Jungle Awakens-DLC:t till Minecraft Dungeons är nu släppt

Robot
Jungle Awakens-DLC:t till Minecraft Dungeons är nu släppt

Djungeln kommer till liv och måste givetvis klubbas tillbaka på plats.

#Double-eleven, #Minecraft-dungeons


NuZ
Testpilot

Ingår i Hero-paketet för 99kr då du får denna och nästa DLC


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Riktigt underhållade spel. Älskar att det är lite mer verkligt än ex Diablo med begränsat med pilar (du kan dock ha tok många)

Medlem

helt okej arpg men mer begränsat än diablo 3 vilket säger en del hur tröttsamt och simpelt gjort det är.

både PoE och grim dawn slår detta med hästlängder som ARPG.

Medlem

Spelade skiten ur spelet första 4-5 dagarna och blev level 173. Sen försvann gubben p.g.a. en bugg. Då blev det refund direkt, så nu får de släppa alla DLCs de vill för min del. Helt oacceptabelt med såna buggar.

NuZ
Testpilot
Skrivet av FuzioN:

helt okej arpg men mer begränsat än diablo 3 vilket säger en del hur tröttsamt och simpelt gjort det är.

både PoE och grim dawn slår detta med hästlängder som ARPG.

Nu är det ju ett ARPG för barn så ja det är mer begränsat än Diablo och Grim Dawn. Min grabb på 9år och jag spelar det en hel del. Svin kul!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu är det ju ett ARPG för barn så ja det är mer begränsat än Diablo och Grim Dawn. Min grabb på 9år och jag spelar det en hel del. Svin kul!

Sa aldrig det inte är något fel på det alls bra spel för yngre och med tanke på spelarbasen i minecraft oftast är yngre så är det rätt sätt att göra det på.

tror inte det skulle gått så bra om det vart mer komplicerat, därför jag sa helt okej arpg, är man lite mer vuxen och spelat en del arpg så 90% skulle föredra ett mer komplicerat rpg det betyder inte detta är ett dåligt spel för det gör nog vad dom vill det ska göra, rikta sig till yngre.

Precis som ex fortnite.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Spelade skiten ur spelet första 4-5 dagarna och blev level 273. Sen försvann gubben p.g.a. en bugg. Då blev det refund direkt, så nu får de släppa alla DLCs de vill för min del. Helt oacceptabelt med såna buggar.

Din näsa växer likt Pinocchio. I en annan tråd här på FZ skriver du att du nådde level 172 innan gubben försvann. Hur ska du ha det? Power level (gear) är cappat vid 108... Character level är iofs inte cappat, men att nå level 200+ känns inte rimligt att nå på 4 dagar. Dessutom är det onödigt eftersom gear inte går längre (din gubbe blir liksom inte starkare...).

NuZ
Testpilot
Skrivet av maq777:

Din näsa växer likt Pinocchio. I en annan tråd här på FZ skriver du att du nådde level 172 innan gubben försvann. Hur ska du ha det? Power level (gear) är cappat vid 108... Character level är iofs inte cappat, men att nå level 200+ känns inte rimligt att nå på 4 dagar. Dessutom är det onödigt eftersom gear inte går längre (din gubbe blir liksom inte starkare...).

Är det 108 som är max? Konstigt tal eller missar jag nå? Är sjukt långt från min o grabbens 25 isch någonstans


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av maq777:

Din näsa växer likt Pinocchio. I en annan tråd här på FZ skriver du att du nådde level 172 innan gubben försvann. Hur ska du ha det? Power level (gear) är cappat vid 108... Character level är iofs inte cappat, men att nå level 200+ känns inte rimligt att nå på 4 dagar. Dessutom är det onödigt eftersom gear inte går längre (din gubbe blir liksom inte starkare...).

Det stämmer att det ska vara 172 eller 173. Det har gått några veckor nu så jag blandar ihop siffrorna och jag vet att jag var strax över level 170. Editerar förra posten.

Mitt level var dock inte poängen. Problemet är att jag och många andra fått sina karaktärer plötsligt raderade. När man loggar in så är de plötsligt borta. Supporten kan inget göra eftersom savefilen ska ligga lokalt på datorn. De godtog återbetalning direkt utan att ens försöka få tillbaka karaktären eller ställa några följdfrågor.

Även om jag förstår och håller med om poängen att levla vidare inte gör karaktären starkare, så fanns det ändå en viss poäng i att kunna hålla fler föremål levlade. Spelet i sig är extremt simpelt, så det som var underhållande med spelet (för mig) var att testa olika kombinationer.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Är det 108 som är max? Konstigt tal eller missar jag nå? Är sjukt långt från min o grabbens 25 isch någonstans

Nu är jag inte helt säker. Men tror högsta möjliga svårighetsgrad är balanserad för level 100. Därför har de väl gett lite marginal, så man kan ha ett 108 svärd tillsammans med 92 armor, typ...

Medlem
Skrivet av Mortac:

Det stämmer att det ska vara 172 eller 173. Det har gått några veckor nu så jag blandar ihop siffrorna och jag vet att jag var strax över level 170. Editerar förra posten.

Mitt level var dock inte poängen. Problemet är att jag och många andra fått sina karaktärer plötsligt raderade. När man loggar in så är de plötsligt borta. Supporten kan inget göra eftersom savefilen ska ligga lokalt på datorn. De godtog återbetalning direkt utan att ens försöka få tillbaka karaktären eller ställa några följdfrågor.

Även om jag förstår och håller med om poängen att levla vidare inte gör karaktären starkare, så fanns det ändå en viss poäng i att kunna hålla fler föremål levlade. Spelet i sig är extremt simpelt, så det som var underhållande med spelet (för mig) var att testa olika kombinationer.

Jag hade också blivit less. Tråkig bugg indeed. Inte för det hjälper dig, men buggarna från launch är fixade nu. Det är också väldigt synd att spelet saknar riktigt "end-game". Men jag hade kul ganska länge ändå. Lätt värt priset på Game Pass...

NuZ
Testpilot
Skrivet av maq777:

Nu är jag inte helt säker. Men tror högsta möjliga svårighetsgrad är balanserad för level 100. Därför har de väl gett lite marginal, så man kan ha ett 108 svärd tillsammans med 92 armor, typ...

Ahaa ok ok ja de låter logiskt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Blev det bättre prestanda på Switch-versionen med denna patch?

1
Skriv svar