Tencent gör sin egna cyberpunk kopia och det ser... Njaaaaaa

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Undviker kinesiska varor om det går,har svårt för kommunistförtryckaregeringen i Peking.

Jag med, men det är väl inte regeringen som utvecklar spelet. Är inte så imponerad över den låga toleransen mot homosexuella i Polen heller, vilket inte kommer väga in ifall jag köper CP2077 eller inte. Fan, om något så är jag nog minst imponerad av clownen i vita huset och hans minioner, men jag bojkottar inte ALLA amerikanska produkter för det.

Det som talar minst för detta spel, som vi verkligen inte vet något om än är väl att det utvecklas av just Tencent och känns som en ren rip-off av CP2077. Ett spel som utvecklas enbart för att rida på ett annat spels framgångar brukar ju bli sådär.

Skribent
Skrivet av Ender:

Jag med, men det är väl inte regeringen som utvecklar spelet. Är inte så imponerad över den låga toleransen mot homosexuella i Polen heller, vilket inte kommer väga in ifall jag köper CP2077 eller inte. Fan, om något så är jag nog minst imponerad av clownen i vita huset och hans minioner, men jag bojkottar inte ALLA amerikanska produkter för det.

Kinesiska staten har fingrarna i nästan allt. Bara en sådan sak (jag jobbar med att skriva om kampsport) att det är staten som bestämmer vilka fighters som får gå MMA-matcher utanför Kina, säger en hel del. Så skulle inte förvåna mig om de har något att göra med detta också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Kinesiska staten har fingrarna i nästan allt. Bara en sådan sak (jag jobbar med att skriva om kampsport) att det är staten som bestämmer vilka fighters som får gå MMA-matcher utanför Kina, säger en hel del. Så skulle inte förvåna mig om de har något att göra med detta också.

Tencent har ju dessutom fingrarna i väldigt mycket.

Medlem

Ush kan ni sluta kyssa röven på Cyberpunk 1 minut ? Vad jag läst sätt så fattar jag att detta ska vara ett MMO FPS i typ som Defiance är ett open world MMO FPS. Tencent är kanske inte det bästa företaget ever men gör dom ett bra spel så varför inte. Ingen av oss har prövat detta spelet för all del kan det bli ett roligt MMO FPS och sånna spel har vi få av så fan skulle vara najs

Sist jag kollade så är inte cyberpunk ett MMO FPS visst det skulle ha Multiplayer men jag tror inte det ska vara ett MMO och det är en jävla skillnad. Så ens jämföra det med cyberpunk låter ju bara dumt då det inte ens är I samm genre. Jag Menar Chocobo racing har chocobos men fan inte jämför vi det med Final fantasy för det är inte ens samma typ av spel.

Gnällkuk
Skrivet av Gregerory:

De körde event där inför Night City streamern, det kommer till Kina.

Min reflektion.
Kommer säkert slå på asiatiska marknader. Trailern gav ju inget mer än, miljö, byta skins och ett husdjur. Det säger ju ingenting om vad det är för spel...egentligen. Tror helt klart på flopp i väst iaf.

Det får mig ändå tänka tillbaks på när det i filmvärlden gjordes kopior i drös..helst katastroffilmer där kopian var bättre än originalet i vissa fall.

Om de gör ett spel i Cyberpunk miljö stör inte mig så mycket. Finns redan massor. Fler kommer, svenska Ascent? Osäker på stavning. Det finns flera böcker och filmer i samma miljö som inte är en kopior på varandra.

Om det här är en ytterligare upplevelse i en cyberpunk miljö, då är det det. Kopia..måste veta mer innan jag håller med.

Helt klart är att de hoppat på ett tåg som ligger i tiden. Men det har andra utvecklare också gjort som exemplet ovan, VR liret Low-Fi eller kissespelet Stray.

Tror att det som skaver är Tencent och Kina. Om det här hade kommit från en japansk eller helvstor fransk studio hade inte lika många tyckt att det var förkastligt.

Helt kass trailer. Jag får personligen inget sug.

Oj, på riktigt? Då måste det vara ganska nedstrippad variant. Inte så att Kina är superpepp på alterntiva läggningar, val av kön osv. Har du någon koll på vad som sägs om den versionen som släpps där?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Johlor:

Kinesiska staten har fingrarna i nästan allt. Bara en sådan sak (jag jobbar med att skriva om kampsport) att det är staten som bestämmer vilka fighters som får gå MMA-matcher utanför Kina, säger en hel del. Så skulle inte förvåna mig om de har något att göra med detta också.

Ja men då ska mu sluta med köpa spel från blizzard då kina värkar ha sina fingrar i röven på dom också så. Så med andra ord bör vi inte köpa Diablo 4 för kina kan ju ha sina feta fingrar på blizzard. Det går ju inte riktigt att tänka så för så måste vi sluta köpa spel för vi vet ju inte vilka som ligger med kina eller inte.

Skribent
Skrivet av Duke_Gamer:

Ja men då ska mu sluta med köpa spel från blizzard då kina värkar ha sina fingrar i röven på dom också så. Så med andra ord bör vi inte köpa Diablo 4 för kina kan ju ha sina feta fingrar på blizzard. Det går ju inte riktigt att tänka så för så måste vi sluta köpa spel för vi vet ju inte vilka som ligger med kina eller inte.

Jag la inga värderingar i det jag skrev utan sa bara hur det nog funkar där som svar på om staten där har något med spelutvecklingen att göra. Vilket är mycket troligt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Japp

Stämmer bra. Kan Jag hålla mig ifrån, gör jag det.

Skrivet av Prixm:

Hade denna rubrik varit utan "tencent" så hade folk sagt "ja men det kan nog bli något, kanske?"

Medlem

Det betyder inte att man behöver stödja dem för det.
Jag köper mycket med magkänsla. Och min magkänsla säger att jag inte bör stödja en diktatur 😀

Skrivet av Johlor:

Kinesiska staten har fingrarna i nästan allt. Bara en sådan sak (jag jobbar med att skriva om kampsport) att det är staten som bestämmer vilka fighters som får gå MMA-matcher utanför Kina, säger en hel del. Så skulle inte förvåna mig om de har något att göra med detta också.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Jag la inga värderingar i det jag skrev utan sa bara hur det nog funkar där som svar på om staten där har något med spelutvecklingen att göra. Vilket är mycket troligt.

Jo själv klart är det troligt men vad ska man göra vi kan inte direkt styra över vilka som ligger med kinas regering eller inte och det värsta vi vet ju inte alla som Kina har sina feta fingrar i fickan på.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Oj, på riktigt? Då måste det vara ganska nedstrippad variant. Inte så att Kina är superpepp på alterntiva läggningar, val av kön osv. Har du någon koll på vad som sägs om den versionen som släpps där?

Yes. Hypen lever där också. Ingen aning om grad av censur.

https://www.pcgamesinsider.biz/news/71308/china-is-apparently...

https://mobile.twitter.com/zhugeex/status/1275295883920359424

Skribent
Skrivet av Duke_Gamer:

Jo själv klart är det troligt men vad ska man göra vi kan inte direkt styra över vilka som ligger med kinas regering eller inte och det värsta vi vet ju inte alla som Kina har sina feta fingrar i fickan på.

Nä så är det ju, men det är bra att vara medveten om det. Sen är det ju upp till var och en och göra avvägingar för att sen göra sina val utifrån sin egen situation. Ingen är ju perfekt och man kan inte heller vara helt perfekt i sitt beteende. Jag gillar tex fetaost och Melon, men är medveten om antibiotikan de grekiska bönderna använder, alternativet är dansk ost....så det är svårt, hade helst inte köpt från någon av dem. MEN resonerar så att det är bara på sommaren jag äter just melon och feta, så tänker att jag kan ”synda” de två månaderna och sen köper jag inte resten av året.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk

Intressant! Det var rejält otippat måste jag säga.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

såg sjukt B ut Nästan som dom har bara slängt ihop något snabbt för se ifall folk blir hype över det, det luktar cash grab långa vägar.

Medlem

@DarkSvenn1002: det är kanske 0.0001% chans att spelet kommer suga =D

Medlem

@Ender: CCP har ett finger med i allt som görs i KINA.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Johlor:

Kinesiska staten har fingrarna i nästan allt. Bara en sådan sak (jag jobbar med att skriva om kampsport) att det är staten som bestämmer vilka fighters som får gå MMA-matcher utanför Kina, säger en hel del. Så skulle inte förvåna mig om de har något att göra med detta också.

Vi måste alla komma ihåg att KINA är en diktatur.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Avstängd

Jag har börjat att enbart köpa kinesiska prylar och spel det senaste för att göra folk på internet ledsna.

KoP
Medlem

Ser väldigt fattigt ut. Tack men nej tack. Cyber-pets å trams. :'D

Medlem

Så fort du känner att du är hypad för ett spel. Tona ner det så mycket det går. Jag lovar spelet blir bara bättre av att du inte är någon känslig person med nerverna på utsidan. Inget spel kan leva upp till en ev upp hypad fantasi version av det.

12
Skriv svar