Erat första spel?

Medlem

Det var sålänge sen så man minns inte,
kan ha varit Minestorm som var inbyggt i en konsol som hette Vectrex, en spelkonsoll med skärmen inbyggd, spelen var svartvita och man satte på olika plastbitar över skärmen för att få lite färg, lol,
eller också var det Mousetrap eller Burgertime på Mattel´s intellivison konsol,
jisses känns som hundra år sen...

Medlem

Det måste ha varit Game & Watch spelet Octopus. Fick det 1987-88 eller något sånt. Fick ett NES med Super Mario Bros och Duck Hunt lite senare.

Medlem

Jag tror att det hette något med "Wizards & Warriors" till NES! Man var en riddare som hoppade omkring på ett berg, riktigt sköjj på den tiden!

Medlem

Första spelet var Magic Kingdom till NES julen 1992. 7 bast och världens lyckligaste unge.

Medlem

Kommer ihåg att jag spelade Doom när jag var 4-5 år, sen fanns det något annat plattformspel som hette 'Hokus Pokus'...eller det var i alla fall så min pappa kallade spelet

Medlem

Skulle nästan tro det var Red Alert (1), runt omkring '96. Kan även ha hänt att jag körde något Sonic eller så på Sega Mega Drive.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Medlem

Jag tror nog att det var typ "Herr Smart's Magiska Leksaks-affär". Eller möjligtvis Sonic The Hedgehog till Sega Mega Drive.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

super mario bros 1

Medlem

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
123
Skriv svar