Square Enix: Final Fantasy VII-remakens andra del är i sin linda

Robot
Square Enix: Final Fantasy VII-remakens andra del är i sin linda

Ska inte "långsiktigt" påverkas av coronapandemin.

#final-fantasy-vii-remake, #square-enix


Medlem

Man kan tycka att en stor del av arbetet redan borde vara gjort, då den kanske största utmaningen med denna remake var att hantera speldesignen och hur man berättar storyn. All denna "RnD" är ju redan gjord, nu borde det "endast" vara att trycka ut det grafiska och fortsätta på samma spår utöver det... plus att de nu bekantat sig med verktygen de använder samt spelmotorn. Tidigt 2022?

Medlem
Skrivet av Mox+:

Man kan tycka att en stor del av arbetet redan borde vara gjort, då den kanske största utmaningen med denna remake var att hantera speldesignen och hur man berättar storyn. All denna "RnD" är ju redan gjord, nu borde det "endast" vara att trycka ut det grafiska och fortsätta på samma spår utöver det... plus att de nu bekantat sig med verktygen de använder samt spelmotorn. Tidigt 2022?

Är inne på samma spår. Grovjobbet med fightingsystem o.d. är ju gjort, så det borde snabba på det hela. Covid-19 gör iofs "prognosställning" knepig, men 2022 låter inte helt omöjligt om kommande delar är av mindre storlek.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Finns det någon info på om resten av spelet kommer ut fysiskt eller är det bara digital download?

Avstängd
Skrivet av TooAngryToDie:

Är inne på samma spår. Grovjobbet med fightingsystem o.d. är ju gjort, så det borde snabba på det hela. Covid-19 gör iofs "prognosställning" knepig, men 2022 låter inte helt omöjligt om kommande delar är av mindre storlek.

Men dem kan väl bygga ut visa spelmekanismer.
Om allting är samma, samma hela tiden. Så är det tråkigt.

Hoppas dem stoppar in lite nya element gällande gameplay.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Man kan tycka att en stor del av arbetet redan borde vara gjort, då den kanske största utmaningen med denna remake var att hantera speldesignen och hur man berättar storyn. All denna "RnD" är ju redan gjord, nu borde det "endast" vara att trycka ut det grafiska och fortsätta på samma spår utöver det... plus att de nu bekantat sig med verktygen de använder samt spelmotorn. Tidigt 2022?

Jag tänker mig att det är ganska stor skillnad ändå. Efter där FFVII Remake slutar så öppnas världen upp och man får se hela världskartan (i originalet) så där lär det vara mycket jobb att göra en mer open-world design. Sen kanske de också vill ta det till next-gen vilket även det lär vara mycket jobb. Vi får se, jag tror inte de kommer ta den enkla vägen utan de vill nog imponera på nytt.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Men dem kan väl bygga ut visa spelmekanismer.
Om allting är samma, samma hela tiden. Så är det tråkigt.

Hoppas dem stoppar in lite nya element gällande gameplay.

Aa, menar bara att Square Enix inte börjar om från ruta ett. Befintliga spelmekanismer kommer säkert att byggas ut på något sätt


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Avstängd
Skrivet av xdrive:

Finns det någon info på om resten av spelet kommer ut fysiskt eller är det bara digital download?

De kommer garanterat i fysiskt. Alla delar kommer vara någorlunda fristående. Det är inte längre någon fråga om "resten av spelet" då vi inte vet vart det kommer leda vägen i slutändan. Det är trots allt ingen remake utan en uppföljare med tidsresande.

Medlem

Det är ju i del två som FF7 börjar, del ett var ju en prolog.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag tänker mig att det är ganska stor skillnad ändå. Efter där FFVII Remake slutar så öppnas världen upp och man får se hela världskartan (i originalet) så där lär det vara mycket jobb att göra en mer open-world design. Sen kanske de också vill ta det till next-gen vilket även det lär vara mycket jobb. Vi får se, jag tror inte de kommer ta den enkla vägen utan de vill nog imponera på nytt.

Jo, förvisso. Är lite spänd hur de hanterar hela open-world biten. Att gå på världskartor är lite utdaterat trots allt. Nu när jag tänker på det så kommer väl Gold Saucer (samt chocobos) ta en jädrans massa tid också... men hursom, min poäng var väl snarare att combatsystemet, hur de hanterar materia, berättandet osv är bearbetat och itererat på. Kommer självklart revideras, men det är åtminstone inte som att börja på ett nytt spel. Det kanske kan skala av ett år av AAA-utveckling åtminstone.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

De kommer garanterat i fysiskt. Alla delar kommer vara någorlunda fristående. Det är inte längre någon fråga om "resten av spelet" då vi inte vet vart det kommer leda vägen i slutändan. Det är trots allt ingen remake utan en uppföljare med tidsresande.

Trevligt, blir i så fall att samla på allihopa. Tråkigt bara att man fick ett trasigt ex av Deluxe Edition från Webhallen, där kanter var stötta och plastbitarna som håller andra skivan i fodralet var trasigt.... Gick inte på garanti heller, kunde varit posten som orsakade felet så det kan inte vi stå för.....

Avstängd
Skrivet av xdrive:

Trevligt, blir i så fall att samla på allihopa. Tråkigt bara att man fick ett trasigt ex av Deluxe Edition från Webhallen, där kanter var stötta och plastbitarna som håller andra skivan i fodralet var trasigt.... Gick inte på garanti heller, kunde varit posten som orsakade felet så det kan inte vi stå för.....

Sånt suger. Hände själv med mitt FFXV-exemplar som var knäckt på ena sidan. Aja.

1
Skriv svar