Foundation (Isaac Asimov) tv-serie trailer

Medlem
Foundation (Isaac Asimov) tv-serie trailer

Jaså, det här har helt undgått min radar iaf. Vet att jag hört rykten för några år sedan men helt glömt det sedan dess, och senaste tiden är det mest den kommande DUNE produktionen jag intresserat mig för...

Men tydligen närmar sig släppet av en tv-serie baserad på Isaac Asimovs Stiftelsen.
Förstår att det är näst intill omöjligt att komprimera en sådan vid och långdragen bokserie utan att göra stora ändringar men det ser riktigt välgjort ut! Jag blev iaf riktigt peppad!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Ase
Medlem

Härligt har också bommat att den skulle komma hörde rykten om det för några år sen kul!

Medlem

Hoppas bara de tar tidsaspekten till serien. Boken bygger ju på att det utspelas över lång tid och flera generationer.

Medlem

Spännande, kan man göra böckerna rättvisa kan det bli riktigt bra! Det verkar emellertid vara Disney som ligger bakom, så jag väljer att det förhålla mig skeptisk tills mer info släpps.

Edit: Apple, inte Disney. Förstår inte varför jag envist blandar ihop de båda. Då vågar jag hoppas lite mer.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skägg.
10 Chambers

Var helt säker på att jag läst dem, men det var nog i tonåren i så fall. Blir ljudbok i sommar!


signatur
Medlem

Jag är extremt skeptisk till att den låter sig filmas.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Testpilot

Jag är optimist. Läste faktiskt om serien för några år sedan.

Just de senare bitarna är ju mycket med The mule och de lämpar sig ju bra för att göra en serie.

Medlem

blir nog ännu svårare att få det här bra än dune.

Gnällkuk

Älskar sci-fi och har inte läst böckerna, så för mig är det här ju bara win-win-win.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hypetåget på väg! Läst böckerna fem-sex gånger, älskar dem. Fick inte någon direkt känsla av trailern dock.

Medlem

Oj. Kände inte till det här alls, men nu är mina förväntningar redan skyhöga.

FM-guru
F.d. Sisyr

Åh, med Jared Harris också! Blir en titt. Böckerna kan varmt rekommenderas till genreintresserade, huruvida TV-serien kommer hålla samma nivå är förstås svårt att säga...

Medlem

Jag var skeptisk till det här när jag först hörde om det men det ser bra ut!
Har påbörjat en omläsning i kronologisk ordning, lär räcka över sommaren

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Älskar sci-fi och har inte läst böckerna, så för mig är det här ju bara win-win-win.

You are in for a treat! Denna bokserie är en sån som jag skulle vilja ha oläst, för att få läsa den för första gången. Passa på innan du ser serien, du kommer inte bli besviien.

Gnällkuk
Skrivet av pback:

You are in for a treat! Denna bokserie är en sån som jag skulle vilja ha oläst, för att få läsa den för första gången. Passa på innan du ser serien, du kommer inte bli besviien.

Jag känner att jag inte borde läsa böckerna, då har jag serien att inte bli besviken av och sedan böckerna för att upptäcka hur mycket bättre de var


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag känner att jag inte borde läsa böckerna, då har jag serien att inte bli besviken av och sedan böckerna för att upptäcka hur mycket bättre de var

Exakt samma modell jag går efter!
Aldrig blivit besviken hittills

1
Skriv svar