Diskutera – Vilket spel vill du göra tv-serie av?

Medlem

Red Dead Redemption 2 hade varit najs om de blev nån miniserie av, eventuellt första Red Dead Redemption också.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Skribent

För att ta något lite mindre mainstream så hade nog en serie baserad på Deep Rock Galactic kunna vara trevlig. Jag tänker mig en ganska lättsam handling där världen inte håller på att gå under, utan främst fokus på karaktärerna och de platser de besöker – lite åt BF Bad Company-hållet.

Med en ordentlig budget skulle man kunna skapa riktigt häftiga underutomjordiska™ miljöer och diverse oknytt som springer runt.

Medlem

Vermintide hade nog varit hur underhållande som helst


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Varför har ingen sagt Freelancer?

Finns utrymme för en fyra, fem säsonger även om de följer handlingen i spelet.

Jag föreställer mig såklart en serie med mer djup, större persongalleri, och många avstickare från main storyn.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Dark Forces 2: Jedi Knight

Åhhh en Kyle Katarn serie hade helt klart varit önskvärt på alla sätt och vis 🤩

Medlem

The Elder Scrolls, med game of thrones budget. 🤤 fast det hade ju typ blivit game of thrones... 2.0, 1.0?

Inaktiv

Eve-Online
Unreal-serien
Warhammer (fantasy)

Kanske Sniper Elite

Medlem

Mass Effect. En kanske förre del 1. Eller en som är efter del 3.

Skrivet av Tronic:

Monkey Island aargh! Vem gillar inte pirater så att säga 😃

Håller med! Tydligen var en film på G runt 2000, med ett manus som skulle skrivas av en snubbe som hette Ted Elliot. Några år senare kom dock Pirates of Carribean ut, 2003, med manus skrivet av - Ted Elliot. Disney inspiriation var nog delvis Curse of Monkey Island och tyvärr så han Disney före LucasArts. Sen när Disney köpte LucasArts 2013, då begravdes nog alla förhoppningar om en Monkey Island film eftersom de skulle bli konkurrerande franchise.

Medlem

Horizon Zero Dawn

Medlem

Mass Effect,
Last of US,
Dragon Age Origins,
Horizon,
Dark Souls,
Doom 2020,
Monster Hunter
Cyberpunk 2077
Half Life
Disco Elysium
Metro
X-Com

Ase
Medlem

Gabriel knight (ah där har de ju gjort en kopia av ett av spelen med Tom hanks & kallat det da vinci koden istället.vore kul & veta om Dan Brown spelade spelet innan han skrev boken) men även de andra vore kul.

Tex Murphy
Dragon age
Valfritt d&d spel
Mass effect
System chock

Medlem

Jag tror faktiskt Assassins Creed skulle kunna fungera, ifall man gör det rätt.

Tänk er dom första spelen, där man var Desmond, men gjorde dessa "resor" in i sin släkts förflutna. Då kanske dom kan göra kortare säsonger, där varje handlar om en förfader, en med Altair, en med Ezio, osv. Eller med någon helt annan karaktär, men samma koncept.
Det skulle nog kunna vara bra.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Broken Sword - spännande att se vem som skulle spela geten?
Nej, men tror att det skulle kunna fungera som tv serie där vi får se George och Nico ta sig an ännu ett spännande uppdrag.

Ett annat spel från Revolution jag gärna skulle se som serie/film är Beneath a Steel sky. Detta pga atmosfären och karaktärerna.

Som redan nämnt i tråden skulle även jag vilja se Another World som serie. Jag vill se mer från den fantastiska värld som det spelet har.

Megadelux
Skrivet av lajklajk:

Diablo, Starcraft.. Warhammer, total war, Wow kanske?

WoW finns ju..

Medlem
Avstängd
Medlem
The Dig
Skrivet av CityHasse:

The dig

Den sjuka stämningen som är i spelet <3

Gåshud! Finns få spel som avger sån grym stämning. Rösterna, mystiken, miljöerna.. .
Brukar starta upp spelet ibland och spela tills man kommer in i astroiden, sedan blir det för svårt Detta bara för återuppleva känslan..

KoP
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Bioshock, System shock, Max Payne, Hotline:Miami, Shogo, Final Fantasy 7 eller 9, Wolfenstein, Heretic/Hexen, Alan Wake och Silent Hill är väl dom jag kan komma på just nu.

Max Payne (mad Mark Wahlberg som Max) och Silent Hill har det redan gjorts spelfilm utav.

Medlem

Command & conquer tiberian sun med firestorm i en 3 delars film eller tv serie som börjar i 90 talet när tiberiumet upptäcks o fighten börjar mellan gdi o nod. Eller en episk red alert film / serie som lånar delar från red storm boken o mergar det i red alerts universum. Så man får med alla typer av scenarion från sjöslag, special styrkor och vanliga markstrider o så en grym storytelling.

Medlem
Skrivet av CityHasse:

The dig

Den sjuka stämningen som är i spelet <3

Det finns en bok baserad på spelet.

Eller om det är tvärtom, att spelet är baserat på boken. Jag vet faktiskt inte. Hursomhelst så finns det en bok.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

American McGee’s Alice och System Shock.

MEG
Medlem
Skrivet av LupX:

MS Röj.

Edit: Jag skulle gärna vilja se en porträttering av monstret i SkiFree. Vem är han/hon/hen som mumsar på oskyldiga skidåkare? Posttraumatisk stress med i bilden efter en snökanonincident? Finns det barn som monstret behöver skaffa föda åt? Det kanske inte är ett monster, skidåkarna var pucktvåa på pisten och blev helt enkelt en lättillgänglig födokälla?

Finns redan en film om MS Röj
https://www.moviezine.se/movies/under-sanden-2015


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Heroes II, Might & Magic VI, Heroes 3 och Might & Magic VII hade ju en storyline gällande Roland Ironfist med bihang och olika berättelser. Det hade kunnat bli nåt med rätt produktions-team.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Den är svår. Om man kan låtsas att filmen kommer leverera lika bra som spelet så kan jag tänka mig:

Dead Space (första), lite som Interstellar men med skräcktema istället.

^---------- Ooooh, this!!

Det skulle vara en dröm gå i uppfyllelse att få se Dead Space som TV-serie. Eller långfilm.

Medlem
Skrivet av KoP:

Max Payne (mad Mark Wahlberg som Max) och Silent Hill har det redan gjorts spelfilm utav.

Var du tvungen att ta upp det?
Jag hade nästan glömt, men nu så känns det som ett svart hål igen.

Silent Hill hade väl ett fåtal koncept i sig som var ganska ok, men skräp överlag.
Max Payne och Hitman är riktigt plågsamma att kolla på, extremt konstiga och dåliga tolkningar.

Jag hade nog hellre sett Uwe Boll gör dessa filmer, då hade det i alla fall varit tydligare med att man inte värderade varumärkena. Lite samma sak med Transformers, bara den senaste som inte kändes som att man var med i Clockwork orange, men jag måste såklart titta eftersom att det är Transformers

KoP
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Var du tvungen att ta upp det?
Jag hade nästan glömt, men nu så känns det som ett svart hål igen.

Silent Hill hade väl ett fåtal koncept i sig som var ganska ok, men skräp överlag.
Max Payne och Hitman är riktigt plågsamma att kolla på, extremt konstiga och dåliga tolkningar.

Jag hade nog hellre sett Uwe Boll gör dessa filmer, då hade det i alla fall varit tydligare med att man inte värderade varumärkena. Lite samma sak med Transformers, bara den senaste som inte kändes som att man var med i Clockwork orange, men jag måste såklart titta eftersom att det är Transformers

Jo, det kan jag hålla med om. Max Payne filmatiseringen är riktigt underlig och hade kunnat blivit så mycket bättre om den hade gjorts på "rätt sätt". Silent Hill filmen tycker jag dock är helt ok, planerar att se om den inom en snar framtid.

Medlem

Tror faktiskt Little Big Adventure det gamla tecknade pc spelet. Bra musik och lekfull historia.

Medlem

Alla klassiska lucasarts -spel. Day of the Tentacle, The Dig, Indiana Jones and the fate of Atlantis, Sam n Max hit the road, Full Throttle Hade varit sjukt bra serier!

Eller Ori and the blind forest ^__^

123
Skriv svar