Väggspringandet i Cyberpunk 2077 slopades p.g.a. "designskäl"
Känns mer och mer som att det blir en flopp ju mer info som kommer ut.
Ååååh neeej! Kan man inte springa på väggen?
Flopp direkt, ring CDPR och säg att kleptot säger att det är en flopp o be dom stoppa all produktion!
Jag menar, det enda som höll Witcher 3 uppe var ju när Geralt löpte upp för väggar och murar på alla slott och städer..
Ett riktigt bra val för att vara ärligt. Inte för att det inte hade varit kul, men pga huvudvärken det hade orsakat utvecklarna att lösa alla problem och buggar det hade skapat.
Om vi tänker på att de har redan försenat spelet 2 ggr, hur mycket längre hade det inte blivit försenat om de dessutom hade behållit "wallrunning" funktionen?
Om man inte designear banorna/världen med huduvfokuset på "wallrunning" så kanske man ska bara implementera sånt mot slutet av projektet och inte under Pre-Alpha ifall tid och resurser finns över för det.
Känns mer och mer som att det blir en flopp ju mer info som kommer ut.
Beror på vilka förhoppningar folk har. Som spel ser det helt OK ut. Personligen ser jag mer fram emot Watch Dogs Legions
Beror på vilka förhoppningar folk har. Som spel ser det helt OK ut. Personligen ser jag mer fram emot Watch Dogs Legions
Ja för watchdogs kan inte svika...eller vänta nu lite?
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Ja för watchdogs kan inte svika...eller vänta nu lite?
what
tror inte flesta förstår vilka komplikationer väggspringande högt hoppande osv ger ett RPG spel.
först ska du utveckla ett system som får det att fungera smidigt sen i det systemet ska varje byggnad vägg objekt vara designat med det i åtanke för att inte få det att bugga osv.
folk fattar nog inte hur jävla komplicerat en sådanhär småsak är.
Det är en sak att ha det i ett MP spel en annan i en storydriven värld med failsafes osv osv.
komplikationerna och tid att göra detta låt oss bara säga det är oftast inte värt det.
sen kommer även AI in i bilden där det går att bryta spelet helt och hållet och nya saker som gör att dom måste ha ai kodningen i åtanke med.
synd det ej kom med kanske kommer senare i dlc who knows eller när mp kommer men inte förvånad direkt.
hade varit klart kul att ha men knappast något som gör att man ej köper spelet.
Väggspringande är den funktion som lätt används minst i Warframe där man har ett utbrett val av rörelsefärdigheter. Det känns helt enkelt rätt osmidigt. Men det är ju nästan givet att det är av tidsskäl här, med tanke på vilken gigantisk produkt spelets värld verkar vara detaljmässigt och att få det att fungera med en sådan feature.
Ååååh neeej! Kan man inte springa på väggen?
Flopp direkt, ring CDPR och säg att kleptot säger att det är en flopp o be dom stoppa all produktion!
Jag menar, det enda som höll Witcher 3 uppe var ju när Geralt löpte upp för väggar och murar på alla slott och städer..

Ja... "va?"
Finns så många koncept folk bara antar skall finnas med i vissa typ av spel. Varför?
På så vis gillar jag att de gav ett rakt svar på frågan. Inget som måste has ...
Det visades i gameplay videon från 2018 så då borde man kunna anta att det ska finnas med och bli besvikna när de har tagit bort det?