Nytt rollspel från Obsidian på Xbox-eventet i juli?

Robot
Nytt rollspel från Obsidian på Xbox-eventet i juli?
Medlem

De kommer behöva mer än nya Halo för att motivera folk (tror jag).
Ett nytt Fable skulle sitta fint.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Ambassadör
Xbox

Det här ska vara det spelet som fick Phil Spencer att öppna plånboken 2018 och köpa Obsidian. Så det har varit under utveckling ett bra tag och med seriösa resurser.

Om det är det som visas upp vill säga, Obsidian är en stor studio med flera teams.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av magma:

De kommer behöva mer än nya Halo för att motivera folk (tror jag).
Ett nytt Fable skulle sitta fint.

Faktiskt, Fable är det första och enda spelet jag skaffade ett Xbox enbart för att lira

Medlem

Ja, jag gillar ju Skyrim. Och det kommer ännu dröja ett tag tills vi får ett nytt elder scrolls!

Så ja, tack gärna

Medlem

Obsidian brukar leverera, så ja tack.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skribent

Fan vad spännande om det visar sig stämma, speciellt om det rör sig om ett fantasy-spel. Kan bli hur bra som helst om Obsidian verkligen får löpa hela linan ut.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Fan vad spännande om det visar sig stämma, speciellt om det rör sig om ett fantasy-spel. Kan bli hur bra som helst om Obsidian verkligen får löpa hela linan ut.

Instämmer, kan verkligen bli hur bra som helst om Obsidian fått lite ekonomisk frihet för en gångs skull.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hoppas det stämmer, och hoppas även att det rör sig om ett isometriskt lir igen. Hellre Pillars of Eternity-stuket än The Outer Worlds, om jag säger så.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Hoppas det stämmer, och hoppas även att det rör sig om ett isometriskt lir igen. Hellre Pillars of Eternity-stuket än The Outer Worlds, om jag säger så.

Med tanke på att Pillars 2 släpptes i skuggan av andra spel och inte blev en stor kassa succé så är dessvärre sannolikheten högre att det är ett mer säkert kort de spelar. Så förmodligen likt skyrim eller outer worlds. Får hoppas det inte är lika avskalat som outer worlds bara.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Aletheides:

Med tanke på att Pillars 2 släpptes i skuggan av andra spel och inte blev en stor kassa succé så är dessvärre sannolikheten högre att det är ett mer säkert kort de spelar. Så förmodligen likt skyrim eller outer worlds. Får hoppas det inte är lika avskalat som outer worlds bara.

Jag är tyvärr redan allt för medveten om att PoE 2 sålde dåligt, liksom Tyranny dessförinnan. Hindrar mig dock inte det minsta från att hoppas!

Det här nya spelet har ju dock, om det är redo att avlöjas, garanterat varit under utveckling sedan en längre tid tillbaka, långt innan The Outer Worlds släpptes, så hoppet om att det är något helt annat än TOW känns i alla fall inte långsökt.

En annan våt dröm vore något i stil med Alpha Protocol i form av en spirituell uppföljare (tror Sega har rättigheterna till Alpha Protocol). Originalet saknade resurser och blev framstressat av Sega, men potentialen gjorde att jag ville och alltjämt vill se mer.

Medlem
Skrivet av magma:

De kommer behöva mer än nya Halo för att motivera folk (tror jag).
Ett nytt Fable skulle sitta fint.

Ett nytt Fabel och ett nytt Black & White så lovar jag att köpa en xbox!

Medlem
Skrivet av Todilo:

Ett nytt Fabel och ett nytt Black & White så lovar jag att köpa en xbox!

Black & White - Kärlek! Har längtat efter ett nytt sådant i så många år.

1
Skriv svar