Hur minns vi Xbox One?

Medlem

TVTVTV, Sports, en hund & Call of Duty Call of Duty Call of Duty

Medlem
Skrivet av ZeroSaberX:

TVTVTV, Sports, en hund & Call of Duty Call of Duty Call of Duty

Glöm inte fiskar som simmar undan!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Glöm inte fiskar som simmar undan!

https://youtu.be/TMYso30L9zI

haha

Medlem

roligt smeknamn, Xbone

Medlem

SEG som satan på starta up tar nästan 4 min bara starta up skiten min ps4a var snabbare men Annars gillar jag designen och den vita färgen min tar. Lite kassa kontroller som börjat gå sönder efter 3 år. jag menar min p3 dossa har hålt i snart 10 år.

bra spel utbud och Xbox game pass underbart men jag har aldrig gillat dera skit med Betala för o spela online ps3 gjorde det bra inge gold för o spela online räcker det tusan i mig inte med jag betalar bredbandet och sist jag kolla är det en konsol och inte ett mmo. Ska jag betala för o spela online fixa cleanre interface som inte käns bökigt att hitta i fasen vissa saker är så gjömd man blir irriterad. Sedan när man vill avbryta en service så tar dom lik förbannat betalt fast man stängt av reacuring services.

Jag kommer spela många år till på min Xbox one för även om Xbox varigt bäst med bakåtkompatibilitet så är det rätt många spel som ej är det och lär vara samma sak med nya xboxen när den kommer.

Medlem

+ gamepass
+ Xbox one x
+ bra bakåt kompabilitet

- gamepass genererar att man lägger tid på att spela skitspel.

Ambassadör
Xbox

Skulle säga att för min del ser jag det nästan som två helt olika generationer; Före och efter ~2017.

När Xbox One kom så var det som många nämnt ett rejält magplask. Trött hårdvara med TVTVTV, Don Mattrick, Kinect, försenade releaser i vissa länder, felsatsningar, nedlagda spel och bara en handfull 1st party-studios fast i sina franchises. Det är här många "fans av andra plattformar" fortfarande tror att Xbox befinner sig f.ö.

När Microsoft med Nadella i spetsen bestämmer sig för att satsa hårt på gaming runt 2017 vänder det dock. Xbox blir hela MS gamingdivision och lyfts upp till en egen plats vid det stora bordet med Phil Spencer som VP of Gaming. Även om förändringarna naturligtvis börjat tidigare så är det när detta och Xbox One X släpps som nästa halva av generationen börjar enligt mig.
Det är ett annat Xbox, med nytt fokus och som expanderar på alla fronter. Man cementerar sig som den kraftigaste konsolen, Xbox Game Pass, PC-satsningen, massor av nya studios, xCloud, bakåtkompatibilitet m.m ger ett suveränt momentum in i next-gen.


signatur

Jump in.

It's not a lake, it's an ocean

Att Xbox One inte ens släpptes i Sverige förrän året efter hade jag nästan förträngt. Men så illa var det ju faktiskt (även om den fanns att få tag i ändå). Som gammal Xbox-spelare kände man sig inte direkt omfamnad.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar