30 spel du kanske missat i år

Robot
30 spel du kanske missat i år

Halvtid 2020 - här har du en lista att förgylla din sommar med.

#2020, #halvtid, #lista, #spatips


Medlem

Tack! The longing så intressant ut. Hade varit trevligt med mer artiklar/recensioner här på FZ om lite mer spel av den här typen!

Medlem

Va fasen, jag har gått och väntat på Huntdown och hade missat att det släppts....

Medlem

Du som tog bort din kommentar.
"Missa massa indie skit spel. Nej tack"
Tummen upp.😂

Skribent
Skrivet av Cyberz:

Du som tog bort din kommentar.
"Missa massa indie skit spel. Nej tack"
Tummen upp.😂

Jag förstår inte riktigt din poäng. Vill du har fler AAA-spel på listan? För de spelen missar ju folk i regel inte. De hajpas och har stora reklambudgetar. Det här är en artikel för de som är nyfikna på resten. Är man inte det så finns så klart inte mycket att hämta här.

Skribent
Skrivet av Salladssås24:

Tack! The longing så intressant ut. Hade varit trevligt med mer artiklar/recensioner här på FZ om lite mer spel av den här typen!

Det är ett väldigt unikt spel. Bara det att spelet hade en trailer som är fyra timmar lång, där huvudkaraktären sitter och funderar och sedan somnar...

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Du som tog bort din kommentar.
"Missa massa indie skit spel. Nej tack"
Tummen upp.😂

Skitspel? Har du ens provat några? Misstänker att du inte har det så här är ett axplock från dom så kallade skitspelen:

Ori and the Blind Forest / Will of the Wisps
Disco Elysium
Stardew Valley
Hollow Knight
Slay The Spire
Axiom Verge

Sen var gränsen går för indie det kan jag inte svara på, men ovanstående titlar är iaf inte AAA-titlar som du så mycket suktar efter.

EDIT: tack för listan, uppskattas! Kul att leta efter nya guldkorn

Medlem
Redaktör

Jag tog bort en kommentar om att det var skitspel som listades, av samma skäl som att en slaktare hade skickat ut en kund ur butiken om denna sa "kött smakar skit".


signatur
Medlem

Bra genomgång, kan varmt rekommendera Street of Rage om du gillar den genren. Hunt Down såg riktigt kul ut.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag tog bort en kommentar om att det var skitspel som listades, av samma skäl som att en slaktare hade skickat ut en kund ur butiken om denna sa "kött smakar skit".

Man får inte ha åsikter om spelen? (Valde att inte säga vad jag tyckte om spelen efter jag läste detta inlägget)

Skribent
Skrivet av Loxus:

Man får inte ha åsikter om spelen? (Valde att inte säga vad jag tyckte om spelen efter jag läste detta inlägget)

Skriv gärna vad du tycker om specifika spel, eller om det är något du hade stoppat in på en liknande lista och som saknas här. Jag kan bara tipsa om sådant jag faktiskt har testat.

Medlem

Bra lista! Mycket här som åkt under radarn för min del.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Redaktör
Skrivet av Loxus:

Man får inte ha åsikter om spelen? (Valde att inte säga vad jag tyckte om spelen efter jag läste detta inlägget)

Det får man. Men som jag sa till dig i både PM och här ovan så går du in och kallar en hel genre "skit" i en tråd som handlar om den genren. Man kan göra det annorlunda, liter mer konstruktivt och positivt, och på lämpligare ställe. Sajten handlar ju som bekant om spel - en typ av nöje. Tänk dig att du fixar en fest, där du bjussar på mat, dryck och musik. Jag kommer dit och kallar det du erbjuder "skit", helt utan sammanhang och förklaring. Det är ju inte jättekul att höra, eller hur?

Edit: trodde jag svarade Kleptoman, såg fel. Nåja, svaret gäller ändå.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det får man. Men som jag sa till dig i både PM och här ovan så går du in och kallar en hel genre "skit" i en tråd som handlar om den genren. Man kan göra det annorlunda, liter mer konstruktivt och positivt, och på lämpligare ställe. Sajten handlar ju som bekant om spel - en typ av nöje. Tänk dig att du fixar en fest, där du bjussar på mat, dryck och musik. Jag kommer dit och kallar det du erbjuder "skit", helt utan sammanhang och förklaring. Det är ju inte jättekul att höra, eller hur?

Nu var det faktiskt mitt inlägg som du tog bort och inte personen du citerade.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Avstängd

Så mycket fantastiska spel som släpps nästan varje dag. Ändå sitter man och spelar bort livet med Dota 2 och Valorant...

Redaktör
Skrivet av Kleptoman:

Nu var det faktiskt mitt inlägg som du tog bort och inte personen du citerade.

Oops! Dumt att stress-svara med barnen hängande på en. Sorry.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det får man. Men som jag sa till dig i både PM och här ovan så går du in och kallar en hel genre "skit" i en tråd som handlar om den genren. Man kan göra det annorlunda, liter mer konstruktivt och positivt, och på lämpligare ställe. Sajten handlar ju som bekant om spel - en typ av nöje. Tänk dig att du fixar en fest, där du bjussar på mat, dryck och musik. Jag kommer dit och kallar det du erbjuder "skit", helt utan sammanhang och förklaring. Det är ju inte jättekul att höra, eller hur?

Edit: trodde jag svarade Kleptoman, såg fel. Nåja, svaret gäller ändå.

Det där var ju knappast relevant till mitt inlägg.

Redaktör
Skrivet av Loxus:

Det där var ju knappast relevant till mitt inlägg.

Jag trodde jag svarade en annan person, som sagt. Sorry för förvirringen.

Du undrar om man inte får ha åsikter om spelen. Jo, det får man givetvis, men gärna på ett trevligare sätt än att gå in och grovsåga en hel kategori i en artikel som handlar om bra spel i den kategorin. Det var vad jag ville säga.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag trodde jag svarade en annan person, som sagt. Sorry för förvirringen.

Du undrar om man inte får ha åsikter om spelen. Jo, det får man givetvis, men gärna på ett trevligare sätt än att gå in och grovsåga en hel kategori i en artikel som handlar om bra spel i den kategorin. Det var vad jag ville säga.

Så man får inte tycka att en hel genre är skit? Så om jag tycker att majoriteten av en genre är skit måste jag ändå specificera mig inom genren?

Medlem
Skrivet av Demonsluger:

Så man får inte tycka att en hel genre är skit? Så om jag tycker att majoriteten av en genre är skit måste jag ändå specificera mig inom genren?

Vad många inte verkar förstå på det stora internet, är att en sådan kommentar tillför ingenting. Absolut ingenting. Nu såg jag inte ursprungskommentaren, men med tanke på hur klimatet ser ut idag är det inte svårt att föreställa sig.

Om man ändå bemödat sig med att scrolla igenom listan, som uppenbarligen pratar om mindre kända spel, och bara måste få häva ut sin åsikt så kan man göra det på ett konstruktivt sätt. "Indiespel verkar inte vara min grej, inget av dessa spel lockade särskilt mycket. Men kul att du hittat så många guldklimpar!" <--- Genom god ton, kan även du få ut din åsikt där på internet.

Vanligt hyffs, som verkar försvinna för varje år som går.

Redaktör
Skrivet av Demonsluger:

Så man får inte tycka att en hel genre är skit? Så om jag tycker att majoriteten av en genre är skit måste jag ändå specificera mig inom genren?

Du får tycka precis vad du vill. Däremot är det inte läge att säga det överallt. Det är samma logik som i vanliga livet: om nån bjuder på mat du inte tycker om går du inte dit och talar om för alla där att maten smakar skit. Som @Frgr sa ovan: vanligt hyfs.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Du får tycka precis vad du vill. Däremot är det inte läge att säga det överallt. Det är samma logik som i vanliga livet: om nån bjuder på mat du inte tycker om går du inte dit och talar om för alla där att maten smakar skit. Som @Frgr sa ovan: vanligt hyfs.

Jaha jag som inte är fascist tycker att man har rätt att uttrycka sina åsikter oavsett vad dom är sen behöver jag inte tycka om dom.

Redaktör
Skrivet av Demonsluger:

Jaha jag som inte är fascist tycker att man har rätt att uttrycka sina åsikter oavsett vad dom är sen behöver jag inte tycka om dom.

Du HAR rätt att uttrycka dina åsikter - men inte överallt. Se FZ som en fest, och oss som jobbar här som värdar. Alla är välkomna så länge man håller sig till forumreglerna och beter sig schysst. Men precis som på IRL-fester får du räkna med att folk säger ifrån om du kallar musiken, drinkarna eller lokalen för skit. I detta fall: om dj:n kör ett set med årets bästa indie-musik - vad tror du händer om du går in och kallar all indie-musik för skit? Du lär bli tillsagd av värden, och det gör inte denna till fascist.


signatur
Skribent

Jag är nyfiken på om det finns nån gammal eller ny Commodore-nörd som har testat Ultracore än? Digital Illusions gamla nedlagda, men nu färdigställda, Amiga-spel. Som sagt inte i Turrican-klass, direkt, men klart charmig grej.

Medlem

Procession to Calvary och Four Last Things var riktigt skoj. Har inte spelat Beautiful Desolation ännu men det är på min lista.

Skribent
Skrivet av Henkeror:

Procession to Calvary och Four Last Things var riktigt skoj. Har inte spelat Beautiful Desolation ännu men det är på min lista.

Ja, det är två skitroliga spel. Till och med beskrivningarna av föremål, karaktärer och inte minst tavlorna är väldigt roliga.

1
Skriv svar