Fallout blir tv-serie!
Det här är ju inte första rollspelet som Amazon gjort TV-serie av. De lyckades jättebra med Ur Varselklotet, ÄLSKAR den serien!
Det här är ju inte första rollspelet som Amazon gjort TV-serie av. De lyckades jättebra med Ur Varselklotet, ÄLSKAR den serien!
Det var väl baserat på scifi-teckningar av Stålenhag, inte ett spel men bra resume oavsett.
Rätt intetsägande. Jag menar, vi vet ju inte exakt vad det är som ska filmatiseras så det kan ju bli precis hur som helst.
Misstänker väl dock rent spontant att man kommer inspireras betydligt mer av författandet i Bethesdas spel än Fallout 1/2 eller för den delen Obsidians New Vegas, vilket drar ner hypen rejält.
Hur är Amazons serier allmänt, vuxet eller pg12 ?
Det varierar. The Tick var ju rätt barnvänlig men the boys var.. ehhh.. inte det XD
Jag tror nog att de anpassar det efter materialet så Fallout kan nog bli vuxet.
Coolt! Hoppas de gör den riktigt mörk och smutsig, som ettan och tvåan, och inte för mycket som de senare spelen.
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Det var väl baserat på scifi-teckningar av Stålenhag, inte ett spel men bra resume oavsett.
Simon var med och utvecklade spelet som canon för tavlorna och titeln "Tales from the Loop" är vad rollspelet heter på Engelska så serien är inte helt separerad från spelet. Sen är den inte en ren adaption, The Loop finns enligt spelet vid mälaröarna och i Nevada men de ville ha Svensk känsla men i USA så det hamnade i norra för något slags mellanting XD
Edit: jag förklarade inte vad som menas med vart The Loop ligger. The Loop är vad forskningcentret under staden heter. (Slingan på Svenska)
Det känns som om de försöker få in de sista pengarna de kan från Fallout-fansen, vette tusan hur de någonsin ska återhämta sig från de senaste årens felsteg.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Tycker The Boyz är en riktigt bra serie från Amazon.
Håller fullständigt med. Visste absolut ingenting om serien när jag slog på ett avsnitt bara för att "ha något att titta på" till lunchen. Förväntade mig egentligen ingenting. Oj så fel jag hade på så många nivåer, och då är jag en kräsen människa när det kommer till tv-serier. Fantastiskt roande serie!
Gött! Jag gillar amazon prime. Netflix och HBO är ju rena tv-bolag där dyra satsningar måste vägas genom att massan måste se det, där med ibland lite fjombigt. Amazon prime är ju egentligen en bonustjänst för alla de som tecknar amazons fulla premium i deras shopping, något vi i Sverige kanske inte tänker på. Därmed blir även hela prime lite mindre kravlöst men ändå med amazon otroliga kappsäck pengar i ryggen. Märks på en del av deras utbud också som ibland är lite smalare och fanservice.