Vad sätter ni Diablo freaks tänderna i tills Diablo 4?

Medlem
Vad sätter ni Diablo freaks tänderna i tills Diablo 4?

Sjukt taggad på Diablo 4, alltid varit ett fan av diablo. Tyvärr som många blev jag besviken på 3'an och när dom väl fick ihop ett bra gäng som ordnade till allt och nötade på en expansion, sket sig allt och vi fick Raise of the necromancer…..

Hittade ett spel som i början när jag hittade det hade riktigt grym potential - Wolcen Lords Of Mayhem…
Tyvärr under produktionens gång gick det från bra till ren skit på vanlig hederlig svenska.

MEN nu har jag hittat ett till ( eller rättare sagt känt till det ett tag men väntat med köpa det ) Och det är spelet jag funderade på köpa strax innan jag idiotiskt nog köpte Wolcen lords of mayhem.

Så från en gamer till en annan ger jag er Last Epoch. Har grym potential och från senaste patchen riktigt bra!
Sägs om 5 base classes med 15 unique classes ? druid, shaman, necromancer and so on.

Devs som är riktigt commited, artiga , väldigt aktiva på forumet med svara playerbase. Förklarar ofta varför dom gör si och så. Lite kul med verkar vara en annan attityd på playerbase här 90% är väldigt hjälpsamma och trevliga.

Last Epoch

Finns det mer tips ? eller vad spelar ni som väntar på Diablo 4?

Medlem

Path of exile! Mycket underhållande!


signatur

Snusar till varje pris!

Moderator | Testpilot

Ingenting just nu. Jag sitter i en form av speltorka där jag skulle vilja lira något ARPG eller ett MMO men hittar inget som jag orkar lägga tid på.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Då är vi två. Funderar dock på att för en gångs skull ge PoE en riktig chans.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Welo:

@uberpwnage2.0: Då är vi två. Funderar dock på att för en gångs skull ge PoE en riktig chans.

PoE är riktigt bra. Tyvärr har jag spelat det så länge och många gånger vi det här laget att jag gärna hade prövat något nytt.

För egen del när det kommer till MMOs så väntar jag på New World som jag tror kan bli lite spännande iaf, annars är nästa test Albion Online, som är ett sandlåde-mmo. Ska bara bli klar med Divinity Original Sin 2 i en coop-kampanj med en polare sedan är det dags att testa "AO" igen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Backloggens befriare

Eeh, Diablo 2, som alltid?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

@uberpwnage2.0: DOS 2 är ju dock riktigt svårslaget, man blir nästintill tom när man spelet klart det. AO verkar ju kul men känns lite för mycket som en RS-kopia och ska jag ge mig in i sandlådeträsket igen så blir det nog att återgå till att sälja själen till Black Desert, där snart uppföljaren(?) Crimson desert kommer som verkar rätt nice.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Welo:

@uberpwnage2.0: DOS 2 är ju dock riktigt svårslaget, man blir nästintill tom när man spelet klart det. AO verkar ju kul men känns lite för mycket som en RS-kopia och ska jag ge mig in i sandlådeträsket igen så blir det nog att återgå till att sälja själen till Black Desert, där snart uppföljaren(?) Crimson desert kommer som verkar rätt nice.

Det enda som ser ut att kunna bli en värdig ersättare är Baldurs Gate 3 : (


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Eeh, Diablo 2, som alltid?

Vilken är favvoklassen? 😊

Medlem

Jag valde den gyllene medelvägen mellan att gå tillbaks till gamla D2 LoD, och Path of Exile... Jag spelar en D2 mod som heter Path of Diablo! Mycket underhållande och med inte bara en av spelvärlden bästa communityn, utan också en mycket levande sådan. Om du bara äger D2 samt LoD är det bara att tanka ner och börja. Det finns även en mycket sofistikerad trading-site där man kan buda på och lägga upp items för trade. Det finns vad jag vet inga bottar och ekonomin är tills dags dato intakt. Jag bifogar en länk, om nån är intresserad. Det går även bra att adda mig ingame, mitt kontonamn är ghostshades, alltså skriver du till mig i spelet (om jag är online) genom "/w *ghostshades (meddelande)" så kan jag erbjuda en liten boost till den som inte vill ta det sakta och kanske nåt litet item till en spirande hjälte / hjältinna.

https://pathofdiablo.com/p/


signatur

~ spelat sedan 1979

Medlem

Diablo II såklart

Som omväxling kanske det blir lite Grim Dawn (grmt bra ARPG).

Backloggens befriare

@ChalleT:
Oj, svår fråga! Tycker ju om alla, på olika sätt.. Men måste jag välja blir det Paladin eller Druid tror jag.
"Just nu" lirar jag dock en WW-barbar med full IK mest.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Kanske ska ta å köra lite d3 men jag känner att d är för lätt vilket wolcen gör bra är att du måste grinda för att ta ner x bossar sen så har det lite soulsinslag vilket jag tror dom har snot från poe. Jag själv har inte upplevt några buggar (både stora och små pratar jag om då) är på andra akten så det kan ju ändras fram över... Sen så har jag tänkt att testa både DOS och det dära brittiska rollspelet där du är en polis, Greedfall men striderna ser Divinity Warrior aktiga ut vilket gör att d ser trist ut. 🙂 (lite smått arg på Dark souls 3 🤬🤬 säg inte Git Gud) men det kanske jag ska ta och dra igång det och kötta Induex Gyndur (svårt namn). För jag tyckte om bossarna i Jedi fallen order men dom var också ganska rättvisa i ju med att bossarna är rörliga som en själv + att dom hade lika krafter som en själv. Eh hej så länge

Gnällkuk

Just nu är det Last Epoch, men är lite kluven till om jag ska fortsätta med det. Det är kul, men det är fortfarande i ganska tidig alpha och jag vill inte riskera att tröttna på spelet innan det når 1.0.

Har börjat spela lite Torchlight 3 också, det spelet är ju ännu mer tidig alpha dock. Precis tagit mig till Act 2, blir väl att ta sig igenom det men sen blir det nog spelpaus ett tag av samma anledning, även om Act 3 ska komma hyfsat snart.

Händer att jag återvänder till D3 då och då när en ny säsong vankas, men känner mig ganska färdig med det spelet. Här näst blir det istället att spela D2-modden för Grim Dawn tror jag


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Diablo 1 Belzebub mod! Har 3 gubbar på 30+
Sorceres är den senaste och har lite halv svårt att smälta mobsen innan Diablo på nightmare pga Lightning/cold immune och att det inte finns några vettiga fire spell


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Jag var sjukt taggad på d3 också men likt dig vart jag besviken, jag kämpade dock på väldigt länge men näe d2 känslan fanns aldrig.

Just ett spel som är likt diablo har jag verkligen inte hittat men har testat andra looters som tex destiny, the division och liknande som är diablo liknande just i action orienterad looter. Men även här finns det inte så mycket att hänga i granen just nu tyvärr...

Saknar en riktigt bra looter shooter eller action rpg looter likt diablo som man kan nöta ordentligt. The division 2 och destiny 2 hade grym potential men nej dom vägrar lyssna på communityn som vanligt...

Medlem

Drog genom D2 LoD med polarn för ett tag sedan och efter det körde vi genom D3 RoS.
Båda jävligt bra spel.

Just nu finns det inget vettigt spel i genren dessvärre.

Path of Exile testade jag en ”säsong” men gillade inte att man kunde trade/köpa sig till BiS. Förstörde spelet för mig.

Wolcen hade ett sjysst koncept men blev snabbt tråkigt när man insåg att vissa attacker var så OP att man bara plöjde genom allt utan större problem.

Last Epoch har jag inte testat än men väntar på release med att spela då jag inte vill bli mätt på det i förtid!

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Drog genom D2 LoD med polarn för ett tag sedan och efter det körde vi genom D3 RoS.
Båda jävligt bra spel.

Just nu finns det inget vettigt spel i genren dessvärre.

Path of Exile testade jag en ”säsong” men gillade inte att man kunde trade/köpa sig till BiS. Förstörde spelet för mig.

Wolcen hade ett sjysst koncept men blev snabbt tråkigt när man insåg att vissa attacker var så OP att man bara plöjde genom allt utan större problem.

Last Epoch har jag inte testat än men väntar på release med att spela då jag inte vill bli mätt på det i förtid!

Ladda hem Diablo 1 med Belzebub mod
Rekommenderar starkt!


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem
Skrivet av donniedarko:

Ladda hem Diablo 1 med Belzebub mod
Rekommenderar starkt!

Funderar på det! Aldrig spelat ettan då det inte ser attraktivt ut alls.
Kollade en video på belzebub-mod nu och det verkar rätt intressant!

Tack!

Edit: Såg nu att det inte är multiplayer.
Då går det tyvärr fetbort. Synd!

Medlem

Path of Diablo, mer eller mindre en QoL mod till Diablo 2 (LoD), klarar inte av vanilla D2 efter att ha spelat PoD, haha.

Medlem

Har fördrivit tiden med PoD nu på senaste. Inväntar nu PD2(Project Diablo 2) som släpps om ca två veckor


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Försökte lira lite Path of Exile, men det är ju en complete rehash av diablo 2. Sjukt done med detta. Spelade mycket D3, men blev less efter något år.

Inaktiv

Gav Wolcen en chans, var rätt ok, men buggigt och obalanserat vid release så jag tröttnade rätt snabbt.
Nån som vet om det är bättre nu?

Medlem

Jag har inte spelat d1 eller d2. Men älskar Diablo 3,har dock bara spelat i två år. Ca 1800 timmar, blir väl 1000 till innan d4

Medlem

jag kommer alldrig skaffa Dibalo 4 men om jag vill ha bra dibalo esk spel. Grim dawn, Titan quest, Warhammer 40k Inquisitor - Martyr och torchlight 2 är dom spel jag lirar.

Medlem

Kan rekommendera Chronicon (överväldigande positivt på Steam).
Ensam utvecklare som efter 5 år i early access släpptes nu i somras.

Intressanta klasser, utrustning och endgame. Perfekt att köra med controller, local co-op också. Minus för den trista grafiska stilen och utrustning inte byter utseende på karaktären.

Medlem

Helt ärligt så kanske ni tycker jag är helt mental nu men...Jag får faktiskt mycket Diablo känsla av souls spelen.
Dock så spelar jag alltid hardcore i Diablo för att få den där riktigt goa rädslan i sig när man spelar

Souls spelen är mörka hårda och visst är det lite looter/slasher också även om Looten inte är så fokuserad som i Diablo.

Ge souls spelen en chans om ni gillar Diablo säger jag, tycker PvPn är ganska snarlik också även om det faktiskt är lite mer skill baserat i Souls

Medlem

Har börjat köra torchlight 2 och gillar det skarpt. Riktigt roligt och småmysigt


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar