Death stranding pc

Medlem
Death stranding pc

Hejsan, jag undrar om nĂ„gon rĂ€v dĂ€r ute som kan berĂ€tta om det alls funkar med mus o keyboard 🙃🙃 eller blir det liksom ovĂ€rt. JĂ€vligt sugen pĂ„ death stranding faen

Medlem

Tja, har inte kört enormt mycket Ànnu, men hade inga problem i det jag spelat Àn sÄ lÀnge iaf att anvÀnda mus & tangentbord.

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Hej,

Jag spelar pÄ PC (oj vad jag tycker det Àr spÀnnande, till skillnad frÄn min bror) - med Xbox-kontroll. Inte testat med m+t. I mitt fall tycker jag det Àr ett optimalt handkontroll-spel.

En Xbox handkontroll ligger runt 500kr. Sedan finns det andra varianter sÄklart.

Kör hÄrt!

Niet.

Medlem

Jag körde The Witcher 3 de första 70-80 timmarna med mus och tangentbord. Det funkar utmÀrkt, sÀrskilt nÀr man kör dialogval och spelar Gwent.

Men sen testade jag att koppla in min vanliga PS4-kontroller till PC och nu kör jag en kombination! Combat=PS4, Gwent=mus och tangentbord.

Jag gissar pÄ att jag skulle köra Death Stranding likadant pÄ PC, men jag har redan spelet pÄ PS4 och Àr ca. 80-90 timmar in. Btw. Helvete vad bra spelet vÀxer sig... storymÀssigt, atmosfÀr, karaktÀrer och gameplaymÀssigt. BÀsta spelet 2019 Imo.

Ett möjligt bekymmer med mus och tangentbord till Death Stranding kan bli nÀr du ska balansera vÀnster och höger, eller hÄlla in bÄda samtidigt som du gÄr.

Det finns tre bra vad faan
- Vad faan Àr planen för idag?
- Vad faan Àr jag har skjutit upp som behöver bli gjort!?
- Vad faan, nu skriver jag en checklista för dagen!

Medlem

jag kör med mus o Tbord. Funkar riktigt bra.

Medlem

KÀre Gud ett sÄdant trÄkigt spel, ja jag vet vad Koshima vill sÀga med spelet men nÀr personer som spelat sÀger för att dom spelat Death Stranding kÀnner förtroende för frÀmmande och att dom fÄtt en slags uppenbarelse nÀr dom spelat Àr det lÀtt att brista ut i skratt.

jbx
Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

KÀre Gud ett sÄdant trÄkigt spel, ja jag vet vad Koshima vill sÀga med spelet men nÀr personer som spelat sÀger för att dom spelat Death Stranding kÀnner förtroende för frÀmmande och att dom fÄtt en slags uppenbarelse nÀr dom spelat Àr det lÀtt att brista ut i skratt.

Har inte bestÀmt mig för om jag ska köpa det eller inte. Verkar finnas tvÄ lÀger, ett som du verkar tillhöra och de andra som prisar det till skyarna.

Medlem

@jbx: Om du inte vill riskera att förlora pengar Àr det bÀst att testa nÀr det blir "gratis" och dÄ bestÀmma sig om man vill köpa det.

Medlem

Du lÄter avundsjuk.

Spelet Àr objektivt skitbra!
Det Àr djupt, kommer med originell (och tankvÀrd) story, med intressanta karaktÀrer och ett gameplay som utvecklas och förÀndras ju lÀngre du kommer. Jag vet inte, vad kan man mer önska hÀr? Grym musik ocksÄ!

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Du lÄter avundsjuk.

Spelet Àr objektivt skitbra!
Det Àr djupt, kommer med originell (och tankvÀrd) story, med intressanta karaktÀrer och ett gameplay som utvecklas och förÀndras ju lÀngre du kommer. Jag vet inte, vad kan man mer önska hÀr? Grym musik ocksÄ!

AvundsjukđŸ€Ł. Du Ă€r rolig, storyn Ă€r inte underhĂ„llande, vet vad den gĂ„r ut pĂ„ och nej fick ingen uppenbarelseupplevelse, betackar mig trĂ„kigheten som den serverar. Vill du spela det sĂ„ Ă€r det ingen som hindrar dig, likasĂ„ Ă€r det min rĂ€tt att vĂ€gra spela det mer. Kompis har PS4 och spelade det i ett par timmar, ungefĂ€r som att se mĂ„larfĂ€rg torka.

Medlem

@Spelentusiast:
Du, jag Àr 80-90 timmar in, i chapter 11 pÄ hard.

Ja.. spelet mĂ„ vara begrĂ€nsat och segt i chapter 1-2 (sĂ€g 2-4 timmar), men dĂ€refter tar det fart, och JÄVLAR vad det tar fart!

Geeks Gaming

Spelade du pÄ ps4 eller nu pÄ pc?
Skaffade det precis och fÄr se vad man tycker

Geeks Gaming
Skrivet av jbx:

Har inte bestÀmt mig för om jag ska köpa det eller inte. Verkar finnas tvÄ lÀger, ett som du verkar tillhöra och de andra som prisar det till skyarna.

Kojimas spel Àr oftast sÄ, antingen Àlskar man eller sÄ tycker man inte om dom.
Personligen sÄ har jag inte fastnat för hans spel men med just DS sÄ Àr det nÄgot som jag tycker Àr intressant.
Ingen aning varför dock 😁

Medlem

AvundsjukđŸ€Ł. Du Ă€r rolig, storyn Ă€r inte underhĂ„llande, vet vad den gĂ„r ut pĂ„ och nej fick ingen uppenbarelseupplevelse, betackar mig trĂ„kigheten som den serverar. Vill du spela det sĂ„ Ă€r det ingen som hindrar dig, likasĂ„ Ă€r det min rĂ€tt att vĂ€gra spela det mer. Kompis har PS4 och spelade det i ett par timmar, ungefĂ€r som att se mĂ„larfĂ€rg torka.

Du Àr verkligen en negativ person. Det Àr allt jag har att sÀga.

Medlem
Skrivet av jbx:

Testa! Fick mitt för ca 300 pÄ Epic Store.

Niet.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

@Spelentusiast:

Ja.. spelet mĂ„ vara begrĂ€nsat och segt i chapter 1-2 (sĂ€g 2-4 timmar), men dĂ€refter tar det fart, och JÄVLAR vad det tar fart!

Jag ligger dĂ€romkring, Ă€r tillfredsstĂ€lld 😊 och ser fram emot fortsĂ€ttningen.

Niet.

Medlem

Verkar inte vara jÀttepopulÀrt pÄ steam. Noterade att inte en enda person pÄ min vÀnlista köpt det.

Burn in the light.

Medlem

Subjektivitet vettu...NÀmn ditt favoritspel sÄ Àr jag sÀker pÄ att vissa tycker det Àr det sÀmsta som gjorts.

Men den hÀr trÄden var ju inte inriktad pÄ att diskutera huruvida spelet Àr bra eller ej sÄ jag vet inte varför du kÀnde behovet av att hoppa in och spy galla över det.

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Hanzo:

@Spelentusiast:

SÄg en bit in pÄ Youtube och det Àr inte för mig.

Skrivet av NordhNet:

Spelade du pÄ ps4 eller nu pÄ pc?
Skaffade det precis och fÄr se vad man tycker

Samma spel som pÄ PS4 bara att det Àr snyggare grafik pÄ PC.

Skrivet av NordhNet:

Kojimas spel Àr oftast sÄ, antingen Àlskar man eller sÄ tycker man inte om dom.
Personligen sÄ har jag inte fastnat för hans spel men med just DS sÄ Àr det nÄgot som jag tycker Àr intressant.
Ingen aning varför dock 😁

Bara att gillar man inte dom sÄ tar det inte hus i helvete som för hans fans.

Skrivet av Greenz:

Du Àr verkligen en negativ person. Det Àr allt jag har att sÀga.

Har lÀtt till skratt sÄ negativ som person Àr jag definitivt inte. DÀremot Àr du alldeles för kÀnslig om spel som Death Stranding.

Skrivet av Soulless:

Subjektivitet vettu...NÀmn ditt favoritspel sÄ Àr jag sÀker pÄ att vissa tycker det Àr det sÀmsta som gjorts.

Men den hÀr trÄden var ju inte inriktad pÄ att diskutera huruvida spelet Àr bra eller ej sÄ jag vet inte varför du kÀnde behovet av att hoppa in och spy galla över det.

Har inte hÀvdat nÄgonting annat, för mig var det trÄkigt spel. Spy galla Àr att ta i. SÄg nu vad ts skrev, sÄg Death Stranding sÄ tÀnkte att det var diskussion om spelet, moderatorn kan vÀl flytta saker som bÀttre passar pÄ andra Death Stranding teman.

Geeks Gaming

@Spelentusiast: Anledningen till att folk reagerar Àr ju för att du vÀljer att skriva som du gör:

Citat:

Hade du lĂ„tit bli att ”göra narr” av folk som faktiskt tyckte det var kul hade folk inte reagerat likadant.
Det Àr det som Àr skillnad pÄ en diskussion och flamewar

Medlem

SÄg en bit in pÄ Youtube och det Àr inte för mig.
Samma spel som pÄ PS4 bara att det Àr snyggare grafik pÄ PC.
Bara att gillar man inte dom sÄ tar det inte hus i helvete som för hans fans.
Har lÀtt till skratt sÄ negativ som person Àr jag definitivt inte. DÀremot Àr du alldeles för kÀnslig om spel som Death Stranding.
Har inte hÀvdat nÄgonting annat, för mig var det trÄkigt spel. Spy galla Àr att ta i. SÄg nu vad ts skrev, sÄg Death Stranding sÄ tÀnkte att det var diskussion om spelet, moderatorn kan vÀl flytta saker som bÀttre passar pÄ andra Death Stranding teman.

Alrite, gott sÄ!

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

KÀnner mig ibland som den ende som inte tillhör nÄgon av "extremfalangerna" i diskussionen av spelet.

Aldrig spelat ett Kojimaspel tidigare.

Tyckte storyn var vÀldigt bra och miljöerna otroligt vackra. Gameplay var stundtals vÀldigt underhÄllande och vissa leveranser gav verkligen en inre tillfredsstÀllelse. DÀremot blev det ofta segt och repetitivt.

Combat Àr vansinnigt frustrerande under de moment du anvÀnder vapen, men det tycker jag Ä andra sidan om alla shooters pÄ konsol. Fick tvinga mig att spela ibland under chapter 2 (var det va? det första stora), men nÀr storyn drar igÄng blev det vÀldigt intressant.

VÀldigt glad att jag spelade spelet, men skulle aldrig kunna tÀnka mig att spela det igen.

Medlem
Skrivet av jbx:

Det bĂ€sta Ă€r ju att testa sjĂ€lv. I detta fall Ă€r det ocksĂ„ ytterst svĂ„rt att avgöra vilket ”lĂ€ger” som passa en sjĂ€lv, eftersom det Ă€r sĂ„ oerhört kluvet mellan ”grupperna”.
Jag har ju lÀst Framsideförstörarens recension sÄklart, och Àven lÀst/tittat pÄ de personer som har annat att sÀga. MÄnga ser ju ocksÄ olika saker i spelet som dom tycker om/inte tycker om.

SÄ jag beslöt mig för att uppleva det sjÀlv - och köpte det igÄr. Jag gick in med tanken om att det fÄr bÀra eller brista dÄ jag kÀnde precis som jag skrev, tvÄ allt för dividerade grupper av Äsikter.

Men har du ekonomi kan du ju köpa det och bara gÄ in med tanken att tiden fÄr utvisa vad du tycker.
Har du inte ekonomi sĂ„ fĂ„r du suga pĂ„ karamellen tills det kommer pĂ„ rea. 👍😀

Niet.

Medlem
Skrivet av redruM:

Verkar inte vara jÀttepopulÀrt pÄ steam. Noterade att inte en enda person pÄ min vÀnlista köpt det.

För oss övriga Àr den statistiken ganska intetsÀgande.
Hur mÄnga vÀnner har du? Hur ofta köper dom spel?
Vilka spel köper dom? Spelar dom klart alla spel dom köper? Osv. 😀

Niet.

Medlem

DĂ„ blir alla tacksamma om du vĂ€ljer att lĂ€sa första posten lite bĂ€ttre nĂ€sta gĂ„ng, i nĂ€sta trĂ„d. Alltid gott med Ă„sikter, snyggt paketerade och levererade, men pĂ„ rĂ€tt stĂ€lle. ❀

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

För oss övriga Àr den statistiken ganska intetsÀgande.
Hur mÄnga vÀnner har du? Hur ofta köper dom spel?
Vilka spel köper dom? Spelar dom klart alla spel dom köper? Osv. 😀

Jag Àr naturligtvis medveten om det men tycker ÀndÄ det sÀger nÄgot. De flesta stora och hypade spel brukar spelas av minst 10 pÄ listan, ofta fler. Att inte ens en enda har köpt det hade jag nog inte förutsett.

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Jag Àr naturligtvis medveten om det men tycker ÀndÄ det sÀger nÄgot. De flesta stora och hypade spel brukar spelas av minst 10 pÄ listan, ofta fler. Att inte ens en enda har köpt det hade jag nog inte förutsett.

Okej! SĂ„ köp vid release (eller 3 dagar efter) Ă€r alltsĂ„ ytterligare en faktor i din statistik. FörstĂ„r hur du tĂ€nker, men som du sĂ€kert vet sĂ„ Ă€r spelet en vattendelare av gudsnĂ„de (se ovan). 😀

Vem vet, nÀr det Àr rea kanske mÄnga slÄr till som vill testa?

Niet.

Medlem

AlltsÄ ....... !!! ???

=

Geeks Gaming

@nils45: Calle ”Cornetto” Johansson Sundelius

Medlem
12
Skriv svar