Square Enix: "Den nya Final Fantasy VII-berättelsen har bara börjat"

Robot
Square Enix: "Den nya Final Fantasy VII-berättelsen har bara börjat"

Utvecklingen av nästa remake-del i full gång.

#final-fantasy-vii-remake, #square-enix


Medlem

Gillade första delen av remaken. Gillade vad de gjort med handlingen. Ser fram emot att upptäcka resterande delarna.

Skulle dock inte ha något emot en FFVII Remaster.

Medlem

De kan få lira runt med FF7 - Remake, men för guds skull ge oss (mig ) FF9 - Remaster.. det mysigaste FF!

Medlem

Har tappat suget lite efter en fortsättning p.g.a de ändringar de gjort av storyn jämför med orginalet.

Medlem

Totalt ointresserad utav resterande delar efter att ha spelat första delen. Det värsta jag vet är AI-styrda kompanjoner, antingen styr man en ensam karaktär eller så är det som i originalet, turbaserat. Detta är, skit....

Medlem

Längtar efter nästa del, tycker det bara var kul att se en lite annorlunda ff7. Nostalgi men med en twist-ish.

Medlem

Synn dom gjorde spelet mer main stream å höll sig inte till originalet. Jag är tyvärr ganska ointresserad av nästa del

Medlem

Det märks att fansen är anorlunda för spel till spel Suqare ändar allt så det är nästan inte likt orginalet alls och folk avgudar dom.

Hadde EA/Petroglyph studios ändrar en jävla massa på CnC remastern så hadde huvuden rullat.

Antigen är CnC fans jävligt petiga eller så är square fans så inbitna fans dom skulle äta allt square enix gjorde även om dom sket på en talrik och gav fans.

Själv bryr jag mig inte om remaken då det är inte final fantasy 7 längre skulle kalla det FF7-2 sedan delat det i 3 delar men dom ska ha nog med story för vara själv stående ja men då är det inte FF7 längre utan FF7-2 och då inte en remake utan uppföljare.

Men ja jag ska inte säga mer annars får man alla mupp fans efter sig som måste bete sig som små barn så fort man säger något negativt om deras älsklings spel.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Det märks att fansen är anorlunda för spel till spel Suqare ändar allt så det är nästan inte likt orginalet alls och folk avgudar dom.

Hadde EA/Petroglyph studios ändrar en jävla massa på CnC remastern så hadde huvuden rullat.

Antigen är CnC fans jävligt petiga eller så är square fans så inbitna fans dom skulle äta allt square enix gjorde även om dom sket på en talrik och gav fans.

Själv bryr jag mig inte om remaken då det är inte final fantasy 7 längre skulle kalla det FF7-2 sedan delat det i 3 delar men dom ska ha nog med story för vara själv stående ja men då är det inte FF7 längre utan FF7-2 och då inte en remake utan uppföljare.

Men ja jag ska inte säga mer annars får man alla mupp fans efter sig som måste bete sig som små barn så fort man säger något negativt om deras älsklings spel.

Sen kan man inte direkt jämföra remaster mot remake.

Medlem

@erson: Det var inte det jag jämförde jag jämförde fansen. En bra remaken jag skulle jämföra är Yakuza Kiwami 1 och 2 håller sig 100% till orginalet och lägger till lite exstra saker men dom ändrar inget så det känns fortfarnade som samma spel. Resident evil 2 håller sig helt och hållet till samma story best av allt dom försöker inte sälja dig 1 spel delat i 3 delar FF7 var delat på 3 skivor när det kom ut för det var för stort för 1 skiva inte fan tror jag remaken skulle vara så stor så den behöver 3 delar. Men vad jag hör helatiden är dom ändrat och lag till så mycket på storyn dom behöver 3 delar men då säger jag som så då är den ingen remaken om du helt ändrar storyn eller lägger till mängder på story utan då skulle jag kalla det mer en uppföljare av story.

Men Square har meh ända sedan FF13 så vad vet jag slutat bry mig FF.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Men Square har meh ända sedan FF13 så vad vet jag slutat bry mig FF.

Har du spelat FFXIV?

Skribent
Skrivet av Duke_Gamer:

Det märks att fansen är anorlunda för spel till spel Suqare ändar allt så det är nästan inte likt orginalet alls och folk avgudar dom.

Hadde EA/Petroglyph studios ändrar en jävla massa på CnC remastern så hadde huvuden rullat.

Fast ja tycker nog FFVII - Remaken ändå är rätt polariserande. Många fans är väldigt besvikna på vad Square gjort med storyn. Det är definitivt fler som jag tror gillar spelet, men kollar man på min vänskapskrets där alla i princip älskar FF7 till skyarna (utom då jag själv, som "bara" anser det är ett bra spel) så är det väl runt 60/40 i de som gillar remaken och de som rent hatar spelet.

Personligen tycker jag remaken är ok och ett bra spel, men tror det är en fördel att jag inte var så betuttad i originalet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Dischange:

Har du spelat FFXIV?

FfXIV är fantastiskt! ❤

Medlem

skräp remake.

Medlem

@Johlor: Alltså det är nog inget dåligt spel men för mig en remake så göra så att det känns som det spelet du växte upp med men att det går lättare spela på ny hårdvara kanske får grafik lyft kanske bättre kontroller men rör inte story rör inte det som gjorde spelet det du tyckte om när du var mindre. Som final fantasy spel är det klart bra men känns inte som samma spel utan som jag sa känns ungefär som en FF7-2.

Skribent
Skrivet av Duke_Gamer:

@Johlor: Alltså det är nog inget dåligt spel men för mig en remake så göra så att det känns som det spelet du växte upp med men att det går lättare spela på ny hårdvara kanske får grafik lyft kanske bättre kontroller men rör inte story rör inte det som gjorde spelet det du tyckte om när du var mindre. Som final fantasy spel är det klart bra men känns inte som samma spel utan som jag sa känns ungefär som en FF7-2.

Jag är helt med på det resonemanget, och det går att göra förändringar i det att man polerar upp spelet och story. Här hade det ju varit en utmärkt att verkligen kunna ge Midgar liv, något som jag i stort tycker de missat, ge ännu mer bakgrund till Avalance etc. Men jag vet faktiskt inte riktigt vad som var meningen med förändringarna de istället gjorde? Sen känns det lite oärligt i hur de marknadsförde spelet med demot, då demot i princip är 1:1 med originalet. Är ju efter spelet sen tappar det.

Men jag gillar det för vad det är, förstår dock de som tycker Square pissat på deras barndomsminnen.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar