Beyond Blue - Årets mest avslappnande spel

Inaktiv
Beyond Blue - Årets mest avslappnande spel

Du spelar som Mirai, en djuphavsdykare på uppdrag att genomföra en rad dykningar för att utforska djurlivet under ytan.

Det här spelet är inte skräck, det är inte action eller speciellt mycket drama, utan ren och skär avslappning i dykform. Du har din lilla scanner som du simmar runt med för att kartlägga djurlivet och dess beteende under dina olika dyk. Scanna inte bara en haj och simma vidare, häng gärna kvar ett tag för att kartlägga ett eventuellt nytt beteende.

Du pratar med ett par olika kollegor då och då under och mellan dyken, men för det mesta är det du och havet.

Kontrollen är följsam, grafiken är fantastisk och soundtracket är för mig årets bästa där man hittar flera originallåtar av diverse kända och mindre kända artister.

När du är klar med ett dyk låser du upp en eller flera korta dokumentärer. Dessa är några minuter långa och är riktiga dokumentärer, i samarbete med "Ocean Insight", som jobbat med havsforskning sedan 80-talet.

Spelet klockar in på ungefär 2-4 timmar beroende på hur mycket du vill utforska. När du är klar med alla dyk kan du hoppa ner igen för att utforska alla platser lite extra, om det är en delfin du inte hittat.

Det finns en platinum-trophy för Ps4-spelaren, som inte är särskild svår att nå. Jag är inte riktigt där än men det är mest för att jag vill spara några dyk tills jag behöver ett avslappnande spel igen.

Spelet finns till Ps4, Xbox One, Nintendo Switch, iOS, PC och Mac och kostar strax under 200 kr.

Medlem

Mysigt! Gillade ABZÛ väldigt mycket, så detta passar jäkligt bra, tack för tipset


signatur

no remorse

Medlem

Ser super mysigt ut, blir ett köp!
Tack for tipset och en bra recension.

Ser härligt ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Subnautica kan vara avslappnande så länge man håller sig nära sin båt...

Testpilot

Såg det spelet med Lade till det på min wish list. Gillar valar och andra havsdjur så kommer köra det vid tillfälle.

Medlem

Åh, synd att det inte finns i VR (köpte nyligen occulus quest).

Medlem

Köpte det till PS4 när det släpptes, väldigt mysigt.

Medlem

Tack för tipset! Det här lär plockas upp så småningom!

Medlem

Mys! Blir nog ett köp sen när det finns mer tid. Tack för "recensionen".

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Subnautica kan vara avslappnande så länge man håller sig nära sin båt...

endast avslappnande i start området haha. Below Zero är fasen knappt det.

sen är det nightmare fuel


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

kan bara inte låta bli att nämna Subnautica, ifall någon råkat missat det spelet


signatur

//monster

Medlem

Trevlig recension.
Någon som vet ifall det är ännu mer högupplöst på PS4 Pro, och vilken upplösning i så fall?

1
Skriv svar