Lågmälda, mörka medeltidsäventyret A Plague Tale har sålt 1 miljon ex

Robot
Lågmälda, mörka medeltidsäventyret A Plague Tale har sålt 1 miljon ex

Grattis barn, och alla vidriga råttor!

#a-plague-tale


Otroligt välförtjänt! Fantastiskt spel rakt igenom!

Medlem

Grymt bra spel och en verklig överraskning. Det blev lite mycket upprepning mellan varven men det vägdes ändå upp av allt annat.

Gen
Medlem

Mycket bra spel som dessvärre dras med dålig optimering och några små tekniska skavanker.

jbx
Medlem

Välförtjänt, hade roligt hela vägen.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Vart positivs överraskad av detta spelet! Spelade det via Xbox game pass på PC, hur räknas det in tro?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Vart positivs överraskad av detta spelet! Spelade det via Xbox game pass på PC, hur räknas det in tro?

Bra fråga! Borde dock inte räknas som en försäljning, eftersom man varken köpt en fysisk utgåva eller en digital license. Möjligtvis har vi "hyrt" en digital license. Dock så vill utvecklare och utgivare gärna skryta ibland, då det gynnar dem när de vill göra en uppföljare t.ex. Så därför tar de gärna och vrider lite på statistiken till deras fördel...

Medlem

Jag har spanat in det sen det släpptes och slog äntligen till nu på Steamrean. Riktigt bra än så länge och då är jag bara på kapitel 5. Jag är dock mera intresserad av storyn än gameplayet men det är habilt i sin enkelhet.

KoP
Medlem

Trodde spelet hade sålt fler ex. än bara 1 miljon. Nu vart man ju lite besviken för det är ju trots allt ett väldigt bra spel. :/

Medlem

Tänker köra detta spel efter att jag har kört klart Hollow Knight och Ori and the Will of the Wisps. Använder just nu Xbox game pass och deras nya app som man kan använda sig av för att köra spel med.

Just nu när jag kör med min bror har jag också börjat spela med min bror Halo Combat Evolved på PC så nu är 95% av anledningen att skaffa sig ett Xbox borta hahaha.
Jag tror att dem har den större delen av Halo serien på datorn just nu.

För en gång skull så använder man en monthly subscription flitigt.

Medlem
Skrivet av KoP:

Trodde spelet hade sålt fler ex. än bara 1 miljon. Nu vart man ju lite besviken för det är ju trots allt ett väldigt bra spel. :/

Väldigt bra siffror för ett AA-spel i en helt ny spelserie


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Mycket bra spel, störde mig mest på trial and error då och då.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fantastiskt spel ❤️


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Bra spel i härlig miljö

KoP
Medlem
Skrivet av marsson90:

Väldigt bra siffror för ett AA-spel i en helt ny spelserie

Fast det känns ändå ynkligt när man tänker på att spelet finns till Xbox, Playstation och PC. Vi snackar ju om 100 miljoner spelare och fler därtill. Att bara 1 miljon utav dessa visat intresse för A plague Tale.. tja, tolka det hur man vill.

Medlem

Det känns som ett spel som sålt 5 miljoner i alla fall, men det är nog många som missat denna pärla.

Medlem

Köpte det för evigheter sen på någon rea. Blev liggandes på steam en bra stund innan jag bestämde mig för att till slut ta mig tid och prova det.
Underbart spel med fantastisk story och musikaliska toner, gameplayet var medioker emellanåt men storyn var så underbar att det mer än vägde upp det hela.
Underskattat och fler borde prova.

Medlem

Köpte på release, riktigt bra!

Medlem

Välförtjänt!!
Mästerligt spel faktiskt som jag gillade skarpt. Hoppas på en uppföljare.

Medlem

Påminner lite of The Last of Us (1). Givetvis inte alls samma kaliber, men influenserna finns ju där. En frisk fläkt i ett annars ganska förutsägbart spelutgivarlandskap. Dessutom lagom långt för att kunna avnjutas på en helg, även för 100% completionists.

Medlem

Otrolig bra atmosfär och fint story. Har du bra högtalare/hemmabio så får du valuta för pengarna.

Medlem

Ett mycket bra spel, annorlunda story och lite annorlunda gameplay också. Jag gillade verkligen atmosfären i spelet. Som andra har sagt, så är det en friskt fläkt på den annars så lika-lika spelmarknaden.

Det finns också få spel som har ett så starkt fokus på handling / story. Detta och några andra, såsom Life is Strange, Walking Dead (Telltale), What Remains of Edith Finch, fokuserar på story-telling i spel, men enligt mig så finns det så mycket mer att hämta här. Spel-mediet kan vara en nästan oändlig källa till hur en berättelse utspelar sig, det kan vara starkare än en film om designers, manus-författare och andra samarbetar. Jag hoppas på att fler utvecklare vågar sig på att gå denna väg. (För er som tycker gameplay är viktigast och att man själv ska styra allt; ingen fara, 99% av alla spel är redan så ).

Tror tyvärr det flugit under radarn för de flesta och tror också att vissa avstått spela det då de ser att huvudpersonen är en tjej i tonåren, som inte har en massa vapen till hands...

Hoppas på fler liknande spel!!

1
Skriv svar