Silent Hunter IV Limited Collector's Edition (värdering)

Medlem
Silent Hunter IV Limited Collector's Edition (värdering)

Jag funderar på att sälja min exklusiva utgåva av Silent Hunter 4. Har knappt spelat det utan använder det som en prydnad i min spelsamling.

Har dock stora problem att värdera spelet. Hur mycket kan det vara värt? På skivan är det inte en enda repa eller fingertryck. Allt som följer med boxen är så gott som i nyskick. Exclusive Limited Edition släpptes i enbart 3000 exemplar över hela världen.

Det som följer med är:
Silent Hunter 4.
En manual.
En dokumentär om U-båtar.
En "pin" av putsat järn.
Ett SH4-märke som man kan sy fast på tyg.
En penna.
En dagbok.
Ett certifikat på att mitt exemplar är det 2782:e av de 3000.
Sex vykort med SH4-tema.
En bok med detaljspecifikationer om varje U-båt i spelet.
En väldigt snygg box.

Vad kan en Silent Hunter-fantast punga ut för detta? Jag vill mjölka så mycket pengar som möjligt, för det är en fin del av min samling. Tyvärr behöver jag pengar nu eftersom jag är arbetssökande.

Kan påpeka att det är en vinst och det är därför som den är mycket lite använd. Jag har inget intresse av spelet, är bara spelsamlare.

Medlem

Alltså. marknaden är ju sjukt smal. 500 kanske?

Medlem

Hade hoppats på 900, minst. ^^

Medlem

Ja alltså, jag har ju ingen aning , men jag tänker på tex. vad andra spel brukar gå för när det gäller sammlingar osv. Många har ofta ett pris ute som de inte får sålt för. Som jag nu , jag vill sälja mitt Warhammer Online CE. som är totalt jävla slut överallt och ingen vill betala mer en 1000;- , och jag tror nog det är så att WAR > SH4 liksom.

Medlem
Skrivet av xhosa:

Ja alltså, jag har ju ingen aning , men jag tänker på tex. vad andra spel brukar gå för när det gäller sammlingar osv. Många har ofta ett pris ute som de inte får sålt för. Som jag nu , jag vill sälja mitt Warhammer Online CE. som är totalt jävla slut överallt och ingen vill betala mer en 1000;- , och jag tror nog det är så att WAR > SH4 liksom.

Det är ju rätt nytt. Och jag kan tänka mig att det tillverkades i fler exemplar än 3000.

Har lagt upp en annons på tradera nu i alla fall:
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=72384801

Medlem

obs! ej länka till sådana sidor.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jo precis , men du förstår säkert vart jag vill komma

Hoppas du får det sålt i alla fall om du nu behöver stålar Lycka till med annonsen!

Vila i frid

Flyttad.

Edit:
Oops, inte moderera med influensa!


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

1
Skriv svar