Recension - The Last of Us Part II

SoL
Medlem
Skrivet av Natasamunrah:

Jag var bara tvungen att göra ett inlägg här i tråden. Har nu spelat igenom spelet och undrar om det är något jag missat, har hållit mig ifrån läckorna och spoilers och gick in helt clean i spelet. Jag förstår FORTFARANDE inte varför folk är så upprörda över spelet?! Jag är inte en typisk ND fanboy direkt, men tycker om dynamiken och storyn i TLOU. Tvåan håller upp ettan som en tvådelad story arc. Är det fortfarande det här drabblet om homosexualitet som gör folk upprörda? Är folk fortfarande så bakåtsträvande? Jag kan inte bry mig mindre om vilken sexualitet folk har för att vara ärlig. Om man spelar spelet från början till slutet och SER vad det egentligen handlar om så tror jag folk skulle uppskatta ND för att de faktiskt tog upp ämnen som många inte alls pratar om som förlust, skuld, hat, förnekelse och besatthet. DET gjorde de galant och jag var hooked enda till slutet.

Jag förstår verkligen inte heller varför folk är så upprörda. Jag ser en del som nämner ”sjw” och ”woke” i denna tråd. Jag har undvikit spoiler så gott det går och är många timmar in i spelet nu. Jag misstänker att folk stör sig på att kvinnor tar sån stor plats i spelet ? Jag älskat part 2 än så länge och jag gillar faktiskt att hon är homosexuell, det gör spelet lite mer verklighets troget på ett sätt

Medlem
Skrivet av SoL:

Jag förstår verkligen inte heller varför folk är så upprörda. Jag ser en del som nämner ”sjw” och ”woke” i denna tråd. Jag har undvikit spoiler så gott det går och är många timmar in i spelet nu. Jag misstänker att folk stör sig på att kvinnor tar sån stor plats i spelet ? Jag älskat part 2 än så länge och jag gillar faktiskt att hon är homosexuell, det gör spelet lite mer verklighets troligt på ett sätt

Absolut!
Jag tror folk fått fel uppfattning om spelet isåfall. Att integrera kvinnor i spelet var inte ens något jag funderade över. Jag personligen tror inte ND försöker uttrycka sig genom att "slå ner patriarkatet" som det går i folkmun. Det handlar om djupare sorg och ånger vilket borde väga tyngre enligt min mening. Hur dom utformat spelmekaniken till dess favör att varje "kill" faktiskt berör, eller också icke berör, det beror på hur man ser på det. Hur långt är du beredd på att gå för någon du älskar. Skulle du kunna döda ohyskligt mycket människor eller kan du leva med sorgen? Det finns många extensiella frågor som spelet tar upp galant och säkert också som många funderat över någon gång i sitt liv.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jag förstår vad du menar men det handlar ju om spoilers, det är väl därför embargo existerar? Det är ju inte förbjudet att vara kritisk mot ett spel även om det finns begränsningar i vad du får avslöja om spelet.

Det verkar som att man tror att alla recensioner enbart recenserar halva spelet, den utan embargo. Att betyget inte gäller för hela spelet. Jag tror knappast att FZ skulle gå med på att recensera ett halvt spel, då skulle ju andra halvan kunna vara helt oklar och full med buggar.

Är ganska säker att även första spelet hade story-embargo på sig, ingen recension nämnde att man spelade som Ellie.

SoL
Medlem
Skrivet av Natasamunrah:

Absolut!
Jag tror folk fått fel uppfattning om spelet isåfall. Att integrera kvinnor i spelet var inte ens något jag funderade över. Jag personligen tror inte ND försöker uttrycka sig genom att "slå ner patriarkatet" som det går i folkmun. Det handlar om djupare sorg och ånger vilket borde väga tyngre enligt min mening. Hur dom utformat spelmekaniken till dess favör att varje "kill" faktiskt berör, eller också icke berör, det beror på hur man ser på det. Hur långt är du beredd på att gå för någon du älskar. Skulle du kunna döda ohyskligt mycket människor eller kan du leva med sorgen? Det finns många extensiella frågor som spelet tar upp galant och säkert också som många funderat över någon gång i sitt liv.

Ja, som du säger det är väldigt intressant hur karaktärerna berörs beroende på vilka val dom gör, och vad som driver dom, utan att spoila någonting. Och hur jag själv blir berörd, för det är en jäkligt rå och brutal dystopi dom skapat

Medlem
Skrivet av Natasamunrah:

Jag var bara tvungen att göra ett inlägg här i tråden. Har nu spelat igenom spelet och undrar om det är något jag missat, har hållit mig ifrån läckorna och spoilers och gick in helt clean i spelet. Jag förstår FORTFARANDE inte varför folk är så upprörda över spelet?! Jag är inte en typisk ND fanboy direkt, men tycker om dynamiken och storyn i TLOU. Tvåan håller upp ettan som en tvådelad story arc. Är det fortfarande det här drabblet om homosexualitet som gör folk upprörda? Är folk fortfarande så bakåtsträvande? Jag kan inte bry mig mindre om vilken sexualitet folk har för att vara ärlig. Om man spelar spelet från början till slutet och SER vad det egentligen handlar om så tror jag folk skulle uppskatta ND för att de faktiskt tog upp ämnen som många inte alls pratar om som förlust, skuld, hat, förnekelse och besatthet. DET gjorde de galant och jag var hooked enda till slutet.

VARNING SPOILER

Detta verkar vara den stora anledningen. Det gick hem hos en del folk, men för många(nej inte alla i hela världen) föll det helt enkelt inte i smaken. Men så är det. Du kanske aldrig kommer att förstå de som inte tycker om spelet, folk som inte gillar det kommer kanske inte förstå dig. Folk kommer klaga på politisk agenda, rasism och homofobi, så enkelt är det. Vi lever i en splittrad värld och det märks även av på internet forum.

Men nog om det. kanske folk som inte gillade spelet borde ge det en ny chans, och denna gång försöka se storyn på ett nytt sett kanske? En del saker tar tid att växa in i, så även kanske detta spel.

Inaktiv
Skrivet av dex20:

Hur kan du inte ha sett en enda som spelat spelet och gillat handlingen? Flera personer här i denna tråden ju som har gjort. Jocke som resencera det tyckte ju också storyn var bra (kanske inte lika bra som 1:an dock).

Men bara gå in och kolla på metacritic så är där användar recensioner och spelrecencenter som gillar storyn. Att du inte har hittat en enda som gillar storyn är ju ganska intressant.....

För att bland de jag kollar på på Youtube och Twitch som spelat spelet verkar alla hata storyn. Pewdiepie, Moistkritikal, Angry Joe, XQC, LolTyler1.
Jag har hittills inte sett någon som pratar om varför de tycker storyn är bra.

Visst ett fåtal har skrivit i tråden att de gillar handlingen men jag har ingen aning om vilka dessa personer är eller om de ens spelat spelet.
Jockes recension är en embargorecension men även han verkar klaga på storyn.

Skrivet av Natasamunrah:

Jag var bara tvungen att göra ett inlägg här i tråden. Har nu spelat igenom spelet och undrar om det är något jag missat, har hållit mig ifrån läckorna och spoilers och gick in helt clean i spelet. Jag förstår FORTFARANDE inte varför folk är så upprörda över spelet?! Jag är inte en typisk ND fanboy direkt, men tycker om dynamiken och storyn i TLOU. Tvåan håller upp ettan som en tvådelad story arc. Är det fortfarande det här drabblet om homosexualitet som gör folk upprörda? Är folk fortfarande så bakåtsträvande? Jag kan inte bry mig mindre om vilken sexualitet folk har för att vara ärlig. Om man spelar spelet från början till slutet och SER vad det egentligen handlar om så tror jag folk skulle uppskatta ND för att de faktiskt tog upp ämnen som många inte alls pratar om som förlust, skuld, hat, förnekelse och besatthet. DET gjorde de galant och jag var hooked enda till slutet.

Jag tror inte att du spelat spelet ärligt talat.
Detta eftersom du påstår att du inte förstår varför folk är upprörda och undrar om det har något med homosexualitet att göra.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

För att bland de jag kollar på på Youtube och Twitch som spelat spelet verkar alla hata storyn. Pewdiepie, Moistkritikal, Angry Joe, XQC, LolTyler1.
Jag har hittills inte sett någon som pratar om varför de tycker storyn är bra.

Visst ett fåtal har skrivit i tråden att de gillar handlingen men jag har ingen aning om vilka dessa personer är eller om de ens spelat spelet.
Jockes recension är en embargorecension men även han verkar klaga på storyn.

Jag tror inte att du spelat spelet ärligt talat.
Detta eftersom du påstår att du inte förstår varför folk är upprörda och undrar om det har något med homosexualitet att göra.

Jag tror många streamers måste vara väldigt aktiva gentemot både följare och annan social media. Därav har säkerligen endel av dessa läst spoilers som läckte och gjorde sin bedömning av spelet redan då. Om jag läst en spoiler hur the last of us började så tror jag säkert inte jag hade varit lika förtjust i spelet. Jag hade känt mig kanske lurad och ett billigt trick att få spelaren att känna något för karaktären. Det hade inte fungerat att ge en känslomässig koppling till spelet.
Och jo, jag har spelat igenom spelet, tycker fortfarande det var fenomenalt bra. Så det låter lite som du läst spoilers som läckte och gjorde din bedömning där. Jag har läst spoilers nu i efterhand, och jo, jag kan se hur folk som läser dessa känner. Samma sak gäller när man ser en film för första gången, om du redan vet hur filmen ska sluta, kanske du inte känner någon anledning till att titta på den. Det blir inte spännande eller kul och man kan lika gärna skippa den.
Bedömningen bör nog utföras efter att spelet/filmen är begrundad. Belägg för det som händer i spelet finns.
Jag har också förstått att i USA är det inte lika k bry om du är homosexuell eller heterosexuell. Jag är orolig egentligen att ND ska få så mycket obegrundat backlash utav detta så de inte vågar göra mer fantastiska berättelser i framtiden pga att världen vi lever i är så delad i vad som är ok eller inte. Jag är helt ok med att folk inte tycker om spelet, absolut, men då måste de också ha belägg för det.

Medlem

På tal om Pewdiepie så postade han nyligen en video där han gav spelet 10/10.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Dex
Medlem
Skrivet av matt76:

På tal om Pewdiepie så postade han nyligen en video där han gav spelet 10/10.

Haha har han gjort det??? Helt underbart om det stämmer. Undrar vad Pecman kommer säga om det

Inaktiv
Skrivet av matt76:

På tal om Pewdiepie så postade han nyligen en video där han gav spelet 10/10.

Han skrev det i titeln av videon som ett skämt, typ som en sarkastisk referens till de professionella recensionerna. edit: okej hade fel det står faktiskt -10/10. Här är vad han tycker:

Skrivet av dex20:

Haha har han gjort det??? Helt underbart om det stämmer. Undrar vad Pecman kommer säga om det

Ja du.

Medlem

Tittade inte på videon, då jag inte vill spoila mer än vad som redan gjorts. Tänkt köpa det till PS5 senare.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Inaktiv
Skrivet av matt76:

Tittade inte på videon, då jag inte vill spoila mer än vad som redan gjorts. Tänkt köpa det till PS5 senare.

Inga spoilers, han säger bara att spelet suger.

Medlem
Skrivet av KaptenKompis:

VARNING SPOILER

Detta verkar vara den stora anledningen. Det gick hem hos en del folk, men för många(nej inte alla i hela världen) föll det helt enkelt inte i smaken. Men så är det. Du kanske aldrig kommer att förstå de som inte tycker om spelet, folk som inte gillar det kommer kanske inte förstå dig. Folk kommer klaga på politisk agenda, rasism och homofobi, så enkelt är det. Vi lever i en splittrad värld och det märks även av på internet forum.

Men nog om det. kanske folk som inte gillade spelet borde ge det en ny chans, och denna gång försöka se storyn på ett nytt sett kanske? En del saker tar tid att växa in i, så även kanske detta spel.

Jag kan se en referens till The Walking Dead, när Negan blir introducerad. Ett OFANTLIGT fantastiskt avsnitt! Rått, brutalt, känslosamt. Tyvärr gick det inte hem hos många tittare då de tyckte serien gick över gränsen. De var tvungna att dra tillbaka på brutaliteten i serien. Det kanske är en nisch absolut. När regissörer gör chansningar. Men jag hoppas verkligen ND fortsätter göra makalösa spel i framtiden som pushar gränser och som tar upp viktiga ämnen, för det är ju det allt handlar om, att få oss att känna saker.

Dex
Medlem
Skrivet av anon_306295:

Han skrev det i titeln av videon som ett skämt, typ som en sarkastisk referens till de professionella recensionerna. Här är vad han tycker:

https://www.youtube.com/watch?v=RPRyELao2Y0

Ja du.

Och det är sådana här personer du tar för givet att dom har rätt? Det här är ju ganska talande med sådana här youtube kändisar. Dom gör det som ger dom mest klick. Knappast det som dom tycker är rätt. Nu är det mycket möjligt att Pewdiepie tycker spelet är helt värdelöst så klart, men att påstå att dom är mer trovärdiga än spelrecensenter är ju ganksa löjligt då dom framför allt vill lägga upp filmer som ger mycket klicks då dom lever på det. Dom gör ju alltid det som ger mest klick och det är att vara kontroversiell och knappast bara vara tråkig och hålla med folk

Men det hade varit intressant och se vad folk hade sagt om han nu helt plötsligt hade ändrat sig!

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Ja, jag har läst vad du har skrivit tidigare. Och vilka personangrepp talar du om? Är du så pass känslig att du inte kan ta emot lite kritik för det du har uttalat dig om i dina inlägg? Det var inte bara jag som påpekade när du skrev "få". Du snackar som om userbetygen på metacritic speglar verkligheten.

Alla vet att så fort ett spel gör något som inte gillas, så ska det reviewbombas, vilket jag tycker är löjligt. Visa det genom plånboken istället för att lägga onödig tid med att skapa fakekonton.

Exakt samma sak kan säga om chilsen som ger det topp betyg, det har exakt samma mekaniker som för 7 år sedan.

storyn är urdålig, och går inte ihopa för fem jävla öre.

Narrativet är ett helt åt helvete.

Om man spelat 1an och spelar 2an är det ända som är bra är grafiken och möjligheterna med engine, stoyrn är ett skämt, det är inte att en X person dör som är problemet här utan anledningar och hur allt spelar ut sig.

för det andra att dom gör karaktärer bara för det är female och nu ska dom köra detta pk narrativet fine, men att personen är såpass vältränad att det inte går ihopa i denna värld mat vila osv i denna farliga värld och sen på det så stor utan steorider som kvinna helt omöjligt.

behöver inte se extremt stor ut för att vara stark.

Jag kan fortsätta länge och ta småsaker till stora saker, i helhet är detta spelet väldigt skevt, och jag förstår vad dom ville göra dom vill överaska men det är HUR dom gjorde det och hur det är upplagt som är helt åt helvete fel.

det är som att horizion zero dawn släpps och exakt samma combat system inga nya saker m.m

NOTERA detta spelet har fått bättre betyg än horizon zero dawn låt det sjunka in en stund för dig.

Storyn är ett jävla skämt emot horizon zero dawn. och som sagt säg inte att story in spelar roll, för det är ett sp spel och betyget går mest på detta.

Att ge det 3.5 som user scoren ger är fel.

Men skulle säga av 10 så blir det en 5-6 som bäst inte fan är det i närheten av en 7 ens av 10 möjliga.

Medlem
Skrivet av Natasamunrah:

Jag kan se en referens till The Walking Dead, när Negan blir introducerad. Ett OFANTLIGT fantastiskt avsnitt! Rått, brutalt, känslosamt. Tyvärr gick det inte hem hos många tittare då de tyckte serien gick över gränsen. De var tvungna att dra tillbaka på brutaliteten i serien. Det kanske är en nisch absolut. När regissörer gör chansningar. Men jag hoppas verkligen ND fortsätter göra makalösa spel i framtiden som pushar gränser och som tar upp viktiga ämnen, för det är ju det allt handlar om, att få oss att känna saker.

Saken är där är det stor skillnad inte ens närheten av samma sak då¨negan har man fått möta höra om osv.

Det är HUR dom gör det hur dom introducerar en karaktär och över tid har interaktioner med den och sedan händer något.

Inaktiv
Skrivet av dex20:

Och det är sådana här personer du tar för givet att dom har rätt? Det här är ju ganska talande med sådana här youtube kändisar. Dom gör det som ger dom mest klick. Knappast det som dom tycker är rätt. Nu är det mycket möjligt att Pewdiepie tycker spelet är helt värdelöst så klart, men att påstå att dom är mer trovärdiga än spelrecensenter är ju ganksa löjligt då dom framför allt vill lägga upp filmer som ger mycket klicks då dom lever på det. Dom gör ju alltid det som ger mest klick och det är att vara kontroversiell och knappast bara vara tråkig och hålla med folk

Men det hade varit intressant och se vad folk hade sagt om han nu helt plötsligt hade ändrat sig!

Vad tror du spelsidor lever av om inte klick?

Ja, det är mycket mer trovärdigt att se folk reagera och ge sina åsikter i realtid när de spelar än att läsa recensioner där recensenterna getts tydliga riktlinjer av produktutvecklaren om vad de får prata om.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

för det andra att dom gör karaktärer bara för det är female och nu ska dom köra detta pk narrativet fine, men att personen är såpass vältränad att det inte går ihopa i denna värld mat vila osv i denna farliga värld och sen på det så stor utan steorider som kvinna helt omöjligt.

behöver inte se extremt stor ut för att vara stark.

Det är givetvis inte omöjligt att käka gott och vila mycket även i en postapokalyps. Det är ju inte så att alla överlevande måste svälta hela tiden. Vissa enskilda grupper kan t.o.m. få i sig mer och bättre mat än innan.

Av de bilder jag sett på Abby så ser hon onödigt muskulös ut. Jag har dock stött på kvinnor med liknande kroppsform, fast betydlugt längre (de var diskuskastare).

Av någon anledning har jag inte sett samma klagomål på figurer som TWD:s Negan, Abraham och Tyreese (i serietidningarna) eller Rictus Erectus i Mad Max. Även Joel i första TLoU såg muskulös ut för att vara en gubbe i 50-årsåldern.

Över huvud taget kan jag dock hålla med om att det ofta är för mycket muskler i många tv-spel. Att se ut som en bodybuilder är knappast mest optimalt för någon som ska vara strida. Det brukar dock sällan vara någon som klagar på det.

Appropå storlek på karaktärer i TLoU så har jag i alla år undrat hur fan bloaters kan vara så stora? En klickers skelett kan väl knappast börja växa på längden? Är alla bloaters typ f.d. basketspelare?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

för det andra att dom gör karaktärer bara för det är female och nu ska dom köra detta pk narrativet fine, men att personen är såpass vältränad att det inte går ihopa i denna värld mat vila osv i denna farliga värld och sen på det så stor utan steorider som kvinna helt omöjligt.

Du går alltså igång på orimligheten i att en tjej är ovanligt vältränad i spelet..? Låt mig presentera bloaters.

Jag antar att du anser att Half Life, Zelda, Final Fantasy, Halo, God of War och Witcher också är värdelösa då dessa spel också innehåller karaktärer som inte är helt verklighetstrogna?


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Popski:

Det är givetvis inte omöjligt att käka gott och vila mycket även i en postapokalyps. Det är ju inte så att alla överlevande måste svälta hela tiden. Vissa enskilda grupper kan t.o.m. få i sig mer och bättre mat än innan.

Av de bilder jag sett på Abby så ser hon onödigt muskulös ut. Jag har dock stött på kvinnor med liknande kroppsform, fast betydlugt längre (de var diskuskastare).

Av någon anledning har jag inte sett samma klagomål på figurer som TWD:s Negan, Abraham och Tyreese (i serietidningarna) eller Rictus Erectus i Mad Max. Även Joel i första TLoU såg muskulös ut för att vara en gubbe i 50-årsåldern.

Över huvud taget kan jag dock hålla med om att det ofta är för mycket muskler i många tv-spel. Att se ut som en bodybuilder är knappast mest optimalt för någon som ska vara strida. Det brukar dock sällan vara någon som klagar på det.

Appropå storlek på karaktärer i TLoU så har jag i alla år undrat hur fan bloaters kan vara så stora? En klickers skelett kan väl knappast börja växa på längden? Är alla bloaters typ f.d. basketspelare?

Tänker förklara för dig här mäniskor som är extremt vältränade är inte skapade för att överleva, du blir extremt klumpig, ett bra exempel är styrka i muskler betyder inte hastighet eller explosivitet eller överlevnad.

Kan säga såhär en löpare hade haft 10 gånger mer chans att överleva än en vältränad lift junkie.

som sagt utan sterioider är där gränser hur "biffiga" en kvinna kan bli.

Detta är inget som går att argumentera detta är faktu, på våran genetik med testosteron m.m

bloaters är gränsen till innan dom dör, dom blir typ en svamp som sedan explodererar och sprider fungin vidare.

Se det bokstavligen som att hela deras kropp blir en svamp ingen mäniska kvar typ och kan ej röra sig och sedan smäller dom.

Dom blir stora för fungin sprider sig, växer som ett skal på dom, därav skapar en massa och gör dom större.

Sen givetvis kan kvinnor vara starkare och större än abby men dessa tar steorider, för det är inte möjigt för kvinnor att bli så stora i armarna och vara så små som abby.

kolla exempelvis fitness kvinnor som tävlar i olympia till exempel.

aja summan av kardemumman är att jag är sjukt besviken på TLOU 2. hela lbgqt narrativet i hela spelet, att ens dessa personer skulle ens leva i denna värld är utom mig.

Till hur dom dödar vissa viktiga personer och hur vissa huvudkaraktärer agerar i spelet. och dessa ska ha överlevt länge, finns inte ens chans dom skulle övelevt så länge som dom gjort.

det går inte ihopa, värt notera vi har gott om narrativ och huvudroll med stark kvinnlig roll och det behöver bara göras rätt utan ett politiskt budskap.

Tomb Raider är det jävligt bra exempel. Plus huvudpersonen måste inte vara världens tuffaste, finns gott om her roller där dom är the avarage guy men smarta och inte starkaste baddest, samma kan gälla kvinnliga huvudroller.

Medlem
Skrivet av lampis:

Du går alltså igång på orimligheten i att en tjej är ovanligt vältränad i spelet..? Låt mig presentera bloaters.

https://i.pinimg.com/originals/3b/2a/11/3b2a11f54b97280b48b13...

Jag antar att du anser att Half Life, Zelda, Final Fantasy, Halo, God of War och Witcher också är värdelösa då dessa spel också innehåller karaktärer som inte är helt verklighetstrogna?

Bloater är när fungin tagit över hela kroppen och den är påväg att falla isär för sprida fungin vidare läs på lite innan du pratar strunt, dvs har noll och göra med storleken på personen vare sig kvinna eller herre, klart det spelar väl lite roll ur hur begränsingar hur "stor den kan bli" innan den smäller men alla växer.

dvs en bloater är 95% svamp 5% mäniska.

Medlem

Nu har jag kört en 5-6 timmar sedan jag fick spelet och jösses så jag gillar det än så länge. Känns som de vässat till kontrollen något och behöver man ens säga det här spelet ser så snyggt ut det är galet?
Håller på för fulla muggar i Seattle dag 1 och utforskar så jäkla mkt det går och det är roligt värre här i ruinerna haha.

Och Abby ser inte så onödigt muskulös ut. Snarare ser hon ut som någon som huggit mkt ved i sina dagar i post-apokalypsen och säkert burit hem lite stockar o grenar o hujja mejjen till stugan för att värma sig om vintrarna haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skägg.
10 Chambers

Att ni orkar hålla på. Nu tycker jag väl, lite lagom biased, att vårt forum håller hög klass i jämförelse med många andra platser. Men, ett par saker.

1. Ja, i NDA-avtalet stod det att storyn skulle undvikas. Det förbjöd dock inte kritik av storyn, eller någon annan del av spelet. Alltså, fritt fram att kritisera, vilket Jocke också gjorde. Överlag försöker vi hålla våra recensioner så spoilerfria som möjligt, särskilt om det är ett spel om The Last of Us där mycket hänger på storyn. Ren gameplay har aldrig varit Naughty Dogs starka sida.

2. Den är polariserade ankdammen alltså. Återigen, jag tycker överlag att forumet håller hög klass. Men även här får vi rensa bort trams som "woke", "sjw", "incels" och andra okvädesord ytterkanterna slänger sig med för att... vadå? De argumenterar ju inte för sin sak direkt.

3. Review bombing är så sjukt töntigt och borde behandlas därefter. Just nu är det 35K negativa recensioner på Metacritic. Även om spelet bara säljer en miljon snackar vi alltså om 3,5 procent upprörda spelare. Med tanke på att The Last of Us 2 med största sannolikhet kommer landa på ett tvåsiffrigt antal miljoner snackar vi om promillen. Hur kan detta skapa rubriker (vi är också skyldiga till det, men vi borde fan sluta)?

4. Den stora massan vet knappt om att denna diskussion förs. Såvida inte mainstream-media väljer att göra en hit piece på arga gamers, baserat på vad de där procenten (eller promillena) skriker. De kommer att bry sig om en sak: är spelet kul eller inte.

5. Agenda. Gud vad trött jag är på det ordet. Klart som ND hade en agenda med spelet. Man kör inte inte sina medarbetare i botten med månader av crunch om det inte finns en sjukt stark vision att följa. Och ett par miljoner pengar. Om den agendan stryker dig mothårs, köp inte spelet. Kör ett annat spel. Då är inte det här gjort för dig. Och det är helt ok. Alla spel kan inte vara för alla, även om du gillade det första spelet i serien. Att påstå att ND följde någon trend bara för trendens skull, utan att själva faktiskt tro stenhårt på vad de skapat, är fanimig ett hån mot deras blod, svett och tårar.

Appendix. Det finns inget att bli upprörd över. Jag gillade inte Quake 2, tyckte det var för långsamt i jämförelse med ettan. Men det var Ids agenda att göra det långsammare, och jag kunde lira Unreal Tournament istället. Sedan gillade jag inte 2003 för att det var för omständligt. Istället gillade jag 2004.

Livet går vidare. Om du blir trött på livet, gå ut i skogen och skrik en stund. Det kanske hjälper. Så ses vi i forumet sedan och snackar om spel på ett konstruktivt, kul och avslappnat sätt.


signatur
Medlem

Jorasåattehm...

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Bloater är när fungin tagit över hela kroppen och den är påväg att falla isär för sprida fungin vidare läs på lite innan du pratar strunt, dvs har noll och göra med storleken på personen vare sig kvinna eller herre, klart det spelar väl lite roll ur hur begränsingar hur "stor den kan bli" innan den smäller men alla växer.

dvs en bloater är 95% svamp 5% mäniska.

Och du tycker att det är mer realistiskt än att en kvinna är väldigt vältränad..? 🙃


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Och du tycker att det är mer realistiskt än att en kvinna är väldigt vältränad..? 🙃

Hahaha!!

Medlem
Skrivet av lampis:

Och du tycker att det är mer realistiskt än att en kvinna är väldigt vältränad..? 🙃

Nej att den är så stor att den har tagit steorider och ätiti och vilat i lugn och ro under en apokalyps.

Lycka till att bli så stor utan ovan.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Nej att den är så stor att den har tagit steorider och ätiti och vilat i lugn och ro under en apokalyps.

Lycka till att bli så stor utan ovan.

Nu vet jag inte om du har spelat spelet, men det är proppfullt av diverse piller som ligger fullt synligt i övergivna caféer, bensinstationer, bibliotek, banker och fallfärdiga villor. Dessa piller gör att Ellie får superhörsel, kryper snabbare m.m, så steroider är sannerligen ingen bristvara i spelets värld.

Dessutom finns det andra orsaker som skulle kunna leda till att kvinnor utvecklar muskler. Här har du ett exempel: https://www.researchgate.net/figure/Male-child-homozygous-for-a-mutation-in-the-MSTN-gene-Note-the-unusually-heavy_fig3_26693763


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Haha herrejösses, det är ett spel, chilla lite med vad som är verkligt eller inte.. Tycker dessutom inte att Abby ser omänskligt stor ut, body builder brud, inget konstigt med det, apokalyps eller inte.

Medlem

Nu såhär i efterhand känns det väldigt uppenbart varför recensenter inte tilläts skriva eller prata om spelets sista 12 timmar.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Skriv svar