Recension - The Last of Us Part II

Medlem
Skrivet av Maaden_Swe:

Det folk inte förstår är varför karaktärerna gör som man gör. Man säger att utvecklingen är dålig, även fast det för mig är helt logiskt varför alla gör som man gör.

Man saknar empati , det är nog det enklaste svaret, även om du nog inte kommer förstå det heller.

Ni får helt enkelt leta vidare efter spel att gilla.

Oj. Jaha. Det är som du tolkar spelet annars har man ingen empati osv?

Det är du som inte förstår. Hur storyn utvecklas och vad som är logiskt för karaktärerna att göra är 2 olika saker. Ja karaktärerna handlar oftast logiskt. Det förändrar inte att storyn är dålig. Jag förstår varför Abby gör sina val. Jag vill ändå inte spela som Abby. Jag förstår Ellies val men det är dåligt utfört. Enligt mig.
Tråkigt att du inte förstår att andra har olika åsikter. Hoppas du vaknar med empati så kanske du kan förstå att det finns folk som tycker annorlunda.

Medlem

Snart färdig med detta fantastiska spel. Klockar in på snart 40h spelad och har fortfarande lite kvar. Å andra sidan tar jag god tid på mig att kolla varenda liten vrå.

Medlem

Inte ofta jag blir så känslomässigt engagerad när jag spelar, senast var Red Dead Redemption 2.
Men nu hände det igen. Sista timmarna var nervösa, brutala, plågsamma, deprimerande. Men så bra.
Ett spel jag kommer minnas länge. Stark 4.

Skriv svar