Den stora Stadia-tråden!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Provade Stadia för första gången idag.
Testade gratis demot av Immortals Fenyx Rising.
gick bra att spela, däremot kändes det bildkvalitetsmässigt som en "stream", var inte riktigt klar bild om man säger så.
Men jag helt klart godkänt endå och inget problem med latency med kontroll iaf

Bra skillnad att köra i CCU på TV där är det optimalt i grafik och prestanda

Medlem
Skrivet av Molotov:

Provade Stadia för första gången idag.
Testade gratis demot av Immortals Fenyx Rising.
gick bra att spela, däremot kändes det bildkvalitetsmässigt som en "stream", var inte riktigt klar bild om man säger så.
Men jag helt klart godkänt endå och inget problem med latency med kontroll iaf

Bra skillnad att köra i CCU på TV och med Stadia kontrollen där är det optimalt i grafik och prestanda

Medlem

Hade inte hört talas om Stadia+ eller Stadia Enhanced innan jag läste här.
Blir till att testa båda i webbläsaren, när man inte kan spela på TV'n och se vad som fungerar bättre.
Självklart vill man ha en så bra upplevelse som möjligt även på datorn då det är ganska stor skillnad mot att spela på CCU.

Medlem

Det ska inte komma nå programvara till dator ist för webbläsare om det är så stor skillnad mot att köra med en ccu?

Medlem

Inte hört något om det tyvärr. Kanske blir bättre med nästa stora codec som kanske är på ingång. Speciellt mörka scener just nu är rätt tråkiga att titta på.

Medlem

Jag har ett problem
tänkte förköpa Cyberpunk för att få chromecasten och kontrollen men jag har problem.
Problemet verkar vara google och inte stadia just men jag kan inte köpa med mitt visa-kort.
jag skriver rätt uppgifter men det godkänns inte står bara med röd text att jag ska rätta till kortuppgifterna.

Jag kan handla överallt annat med kortet på internet.
jag kan inte ens lägga in kortet som en betalningsmetod på mitt google konto, blir samma fel.
i vanliga fall använder jag paypal på google men det verkar inte gå att välja när man ska köpa på Stadia butiken.

Nån som vet vad felet kan vara?

EDIT: Det löste sig genom att jag gjorde köpet via telefon-appen ist, då kunde jag välja paypal

Medlem
Nice...
Skrivet av DarkSvenn1002:

Har hört att det är för att de kommer göra ett nytt premiere paket med en kommande chromecast typ sabrina ultra som gissningsvis kommer stödja 8k. Hursomhelst är det ju förbaskat kundvänligt

..... Låter bra. Men jag har inte ens en 4K TV, än mindre 8K

Skriv svar