Handkontroll för barn

Inaktiv
Handkontroll för barn

Hej!

Jag har funderat lite på att börja låta min dotter på fem år testa på lite fler spel men problematiken är oftast att hon inte riktigt kan använda en handkontroll i vanlig storlek än. Vi har en Switch där en Joycon är i lagom storlek men den fungerar ju inte till alla spel tyvärr eller till andra plattformar som tex kräver två spakar eller två bumpers.

Så letar efter en handkontroll (helst med bluetooth) som är mer anpassat för barns händer men har fortfarande alla knappar som behövs för att kunna spela de spel som finns ute.

Alla tips är välkomna!

Skribent

Beroende på önskad plattform finns det en del kontroller framtagna specifikt för barn, som denna (ska dock inte svära på att den går att få tag på i Sverige): https://www.playstation.com/en-us/explore/accessories/gaming-...

Annars kan det nog finnas en hel del små kontroller som tagits fram för mobilspelande.

Medlem

Inte till konsol förvisso, men jag köpte en minimus till dotter när hon började spela Minecraft som femåring. Passade hennes hand perfekt. Snorbilligt dessutom

Edit: Hori Mini till PS4 ser ganska fin ut, om man söker gamepad. Påminner mig lite om en snes-kontroll. https://www.maxgaming.se/sv/ps4-handkontroll/ps4-mini-gamepad...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Inaktiv

Tack för tipsen!

Ja problemet är lite att den är trådad för hittade den också, tanken är att hon ska kunna använda den till sin läsplatta för att kunna spela på tex Stadia eller andra liknande tjänster. Adaptrar fungerar ju men lite mer bökigt än att bara kunna para ihop den.

Medlem

Mina barn gillar idag Nintendo pro och Xbox kontrollerna men Playstation var populärare när dom var mindre just för dom passade deras händer bättre.
Kolla in 8bitdo kontroller dom är lite "retro" men har även såna med "alla" knappar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Tänkte också 8bitdo, fast deras Zero-modell: https://www.webhallen.com/se/product/311633-8bitdo-Zero-2-Tur...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Xbox S kontrollern funkar finfint till 5 åringar, även de lite mindre. Testa

C64
Medlem

Tycker dagens kontroller är formade för barn Jag får kramp efter 5 min användande
japaner har väll mindre kontroller än hos EU o amerikat misstänker ja

Medlem

@C64: Beredd att hålla med där. Köpte Corsairs Ironclaw (mus) för den var den största jag kunde hitta utan att gå helt offside eller tappa för mycket knappar/funktioner och den är väl ganska lagom. Handkontroller är än värre. Känns som man försöker strypa en grapefrukt med nästan alla handkontroller.

NuZ
Testpilot
Skrivet av OnParole:

@C64: Beredd att hålla med där. Köpte Corsairs Ironclaw (mus) för den var den största jag kunde hitta utan att gå helt offside eller tappa för mycket knappar/funktioner och den är väl ganska lagom. Handkontroller är än värre. Känns som man försöker strypa en grapefrukt med nästan alla handkontroller.

Grapefrukt? Storleken, formen eller hård/mjukheten?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Finns det inte en antal företag som säljer custom-made controllers? Osäker på ett specifikt företag just nu, men.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Hej!

Jag har funderat lite på att börja låta min dotter på fem år testa på lite fler spel men problematiken är oftast att hon inte riktigt kan använda en handkontroll i vanlig storlek än. Vi har en Switch där en Joycon är i lagom storlek men den fungerar ju inte till alla spel tyvärr eller till andra plattformar som tex kräver två spakar eller två bumpers.

Så letar efter en handkontroll (helst med bluetooth) som är mer anpassat för barns händer men har fortfarande alla knappar som behövs för att kunna spela de spel som finns ute.

Alla tips är välkomna!

Upplevde också att sonens händer var i minsta laget för styrspakar, knappar etc till en början. Men med lite träning så går det som en dans. Han når väl inte det på samma sätt som vuxna eller större barn men han har lärt sig ändå så det går fint.

Lite träning så kommer inte storleken på dosan vara några problem för er heller skulle jag tro

Vi spelar på ps4 och han är snart sex år kan väl va bra att nämnas också.


signatur

|Playstation 5|Metspö|


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

C64
Medlem

är som möss nuförtiden till dator mini mini ska det vara

1
Skriv svar