Utskällda mobilspelet Commander Keen verkar ha avrättats i det tysta

Robot
Utskällda mobilspelet Commander Keen verkar ha avrättats i det tysta
Medlem

Wow vilken fundamental skillnad i energinivå mellan trailern och gameplay sekvensen.

Medlem

Avrättas?
Jag hänger inte med...
Ah, nu slog det mig...
De mötte sin do(o)m...

Medlem

Gör om gör rätt. Ska vara 2D- plattform. Respektera originalet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Spelet nådde inte upp till deras nivå av kvalité *fniss*
xD

Medlem

Fan va bra jag hoppas dom skäms som fan över det hatar när spel företag tycker hej låt oss göra en ny uppföljare till ett älskad spel men enbart på MOBIL jävlar. Dungon keeper,Breath of fire 6 med fler. Spel företag idag är så penga kåta dom gör allt för göra pengar. Men det största felet ligger i alla jävla muppar som spenderar 100-tals till o med 1000-tal kroner på mobil spelen dom spelar. Jag menar finns en anledning Pokemon Go dragit in flera biljoner fast det är ett jävla skit spel som i stort sätt är ett jävla poke dex och inte ett rpg spel. Och det är tack vare idioter som lätt blir beroende och spenderar mängder av pengar på sitt lilla jävla poke dex.

Medlem

Commander keen har aldrig varit bra, imponerande techdemo när PC inte kunde göra någonting, och okej musik, men det var föråldrat redan när det släpptes.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Commander keen har aldrig varit bra, imponerande techdemo när PC inte kunde göra någonting, och okej musik, men det var föråldrat redan när det släpptes.

Keen var och är fantastiskt kul. Spelat 1-6 och dreams, både som liten och vuxen.

De är ju bland de mest underbara plattformsspelen någonsin.

Btw, tur att de dödade Mobilspelet. Sällan blivit så besviken på en trailer.

KoP
Medlem

Bra plattformare för att vara på pc. Skrattretande dåligt för oss som satt med Amiga på den tiden.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Commander keen har aldrig varit bra, imponerande techdemo när PC inte kunde göra någonting, och okej musik, men det var föråldrat redan när det släpptes.

Eh nej? Var ju grymma plattformsspel, fortfarande kul ö köra till och med!

För övrigt så var det nog lika bra att den nya versionen las ner, fånig grafik och endast för telefoner. Hade varit kul med en riktigt uppföljare dock!

Medlem

Jag har också spelat 1-6 och står för vad jag skrev


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv

Trailern var ju bra om man tänker sig att den främst riktar sig till barn (som lustigt nog aldrig hört talas om Commander Keen) men gameplayvideon så ju vansinnigt tråkig ut. Orkade bara kolla några sekunder här och där men vad fan var grejen med kort och nån tidsmätare som laddade upp sig? Sämst spelidén sedan [insert game title here].

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Fan va bra jag hoppas dom skäms som fan över det hatar när spel företag tycker hej låt oss göra en ny uppföljare till ett älskad spel men enbart på MOBIL jävlar. Dungon keeper,Breath of fire 6 med fler. Spel företag idag är så penga kåta dom gör allt för göra pengar. Men det största felet ligger i alla jävla muppar som spenderar 100-tals till o med 1000-tal kroner på mobil spelen dom spelar. Jag menar finns en anledning Pokemon Go dragit in flera biljoner fast det är ett jävla skit spel som i stort sätt är ett jävla poke dex och inte ett rpg spel. Och det är tack vare idioter som lätt blir beroende och spenderar mängder av pengar på sitt lilla jävla poke dex.

Är ju därför dom riktar sig mot barn för dom har inget kritiskt tänkande borde vara hårdare regelverk när det gäller spel riktade mot barn. Borde vara en 16-18+ åldersgräns på alla mikrotransaktioner oavsett spel.

Medlem
Skrivet av Demonsluger:

Är ju därför dom riktar sig mot barn för dom har inget kritiskt tänkande borde vara hårdare regelverk när det gäller spel riktade mot barn. Borde vara en 16-18+ åldersgräns på alla mikrotransaktioner oavsett spel.

Jo det är helt sant en av anledningar jag hatar mobil spel men vuxna är också väldigt duktig och slänger onödigt stora summor på mobil spel. Tycker mikrotransaktioner borde förbjudas helt utan det ska vara vanlig spel kosntad eller dlc kostnas om det är riktiga DLC´s. Sälja 1 map eller lite items är inte vad jag skulle kalla DLC. (Titar på dig Conan exiles).

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Jag har också spelat 1-6 och står för vad jag skrev

Bry dig inte om avundsjuka Amiga-fanbiyz!

CK är står på helt egna ben och är grymt lir, oavsett vilken plattform man dyrkar mest!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar