Worms är tillbaka - get ready to rumble!

Robot
Worms är tillbaka - get ready to rumble!

32 spelare i realtidsmatcher, men med klassisk touch.

#worms-rumble


Medlem

Kunde tänka mig att de skulle uppvisa gameplay som man inte riktigt vet om det är faktiskt gameplay eller i "trailerform".
Köpte äldsta ettan för 1 dollar på Steam härom veckan

Medlem

Halva nöjet med worms är ju att banan ska vara helt förstörbar. Här är ju allt helt statiskt och platt. Ser sjukt trist ut.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Worms verkar ju vara tillbaka lite hela tiden, är det ens ett kul spel idag?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Synd att man missar att skriva "Last Worm Crawling"... fail.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Pepp!
Jag fick vibbar från Plant vs Zombies: Garden warfare, fast med dubbel hastighet.
Skön grafik, skulle passa perfekt som FTP med kosmetisk affär.

Medlem

Spelar dom äldre spelen istället för det här.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Flakmonkey

Med tanke på hur underbart kul spel som Soldat och Towerfall är så kan det här bli en höjdare på LAN

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nosnos:

Med tanke på hur underbart kul spel som Soldat och Towerfall är så kan det här bli en höjdare på LAN

Ja, precis min tanke. Detta är ett soff-Coop-spel.


signatur
Skribent
Skrivet av Witchfinder:

Kunde tänka mig att de skulle uppvisa gameplay som man inte riktigt vet om det är faktiskt gameplay eller i "trailerform".
Köpte äldsta ettan för 1 dollar på Steam härom veckan

Jag har äldsta till GOG och är sjukt nöjd med deras molnsparningsfunktion, har Steam en sådan? För det är riktigt bra att ha lagen och statistiken sparade i molnet så man kan installera på vilken dator som helst och fortsätta precis där man slutade senast. Så man slipper göra om lag och börja om på statistik när andan faller på för några gubbar som träffas och vill ta på sig retroglasögonen

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Worms verkar ju vara tillbaka lite hela tiden, är det ens ett kul spel idag?

Länge sedan det kom ett roligt Worms tyvärr :/

Kanske kan få ett "Next-Gen" Wroms-spel med 4k upplösning Det vore något det!

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag har äldsta till GOG och är sjukt nöjd med deras molnsparningsfunktion, har Steam en sådan? För det är riktigt bra att ha lagen och statistiken sparade i molnet så man kan installera på vilken dator som helst och fortsätta precis där man slutade senast. Så man slipper göra om lag och börja om på statistik när andan faller på för några gubbar som träffas och vill ta på sig retroglasögonen

Har inte provat det än!

Tycker inte det behövs något mer Worms än 1:an, det är redan ett perfekt spel som det är och det behövs ingen omgörning över huvud taget. Ev. att det skulle kunna göras moddar till de som vill använda sig av det

Medlem

Tror visserligen att tiden för Worms är förbi men hade gärna sett en helt vanlig uppföljare eller remake utan en massa gimmicks, det närmsta som finns på PC är Reloaded och det har ändå kraftiga begränsningar i antal maskar och vapen. Är personligen inte det minsta intresserad i något 2D-realtids-battle-royal i statiska miljöer.

Medlem

Computer says no.

Medlem

Inget mer "Du har 60 sekunder på dig att göra så mycket skada du bara kan, gärna genom att spränga sönder banan lite. Ta dig tid. Make them bleed."

Alltså nä. Då är det inte Worms. Då är det mer Soldat än Worms.
Soldat håller faktiskt på att bli med uppföljare, då sneglar jag hellre åt det hållet.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Kan vara skoj men trist att de inte har förstörbara miljöer vilket är en så pass stor del av Worms DNA.

Medlem

@smuts: Haha Soldat är ju helt underbart! Hade totalt missat att dom höll på med en uppföljare hoppas det blir minst lika underhållande som det första.

Medlem

@Westrr: Kolla in det på Steam, man kan spela redan nu och testa spelet lite grann. Tror det kommer bli hur kul som helst, jag kommer garanterat att sänka ett par timmar i det!

EDIT: Klart man langar en länk: https://store.steampowered.com/app/474220/Soldat_2/


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Worms verkar ju vara tillbaka lite hela tiden, är det ens ett kul spel idag?

Worms W.M.D är den ultimata Worms-titeln för mig. Vi har det på vår Switch, och det är perfekt när man har kompisar på besök. Grafiken känns modern och fräsch, alla vet hur man spelar Worms, och så hinner man ju både prata och dricka när det är turbaserat. Håller definitivt än idag!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Old Games Good
Skrivet av Shadee:

Jag har äldsta till GOG och är sjukt nöjd med deras molnsparningsfunktion, har Steam en sådan?

Jag kan svara på den, Steam har haft sån molnsparningsfunktion så länge jag kan minnas. Tror den är aktiverad utan att du behöver gå in i några inställningar (don't quote me). Du kan ju även koppla ett spel som du äger på Steam (eller konsol, valfri plattform) till GOG via GOG Galaxy och jag antar att du kan se info där oavsett om du äger det på GOG eller Steam vilket är väldigt smidigt om du tröttnat på att använda fem olika launchers och glömmer bort vilket spel du äger på vilken plattform.

Antar att du säkert känner till GOG Galaxy men tycker om DRM fria GOG så kan inte skada att prata lite extra om det :0

Medlem

@ifeelnothing: GOG skickade ut en kod till sina nyhetsbrevsprenumeranter för ett litet tag sedan där man fick köpa samtliga Worms-spel för typ 150kr.

GOG är himla trevligt. Du har 100% rätt om molnsparningen.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Skribent

@ifeelnothing: Jo, att Steam generellt har en sådan funktion vet jag, men den gäller så vitt jag vet inte alla spel så därför jag undrade. Jag tycker molnsparande är sjukt bra för ett sådant spel som Worms där allt sparas lokalt. Att kunna komma åt statistiken och lagen från vilken dator som helst efter en snabb nedladdning från GOG är guld värt.

edit: Inget molnsparandet i gamla Worms enligt informationen på deras hemsida i alla fall.
https://store.steampowered.com/app/70640/Worms/

1
Skriv svar