Den stora Stadia-tråden!

Medlem

En sak jag saknar efter Phil Harrisons text 1 februari är en uppdatering av vad som händer nu.
Hur ser deras plan ut nu och har de tecknat några nya avtal.
Tyckte Phils text var bra, och misstolkad av många, men vad händer hos dom nu.
Känns ju mest som att det är kommande Fifa släppet de vill hypea.
Synd bara att det kommer först ett halvår senare till Stadia.
Nu är bara frågan vad de kommer ta för det, vågar vi hoppas på att det kommer till Stadia Pro så kan det ju bli en succé men släpps de till full pris så kan det ju lika bra bli pannkaka av det.
Och med Microsofts köp av Bethesda så kommer ju troligtvis inte fler Bethesda spel till Stadia, om nu inte Game pass magiskt skulle komma till Stadia.

Gillar ju Stadia och vill bara att det ska gå bra för dom, men man blir lite orolig när det inte har varit en enda intervju av Phil eller någon annan hos Stadia eller annan uppdatering sedan februari.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

En sak jag saknar efter Phil Harrisons text 1 februari är en uppdatering av vad som händer nu.
Hur ser deras plan ut nu och har de tecknat några nya avtal.
Tyckte Phils text var bra, och misstolkad av många, men vad händer hos dom nu.
Känns ju mest som att det är kommande Fifa släppet de vill hypea.
Synd bara att det kommer först ett halvår senare till Stadia.
Nu är bara frågan vad de kommer ta för det, vågar vi hoppas på att det kommer till Stadia Pro så kan det ju bli en succé men släpps de till full pris så kan det ju lika bra bli pannkaka av det.
Och med Microsofts köp av Bethesda så kommer ju troligtvis inte fler Bethesda spel till Stadia, om nu inte Game pass magiskt skulle komma till Stadia.

Gillar ju Stadia och vill bara att det ska gå bra för dom, men man blir lite orolig när det inte har varit en enda intervju av Phil eller någon annan hos Stadia eller annan uppdatering sedan februari.

Jag tror fifa kommer ligga runt 300kr när de släpper det som madden gjorde. Jag skulle också vilja se en connect eller något de har varit väldigt tysta sista tiden så hoppas de har något stort i görningen

Medlem
Skrivet av BlackZam:

18 mars kommer spelet till Stadia som inte skulle släppas till Stadia. Terraria. Får se om det blir ett köp. 😀

Och så sålde jag mitt PS5 till en kompis för jag spelar nästan enbart på Stadia nu för tiden. Så nöjd är jag med Stadia. 😊

Du måste vara den 1:a och enda på hela jordklotet. Detta är en världs nyhet! 🙂

PS Om det är sant så borde du spelat in en video vid överlämnadet och lagt upp den på Youtube/Twitch. Den hade gått viral och du hade blivit miljonär på kuppen! 🙂

Medlem

Någon som har testat Blue fire till något av formaten det är släppt på?
Ser intressant ut.

Medlem

Och så kom mitt PS5 och då lämnar jag också Stadia tillsvidare. Men måste säga att jag varit nöjd ändå med min tjänst även om de har en bra bit till next gen. Hoppas Google satsar vidare och uppdaterar sig för över tid känns streaming som klockrent.

Ofi
Medlem

Resident Evil 7 inkluderas i Pro från och med 1 april.

Resident Evil Village släpps till Stadia med övriga releaseplattformar 7 maj. Köp innan 21 maj så inkluderas en Stadia Premier Edition (handkontroll och Chromecast Ultra).

https://community.stadia.com/t5/Stadia-Community-Blog/Residen...

Medlem
Skrivet av Ofi:

Resident Evil 7 inkluderas i Pro från och med 1 april.

Resident Evil Village släpps till Stadia med övriga releaseplattformar 7 maj. Köp innan 21 maj så inkluderas en Stadia Premier Edition (handkontroll och Chromecast Ultra).

https://community.stadia.com/t5/Stadia-Community-Blog/Residen...

Faan vad jag gillar stadia 😀

Medlem

Vad tycker ni om pro spelen för april?

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Vad tycker ni om pro spelen för april?

Tror det blir bra
https://community.stadia.com/t5/Stadia-Community-Blog/This-We...

Resident Evil 7 biohazard Gold Edition och Ys VIII: Lacrimosa of DANA ser jag fram emot, så inget att klaga på alls.
Stadia blir bara bättre och bättre i min mening för varje månad som går.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Väldigt nöjd med Stadia, men känner att det även behövs lite populära crossplay F2P titlar som Warzone och Apex Legends. Det hade även gett Stadia en rejäl skjuts i antal användare tror jag.

Medlem

Viktigt att det finns en tråd för stadia så om man inte vet vad det handlar om kan få bra info.

personligen väntar jag på att Xbox cloud gaming släpps till pc, då jag ändå betalar för gamepass ultimate.
Men förmodligen kommer det ligga efter stadia funktionsmässigt då stadia haft mer tid på sig.

Men båda tjänster det kommer alltid vara beroende av hur din egen hårdvara är samt vilken typ av internet förbindelse du har.

Så attraktivt komplement men ingen ersättare för alla.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

eld
Medlem
Skrivet av Notumforce:

personligen väntar jag på att Xbox cloud gaming släpps till pc, då jag ändå betalar
Men förmodligen kommer det ligga efter stadia funktionsmässigt då stadia haft mer tid på sig.

Det beror väl helt på hur mycket stadia faktiskt byggt ut sin tjänst sen release? Har ingen stenkol på detta men har inte hört så mycket om nya funktioner och sånt.

Microsoft har ju väldigt många år av kunskap inom både spel och cloudtjänster.

Medlem

Jag använder Stadia daligbas hemma. Har 3 chrome cast ultra så kan flytta runt hemma. Funkar klockrent med våran Router hemma. Förbeställt kommande Resident Evil Village.

Medlem
Skrivet av Dres81:

Jag använder Stadia daligbas hemma. Har 3 chrome cast ultra så kan flytta runt hemma. Funkar klockrent med våran Router hemma. Förbeställt kommande Resident Evil Village.

Det funkar ju riktigt bra på ccu, kommer inte ihåg sist jag hade igång mitt playstation eller datorn. Jag har blivit så bekväm av att inte behöva ladda ner något längre 😀

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det funkar ju riktigt bra på ccu, kommer inte ihåg sist jag hade igång mitt playstation eller datorn. Jag har blivit så bekväm av att inte behöva ladda ner något längre 😀

Precis håller fullt med. Riktigt nice. Och grafiken är tillräckligt bra för jag inte ska bry mig om datorn eller ps5. Tycker Stadia levererar bra. Och spelat igenom Cyberpunk, Immortal Fenyx Rising, Elder Scroll Online etc klockrent

Enda jag tycker kanske är lite risky är om stadia läggs ner så försvinner spelen man köpt. Men tror inte dom läggs ner den närmsta framtiden

Medlem
Skrivet av Dres81:

Precis håller fullt med. Riktigt nice. Och grafiken är tillräckligt bra för jag inte ska bry mig om datorn eller ps5. Tycker Stadia levererar bra. Och spelat igenom Cyberpunk, Immortal Fenyx Rising, Elder Scroll Online etc klockrent

Enda jag tycker kanske är lite risky är om stadia läggs ner så försvinner spelen man köpt. Men tror inte dom läggs ner den närmsta framtiden

Nej det lär de nog inte göra, sen om de mot förmodan skulle lägga ner så skulle de bara tabort butiken. Spelen man äger ligger ju på servrar de ändå har till youtube och liknande

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Nej det lär de nog inte göra, sen om de mot förmodan skulle lägga ner så skulle de bara tabort butiken. Spelen man äger ligger ju på servrar de ändå har till youtube och liknande

Ja du om det är så är det ju bra men tror dom stänger ner serverhallarna då det kostar mycket pengar

Medlem
Skrivet av Dres81:

Ja du om det är så är det ju bra men tror dom stänger ner serverhallarna då det kostar mycket pengar

De måste väl lösa det på något sätt, man har ju ändå betalat för spel så man äger ju licensen. Tror inte Google skulle riskera den shitstorm de skulle få om de bara stängde ner utan att kompensera kunderna på något sätt. Ingen skulle liksom lita på Google efter det.

Flakmonkey
Skrivet av MuminPappan:

De måste väl lösa det på något sätt, man har ju ändå betalat för spel så man äger ju licensen. Tror inte Google skulle riskera den shitstorm de skulle få om de bara stängde ner utan att kompensera kunderna på något sätt. Ingen skulle liksom lita på Google efter det.

MS, Nintendo och Sony stänger ju ner sina butiker och tjänster utan någon större shitstorm och folk fortsätter köpa deras produkter. Det är ju inte direkt ovanligt att titlar försvinner från onlinebutiker och vips kan du inte längre köpa/ladda ner dem. Är ju en av de stora nackdelarna med att allt blir digitalt och behöver inte ens bero på att tjänsten i sig stängs av utan kan bara vara licenser som löper ut som fallet var med Scott Pilgrim och TMNT-spelet som försvann från PSN och Xbox Live. Och i somliga (fler och fler) fall hjälper det ju inte ens att ha det på fysiskt media eftersom det då är opatchat och du är beroende av någon onlinetjänst för att ens få ut något av det.

Sen så tror jag nog att samtliga garderar sig för allt sånt här på någon av alla de sidor man scrollar förbi för att bocka till kryssrutan

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

De måste väl lösa det på något sätt, man har ju ändå betalat för spel så man äger ju licensen. Tror inte Google skulle riskera den shitstorm de skulle få om de bara stängde ner utan att kompensera kunderna på något sätt. Ingen skulle liksom lita på Google efter det.

Men de lär inte lägga ner stadia. De har sagt att de är in it for the long haul eller hur de sa, dom vet att det tar några år innan de börjar tjäna pengar på spel. Microsoft t.ex har väl inte börjat gå plus på xbox förens nu?

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Men de lär inte lägga ner stadia. De har sagt att de är in it for the long haul eller hur de sa, dom vet att det tar några år innan de börjar tjäna pengar på spel. Microsoft t.ex har väl inte börjat gå plus på xbox förens nu?

Ja, Google har ju ännu större plånbok än Microsoft, Så de klarar nog av att gå back ett tag. Stadia är ju inte heller en generations grej som konsolerna. Stadia kommer ju bygga upp ett enormt spelutbud med tiden. Likt PC och Steam.

Medlem

Ännu en gång så är flera Ubisoft titlar nersatta i pris.
När kommer vi få se Ubisoft+ till Stadia i Sverige?
Jag passar på alla Ubisoft spel i väntan på Ubisoft+ ju.

Och jag hoppas folk har läst artikeln på wired om att Stadia är helt okej:
https://www.wired.com/story/google-stadia-is-fine

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Ännu en gång så är flera Ubisoft titlar nersatta i pris.
När kommer vi få se Ubisoft+ till Stadia i Sverige?
Jag passar på alla Ubisoft spel i väntan på Ubisoft+ ju.

Och jag hoppas folk har läst artikeln på wired om att Stadia är helt okej:
https://www.wired.com/story/google-stadia-is-fine

Tydligen kan du köra en VPN mot USA. Signa upp dig mot Ubisoft+ och länka till Stadia med typ Vita husets adress medans du är ansluten via VPN så ska tydligen det aktiveras på kontot och funka utan VPN efter det.

Medlem
Skrivet av piddau:

Tydligen kan du köra en VPN mot USA. Signa upp dig mot Ubisoft+ och länka till Stadia med typ Vita husets adress medans du är ansluten via VPN så ska tydligen det aktiveras på kontot och funka utan VPN efter det.

https://support.ubisoft.com/en-gb/Article/000062859

eld
Medlem

Så de säger att det är okej alltså

Medlem

Det enda du använder VPN till är att just aktivera Ubisoft+ mot Stadia, sen kan du slänga VPN i väggen eller nått. Stadia bryr sig inte efter det. Du måste givetvis betala för Ubisoft+ fortfarande.

Det är vad jag läst i alla fall. Jag har inte gjort detta själv då jag har på tok för mycket spel redan att spela utan att lägga till mer.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Ännu en gång så är flera Ubisoft titlar nersatta i pris.
När kommer vi få se Ubisoft+ till Stadia i Sverige?
Jag passar på alla Ubisoft spel i väntan på Ubisoft+ ju.

Och jag hoppas folk har läst artikeln på wired om att Stadia är helt okej:
https://www.wired.com/story/google-stadia-is-fine

De rear ju ut dom så pass att ubisoft + blir dyrare än att köpa spelen ändå

Medlem
Skrivet av eld:

Så de säger att det är okej alltså

Princip så ja, men läste på andra sidor att man kan bli bannad om man använder VPN för att manipulera valutor/priser, dvs köpa spel via VPN. Så med andra ord borde det gå att bli bannad av att köpa ubisoft+ via utlandet

Medlem

Såg nu att Jedi:fallen order är gratis med stadia pro.

Medlem
Skrivet av OPAK:

Såg nu att Jedi:fallen order är gratis med stadia pro.

Japp, en överraskning. Köpt sen innan och klarat ut på Stadia, funka väldigt bra!

Skriv svar