blir perfekt.
Samma här, vissa spel vill jag även ha på Skiva för lite "nostalgi-samling"
Samt UHD-spelare, har ingen idag heller men sitter på en 75" 4K-TV xD
När det blir ett PS5, om två-tre år, då blir det med optisk läsare. Inte förrän man kan sälja vidare digitala spel kommer jag köpa en utan läsaren.
Hela denna begagnat marknaden stör spelindustrin så jag är bara för digital försäljning. Spelen går att få tag på riktigt billigt även där. Sen förstår jag självklart tanken med att äga ett spel på skiva som man kan sälja vidare då en del personer kanske behöver kapital ibland.
Jag säger det med bakgrund att jag inte köpt en enda ps4 skiva sedan jag köpte min konsol på release. Hur många vill ha en optisk läsare i sin pc till exempel?