Den stora Stadia-tråden!

Inaktiv
Den stora Stadia-tråden!

Hej!

För alla de som använder Stadia och vill ha fler nyheter kring plattformen så har jag nu skapat en stor tråd för att samla nyheter och uppdateringar kring Stadia!

Jag kommer att försöka hålla första-inlägget uppdaterad med de större nyheterna men hittar ni annat smått och gott så är det bara att skriva det i en kommentar och annars är det öppet för diskussion om vad framtiden att bringa med Stadia. Så kommer att dela in inlägget i lite avdelningar för att lättare navigera det och har ni feedback för att uppdatera den så är det bara att skriva dem här också!

Senaste nyheterna från Stadia

2020-06-18

Crayta, spelet där man skapar sina egna spel tillsammans med andra har delat med sig av hur State Share kommer att fungera i deras spel, ta en titt!
State Share i Crayta

Samt så har de även annonserat ut ett release datum som kommer att vara den 1a juli!

2020-06-23

Nytt spel först på Stadia: Wave Break
Fyra nya spel kommer till Stadia Pro

  • Crayta

  • Monster Boy and the Cursed Kingdom

  • SteamWorld Dig

  • West of Loathing

Samt så har även Metro 2033 Redux samt Metro: Last Light Redux nu också portats över till Stadia

2020-06-18

En ny Stadia Connect är plannerad till den 14e juli där fler spel är tänkt att utannonseras!
Stadia på Twitter
Youtube - Stadia

2020-06-16

  • Elders Scrolls: Online har nu släppts till Stadia med stöd för Cross play med PC!

  • Nedsatt pris på Premier edition från $129 till $99 för de som vill spela Sadia på sin Tv

  • Mängder med nya rabatter för både Pro och ordinare användare

This Week on Stadia

2020-06-15

Två nya spel kommer till Stadia efter sommaren med fokus på RPG!
Windbound (28e augusti)
As Kara, you are a warrior, caught at sea in a fierce storm and adrift from your tribe. Thrown from your boat and at the mercy of the turbulent waters, you are tossed on to the shores of the Forbidden Islands, a mysterious paradise. Shipwrecked alone, you must explore, adapt, and navigate the land and perilous seas to stay alive.

Cris Tales (17e november)
Peer into the past, act in the present, and watch as your choices dynamically change the future - all on one screen as you play! Beautifully hand-drawn 2D animations bring life to a world where your choices will change both the present and the future across more than 20 hours of gameplay. You’ll experience a unique combination of branching stories, innovative combat, and classic RPG progression in Cris Tales’ exciting and unforgettable exploration of how our actions echo through time.

Journey into the unknown with narrative games coming soon to Stadia

2020-06-11

  • Man får nu $10 i rabatt vid nästa köp i Stadia (gäller till och med 31a december)

  • Stadia har öppnat för alla Android-mobiler nu genom en experiment-flagga

  • Mobil-appen har nu stöd för touch-kontrollers

  • Man kan nu ställa in upplösning per plattform

This week on Stadia

2020-05-28

Spel som kommer till Stadia Pro den 1a juni!

  • Get Packed

  • Little Nightmares (Ny på Stadia)

  • Power Rangers: Battle for the Grid (Ny på Stadia)

  • SUPERHOT (Ny på Stadia)

  • Panzer Dragoon: Remake (Ny på Stadia)

Even More This Week on Stadia

2020-05-26

  • Två nya spel kommer till Stadia idag: Jotun: Valhalla Edition och Sundered: Eldritch Edition

  • Elders Scroll: Online kommer till Stadia Pro den 16e juni

  • PUBG Ranked Mode kommer till Stadia

  • Mortal Kombat 11 får Aftermath

  • The Crew 2: Hobbies kommer imorgon till Stadia

  • Stadia stödjer nu även 1440p-skärmar i Chrome

This Week on Stadia

Tillgängliga spel just nu via Stadia Pro

  • Destiny 2

  • GRID

  • Gylt

  • PUBG

  • Serious Sam Collection

  • Spitlings

  • Stacks On Stacks (On Stacks)

  • Steamworld Heist

  • SteamWorld Dig 2

  • SteamWorld Quest: Hand of Gilgamesh

  • The Turing Test

  • Zombie Army 4: Dead War

  • Get Packed

  • Little Nightmares

  • Power Rangers: Battle for the Grid

  • SUPERHOT

  • Panzer Dragoon Remake

  • The Elder Scrolls Online

  • Crayta (1a juli)

  • Monster Boy and the Cursed Kingdom (1a juli)

  • SteamWorld Dig (1a juli)

  • West of Loathing (1a juli)

Kommande features

State Share
Ta en "snapshot" av ditt spel och state för att dela med andra. Skicka till vänner eller följare för att låta dem kliva in i samma situation som du för att tex slå en boss eller slå en viss tid eller visa något man har hittat. Färväntas komma i samband med lanseringen med Crayta nu i sommar.
Crayta visar upp State Share

Family sharing
Dela med dig av ditt konto till familjemedlemmar, detaljerna hur det ska fungera är inte kända än men beräknas att komma denna halvan av året som är den senaste uppdateringen vi har fått men som är två månader gamla så fortfarande lite osäkert.

YouTube Streaming
Streama dina spel direkt till Youtube och låt dina tittare vara med, detta kan man kunna sköta direkt från Stadia.

Crowd Play
Låt dina tittare köa och hoppa in och spela tillsammans eller emot dig live medan du streamar samt låt tittarna kunna rösta och påverka spelet på olika sätt.

Tips och tricks

Stadia+ för Chrome och Edge Chromium
Få tillgång till fler funktioner i webbläsaren med detta plugin som tex tvinga fram 4K på mindre skärmar om man har pro.

Hjälp och felsökning

/u/baltinerdist har sammanställt en snygg och enkel guide för att felsöka potentiella problem som man kan stöta på när man använder Stadia som kan förbättra upplevelsen.

Länken till den finns på /r/stadia

Mer uppdateringar kommer vart efter!

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Grymt!

Skulle väldigt gärna se hur snabbt det går att komma in i ett spel från att Stadia inte är igång till när man är redo att spela! Det är ju verkligen det som verkar vara Stadias starka kort.

När jag ska spela AC: Odyssey på PS4 så tar det ungefär 5 minuter innan jag kan börja spela på grund av konsolstart, starta spel och sedan ladda min sparfil. Jag kör alltid rest mode på PS4an.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Inaktiv

@Grukk Finns en väldigt bra jämförelse på Youtube som visar det

Ambassadör
Xbox

@anon_646: Trevligt tråd-initiativ! Följes med intresse.


signatur

Jump in.

Skribent

Grym sammanfattning!

Medlem

Jag tycker stadia rånar folk. Folk ska betala över 1000kr och nu 99 kr månaden förutom 2 första. Men vad är deras utbud typ skräp kanske något bra men för det prist usch. skulle hellre betala för geforce now då den använder spel du redan har. Medans stadia säger köp hos mig kvittar om du har men du ska köpa hos mig.. Eller om jag har fel i något så rätta mig gärna.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Ofi
Medlem
Skrivet av Blessus:

Jag tycker stadia rånar folk. Folk ska betala över 1000kr och nu 99 kr månaden förutom 2 första. Men vad är deras utbud typ skräp kanske något bra men för det prist usch. skulle hellre betala för geforce now då den använder spel du redan har. Medans stadia säger köp hos mig kvittar om du har men du ska köpa hos mig.. Eller om jag har fel i något så rätta mig gärna.

Det enda du behöver betala för är spelen. Har du en dator kan du spela på den. Tangentbord och mus funkar fint, och har du en handkontroll från en annan konsol så funkar det också.

Vill du ha stöd för högre upplösning än 1080p (upp till 4K) så behöver du betala för Stadia Pro för 99 kr/mån. Med Pro får du även möjlighet att "claima" ett antal spel Stadia Pro-spel. Dessa stannar i ditt bibliotek, men kräver en aktiv Pro-prenumeration för att kunna spelas. Nya spel läggs till varje månad medan andra plockas bort som "claimbara".

Spel som du köpt har du alltid tillgång till oavsett om du har Pro eller inte.

KoP
Medlem

Bara Little Nighmares som var intressant, men det har man ju redan lirat igenom för 7 evigheter sedan. Känner inte att Stadia kan konkurrera med någon i dagsläget.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Jag har varit Stadia-prenumerant från dag ett och har hunnit samla på mig ett hyggligt gediget bibliotek av Stadia Pro-spel, utöver den handfull spel jag själv köpt. Det enda spel jag köpt till fullpris var Red Dead Redemption 2 för testet vi gjorde på SweC, men annars har jag mest köpt rabatterade spel, nu senast Final Fantasy XV med 100 kr-rabatten.

Jag ser klara fördelar med Stadia, men så fungerar det också väldigt bra hemma hos mig med bra bildkvalitet och väldigt låg latens. Att starta upp min PS4 Pro och sedan starta upp FFXV (och leta upp skivan om jag inte har den inne för stunden) för att sedan starta spelet och ladda sparfiler för att till slut komma in i spelet tar enormt mycket tid ställt mot att bara öppna webb-appen för Stadia på min HTPC. Att spelupplevelsen är känslig för störningar i nätverket hör helt enkelt till att det är en ny spelform där kraven hamnar på nätverket istället för hårdvaran du kör på.

Googles många korkade strategiska beslut gör mig något orolig för hur långlivad tjänsten ska bli, men för mig är Stadia en bra speltjänst jag gärna använder. Gärna länge, om Google styr upp sin strategi runt tjänsten.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Loevet:

Jag har varit Stadia-prenumerant från dag ett och har hunnit samla på mig ett hyggligt gediget bibliotek av Stadia Pro-spel, utöver den handfull spel jag själv köpt. Det enda spel jag köpt till fullpris var Red Dead Redemption 2 för testet vi gjorde på SweC, men annars har jag mest köpt rabatterade spel, nu senast Final Fantasy XV med 100 kr-rabatten.

Jag ser klara fördelar med Stadia, men så fungerar det också väldigt bra hemma hos mig med bra bildkvalitet och väldigt låg latens. Att starta upp min PS4 Pro och sedan starta upp FFXV (och leta upp skivan om jag inte har den inne för stunden) för att sedan starta spelet och ladda sparfiler för att till slut komma in i spelet tar enormt mycket tid ställt mot att bara öppna webb-appen för Stadia på min HTPC. Att spelupplevelsen är känslig för störningar i nätverket hör helt enkelt till att det är en ny spelform där kraven hamnar på nätverket istället för hårdvaran du kör på.

Googles många korkade strategiska beslut gör mig något orolig för hur långlivad tjänsten ska bli, men för mig är Stadia en bra speltjänst jag gärna använder. Gärna länge, om Google styr upp sin strategi runt tjänsten.

Coolt att det fungera bra för dig.
Jag har inte sett en fördel riktig förutom att det inte finns en nedladdning eller att jag kan köra på min laptop utan dedikerat GPU.
På stor skärm ser det hemskt ut (tex Destiny 2; värre en hos mig på low), då kan jag likaväl köra med min föråldrade dator som ändå tillåter medium för 1080p, evtl 1440p (vissa spel, inte alla).
När det gäller PS4 - jag kör bara digitalt, ingen strul med skivor, så detta argument håller inte riktig, tycker jag (förutom HD-utrymme).
Och laddninstider - finns ju fortfarande, det är inte så att de är borta.

Så, jag vet inte, jag själv är inte övertygat.

Medlem

Verkar bara vara svenskar som fortfarande är intresserade av Stadia och ignorerar alla dess problem (och kommande död)
Google är rätt inristat i våran teknologi kultur som vi har här


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Ofi:

Det enda du behöver betala för är spelen. Har du en dator kan du spela på den. Tangentbord och mus funkar fint, och har du en handkontroll från en annan konsol så funkar det också.

Vill du ha stöd för högre upplösning än 1080p upp till (4K) så behöver du betala för Stadia Pro för 99 kr/mån. Med Pro får du även möjlighet att "claima" ett antal spel Stadia Pro-spel. Dessa stannar i ditt bibliotek, men kräver en aktiv Pro-prenumeration för att kunna spelas. Nya spel läggs till varje månad medan andra plockas bort som "claimbara".

Spel som du köpt har du alltid tillgång till oavsett om du har Pro eller inte.

Skrivet av Loevet:

Jag har varit Stadia-prenumerant från dag ett och har hunnit samla på mig ett hyggligt gediget bibliotek av Stadia Pro-spel, utöver den handfull spel jag själv köpt. Det enda spel jag köpt till fullpris var Red Dead Redemption 2 för testet vi gjorde på SweC, men annars har jag mest köpt rabatterade spel, nu senast Final Fantasy XV med 100 kr-rabatten.

Jag ser klara fördelar med Stadia, men så fungerar det också väldigt bra hemma hos mig med bra bildkvalitet och väldigt låg latens. Att starta upp min PS4 Pro och sedan starta upp FFXV (och leta upp skivan om jag inte har den inne för stunden) för att sedan starta spelet och ladda sparfiler för att till slut komma in i spelet tar enormt mycket tid ställt mot att bara öppna webb-appen för Stadia på min HTPC. Att spelupplevelsen är känslig för störningar i nätverket hör helt enkelt till att det är en ny spelform där kraven hamnar på nätverket istället för hårdvaran du kör på.

Googles många korkade strategiska beslut gör mig något orolig för hur långlivad tjänsten ska bli, men för mig är Stadia en bra speltjänst jag gärna använder. Gärna länge, om Google styr upp sin strategi runt tjänsten.

Tack så mycket, för er gensvar. Ville se och förstå poängen. Tyvärr när man själv inte har stadia + att stadia blev inte så som man hade tänkte enligt distrubitörer (take-two bla). Man har också hört från andra att känns lite tråkigt med siuationen å då får man en konstig bild av det. Menar jag joinade stadia 2 månader fri .. Sen jag såg spel utbud så kände jag ger inte 1kr för alla de spel har jag typ 1-2 och det betalar jag inte för 100k för. Å då tänkte jag för mig själv stackars alla dessa som köpte den för 1200kr+ och sen betalar pro osv... Då jag upplevlde utbudet som pro var direkt wow, då upplevde jag detta är juh blåsning men sen vet jag ej hur det är för dem som verkligen utnjutar tjänsten. .

Jag vet min gramatik är skit och stavning lik så.. Men hoppas ändå jag blev förstod


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Rh3nium: jag tycker många spel ser väldigt bra ut, men jag spelar på min 65-tums 4K-tv på några meters avstånd, sitter man nära en datorskärm blir nog de visuella artefakterna betydligt tydligare. Jag köper alla mina konsolspel på optisk media eftersom jag är något av en samlare, vill ha den där Collector's Edition i hyllan

Med strömmande spel är det inget alternativ, och om jag blir sugen att spela om en gammal konsolfavorit som kommit till Stadia kommer jag faktiskt köra på den sistnämnda. Det fungerar helt enkelt så bra för mig. Destiny 2 ser mest ok ut, men flera andra titlar ser bra ut och om man som jag sitter ett par meter ifrån är komprimeringsartefakterna inte särskilt besvärande. När jag väl har en PS5 på tv-bänken misstänker jag dock att Stadia kommer bli mindre flitigt använd.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Inaktiv

Hej alla!

Jag har nu uppdaterat det första inlägget med lite kommande features som är tänkta att komma till Stadia inom kort och kommer att uppdatera den om något nytt är på gång för Stadia.

Skrivet av Rh3nium:

Coolt att det fungera bra för dig.
Jag har inte sett en fördel riktig förutom att det inte finns en nedladdning eller att jag kan köra på min laptop utan dedikerat GPU.
På stor skärm ser det hemskt ut (tex Destiny 2; värre en hos mig på low), då kan jag likaväl köra med min föråldrade dator som ändå tillåter medium för 1080p, evtl 1440p (vissa spel, inte alla).
När det gäller PS4 - jag kör bara digitalt, ingen strul med skivor, så detta argument håller inte riktig, tycker jag (förutom HD-utrymme).
Och laddninstider - finns ju fortfarande, det är inte så att de är borta.

Så, jag vet inte, jag själv är inte övertygat.

En tjänst kan ju aldrig vara tilltalande för alla utan man får väga vad man prioriterar helt enkelt där Stadia gör det väldigt enkelt att köpa och hoppa in i spel. Inget behov av att ladda ner eller långa laddningstider som med konsol eller kolla så att man kan spela ett spel om man inte har den senaste utrustningen som med en PC så pengarna kan man lägga på spelen istället för hårdvara så att säga.

Vet själv tex med XBox Game Pass att det var många spel man ville testa men man orkade aldrig bemöda sig med att ladda ner och testa för att man behövde skyffla spel på hårddisken så mycket av fördelarna liger i att förenkla.

Jag lär tex inte skaffa en ny konsol eller uppgradera min dator mer utan lär skaffa mina nya spel nu på Stadia och så har jag de gamla på datorn och konsolerna om jag vill spela dem igen bara.

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

Verkar bara vara svenskar som fortfarande är intresserade av Stadia och ignorerar alla dess problem (och kommande död)
Google är rätt inristat i våran teknologi kultur som vi har här

Snarare tvärt om att intresset ökar mer och mer när folk faktiskt förstår vad tjänsten är och nu också har möjlighet att testa det gratis utan att behöva lägga ut en enda krona på det genom den fria månaden. Samt att vill man kan man bara köpa ett spel och spela det när man vill och thats it då man inte behöver någon prenumeration för att ens få tillgång till hårdvaran för att spela spelet på.

Starten har inte varit den som de förväntade sig och det vet nog alla men tonen för Stadia har verkligen förändrats om man ser tillbaka 6 månader.

Avstängd
Skrivet av anon_646:

Snarare tvärt om att intresset ökar mer och mer när folk faktiskt förstår vad tjänsten är och nu också har möjlighet att testa det gratis utan att behöva lägga ut en enda krona på det genom den fria månaden. Samt att vill man kan man bara köpa ett spel och spela det när man vill och thats it då man inte behöver någon prenumeration för att ens få tillgång till hårdvaran för att spela spelet på.

Starten har inte varit den som de förväntade sig och det vet nog alla men tonen för Stadia har verkligen förändrats om man ser tillbaka 6 månader.

Stadia har floppat.
Jag antar att du kanske får någon summa för att göra Stadia reklam.
Men tjänsten är inte där människor vill att den ska vara!

Jag hade gärna investerat i Stadia.
Men den ger mig inget.
Spelutbud. Död.

Hade dem haft 7-8 spel som man vill investera i.
Då hade jag lagt pengar på Stadia.
Men då måste dem leverera varje år.
Med minst 7-8 spel som jag vill köpa.

Annars är Stadia död i mina ögon.

Inaktiv
Skrivet av Konstig Inombords:

Stadia har floppat.
Jag antar att du kanske får någon summa för att göra Stadia reklam.
Men tjänsten är inte där människor vill att den ska vara!

Jag hade gärna investerat i Stadia.
Men den ger mig inget.
Spelutbud. Död.

Hade dem haft 7-8 spel som man vill investera i.
Då hade jag lagt pengar på Stadia.
Men då måste dem leverera varje år.
Med minst 7-8 spel som jag vill köpa.

Annars är Stadia död i mina ögon.
Och det finns en källa som säger att 11.8k människor använder den.
Det är väl inte många ?

Det är fortfarande bara något som du tror och att springa runt i alla trådar och spy negativitet förstår jag inte vad du tjänar på? Nej jag får inga pengar för det utan jag gillar tjänsten och tekniken och den passar mig och min livsstil just nu. Ska man dessutom kasta ut en massa påhittade siffror (fortfarande inga källor som i andra trådar) så blir det bara pajkastning i tråden istället för att fokusera på nyheter och de som faktiskt är intresserade av tjänsten.

Fine att du inte gillar den men vi är andra som gör det så har du inget att tillföra så behöver du inte skriva i tråden heller så man slipper scrolla igenom en massa onödiga inlägg i tråden.

Medlem

Känns som Google stressade ut tjänsten för att vara först ute på marknaden. Man hade tekniken mer eller mindre på plats men tyvärr blev affärsmodellen, spelutbudet och funktionalitet lidande. Vi får se när fler konkurrenter kommer igång hur Stadia står sig i det långa loppet.

Medlem

Bra tråd! Är också riktigt nöjd med Stadia och hoppas på att det kommer till min i-enheter snart! Finns en nordisk discord att vara med i om man vill (skicka pm för inv) och om någon vill spela så heter jag DKvarn även på Stadia.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Enda stora nackdelen med Stadia just nu är spelutbudet. Oerhört skönt att bara ta upp kontrollen när man vill slöspela i soffan. blev extra tydligt med senaste CoD patchen till ps4, hade inte 130 GB ledigt för att kunna ladda ner och installera en 30GB patch, den får jag ingen bra hastighet till Sonys servrar utan det tog 40 min att ladda ner och sen 15 min copying. Så tog can 1 timme att komma igång.

Medlem

Köpte just Red Dead och testade spela. Sjukt smidigt. 1 min efter köp så kunde man spela.

Jag har en lite sämre dator också så att slippa köpa nya datorkomponenter och istället köpa spelet lite dyrare ser jag inte så något stort problem. Självklart hade man dock vilja haft spelen billigare.

Nätet spelar också stor roll. Jag har två olika uppkopplingar i min lägenhet tills dom stänger ner det gamla nu i juli. Telia med 1.6MB/s (fiber) fungerar att spela i utan någon speciell fördröjning på knapparna, men istället laggar det. Med det gamla som har 2.5MB/s så laggade det inte något men istället så var det är enorm fördröjning på knapparna. Helt ospelbart. Ska bli intressant att spela när mitt avtal med Bahnhof går igång den 26:de. Då med fiber och 100/100.

Inaktiv

Två nya spel har precis utannonserats för Stadia med fokus på RPG där den ena kommer i augusti och den andra kommer i november. Läs mer i första inlägget samt länkar för mer information!

Inaktiv

Ny vecka, nya nyheter!

Elders scrolls online har nu släppt med stöd för att spela med PC-spelare samt cross progression för de som kanske redan har det på PC. Samt nedsatt pris på Premier edition så att man kan få en Cromecast ultra med en kontroll för att spela Stadia på sin TV.

Till sist en mängd rabatter för både Pro-användare samt vanliga användare.

Inaktiv

Ny stadia Connect är planerad till den 14e juli där fler spel kommer att utannonseras!

https://twitter.com/GoogleStadia/status/1273303155976007680

https://www.youtube.com/googlestadia

Inaktiv

En första titt på Stadia State Share för Crayta

https://www.youtube.com/watch?v=L1wLtJJk_to

UPDATE: De har även annonserat ut releasedatumet till den 1a juli!

Inaktiv

Fyra nya spel kommer till Stadia i slutet av månaden och inga nyheter på att det kommer att försvinna några från listan.

Ett nytt spel (Wave Break) släpptes precis som är en "First on Stadia"-titel samt så har även två Metro-spel portats till Stadia och är nu tillgängliga.

Medlem

Är denna tråd död? Om inte så skulle jag gjärna höra lite mer om vad ni tycker om det är värt att skaffa stadia dosan. Jag provade runt lite på stadia igår då det är en månad gratis med pro nu. Jag har nog inte riktigt fattat vad det är innan jag provade och tycker det verkar skithäftigt. Kan ju spela destiny 2 på telefonen:)

Medlem

Tråden är nog död, men jag använder Stadia fortfarande dagligen. Funkar väldigt bra för min del, använder den på Chromecast till Tvn och till telefonen och på datorn. Har även ett konto till min son som används för att spela tillsammans lite då o då.

Du är inte den enda som inte förstått tjänsten, den får mycket hat från folk som inte ens testar ens. Men det är väll lite därför jag inte orkar skriva av mig mer. Testar man Pro nu så får man väldigt många spel "på köpet" också så inte en dum idé att testa nu.

Börjar få mer spel som har Cross-play också vilket är bra då tjänsten fortfarande lider lite av att där är få spelare online(Destiny 2 verkar ha en OK befolkning dock, ska komma cross-play där med nästa år tydligen).

EDIT: Inser att jag inte svarade din fråga, jag tyckte absolut det var värt att köpa utgåvan med Stadia kontrollen och Chromecast Ultra. Använder Chromecast även för Netflix osv vilket funkar suveränt. Att gå från Chromecast till telefon eller tvärtom funkar också väldigt bra.

Medlem

Jag använder Stadia nästan dagligen och enda gångerna jag har haft problem har varit när mitt nätverk har känt för att gå ner.

Min 5 åriga dotter har spelat Human Fall flat varje dag sedan det släpptes och hon ser ingen skillnad mellan att spela på PS4an eller Stadia, hon har en handkontroll i händerna och en gubbe hoppar och springer när hon styr. Utan att hon märker av någon fördröjning. Så hon är nöjd och glad och då är jag nöjd och glad.

Och nu har Google släppt en video om Stadia de borde ha släppt förra året:
https://youtu.be/YUX3trjOJgc

Medlem

Tråden är inte död så länge nån skriver.
Jag har inte stadia men tycker ändå att det är intressant så kollar tråden då det kommer nya inlägg

Nån gång skaffar man säkert eller liknande tjänst


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar