Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age S – Definitive Edition (puh!) kommer till pc, PS4 och Xbox

Robot
Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age S – Definitive Edition (puh!) kommer till pc, PS4 och Xbox

Långt rollspel förtjänar lång titel, uppenbarligen.

#dragon-quest-xi, #square-enix


Moderator | Testpilot

På Square Enixs hemsida står det att det inte handlar om en uppgradering för kunder, utan man måste köpa det på nytt.

Också kommit kritik om att spelet är en port av Switch-versionen som är sämre rent grafiskt än originalets PS4 och PC.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nyheterna i Definitive edition är inte stora nog för att orka med ett helt genomspel till, i sämre grafik än originalet. Spelet är oerhört långt och oerhört bra. Nämnde jag att det var långt? Räkna med att lägga ned flera hundra timmar på detta.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

På Square Enixs hemsida står det att det inte handlar om en uppgradering för kunder, utan man måste köpa det på nytt.

Hatar sånt där, det var samma sak med Persona 5 Royal också. Tänker inte köpa samma spel igen för lite extra material, låt mig uppgradera för bövelen!

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Nyheterna i Definitive edition är inte stora nog för att orka med ett helt genomspel till, i sämre grafik än originalet. Spelet är oerhört långt och oerhört bra. Nämnde jag att det var långt? Räkna med att lägga ned flera hundra timmar på detta.

Nu skall vi inte överdriva. Håller med om att spelet är långt, men "flera hundra timmar" va allt å ta i tycker jag. Klarade spelet på 69 timmar och då sprang jag absolut inte igenom utan gjorde det mesta av side quests osv.

Förövrigt så är det riktigt sunkigt att basera definitive edition på Switch versionen. Samt att vi som redan äger spelet borde, om inte gratis, så till ett jädrigt reducerat pris. Sådant här är att pissa på sina kunder.

Medlem
Skrivet av Divion:

Nu skall vi inte överdriva. Håller med om att spelet är långt, men "flera hundra timmar" va allt å ta i tycker jag. Klarade spelet på 69 timmar och då sprang jag absolut inte igenom utan gjorde det mesta av side quests osv.

Förövrigt så är det riktigt sunkigt att basera definitive edition på Switch versionen. Samt att vi som redan äger spelet borde, om inte gratis, så till ett jädrigt reducerat pris. Sådant här är att pissa på sina kunder.

Min första genomspelning där jag tog bl.a. platinum trophy tog runt 200 timmar. Min andr när jag köpte det switch tog väl runt 100 - 120 😄

Medlem
Skrivet av Divion:

Nu skall vi inte överdriva. Håller med om att spelet är långt, men "flera hundra timmar" va allt å ta i tycker jag. Klarade spelet på 69 timmar och då sprang jag absolut inte igenom utan gjorde det mesta av side quests osv.

Förövrigt så är det riktigt sunkigt att basera definitive edition på Switch versionen. Samt att vi som redan äger spelet borde, om inte gratis, så till ett jädrigt reducerat pris. Sådant här är att pissa på sina kunder.

Det beror på om man tror att man är klar eller om man verkligen är det. När man tror att man är det och eftertexterna rullar så har man bara klarat halva spelet. Man har då kvar att aktivera "Tower of Lost Time" och får då köra igenom i princip hela spelet igen fast från ett helt annat perspektiv för att få True Ending och den verkliga final boss.

https://www.pcgamer.com/dragon-quest-11s-true-ending-is-remar...

Medlem

Jag som hade tänkt avvakta med ett köp och spela det via Game Pass på PC, är det släpps en uppgraderad Switch-version där också, när det redan finns en PC-version tycker jag låter som ett extremt dåligt beslut från ansvarig utgivare.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Oh, det lönar sig att avvakta och glömma bort spel ibland, frågan är bara om man har tid med spel som tar över 100timmar *flämt*

Medlem

Synd att de inte kunde implementera de nya delarna i versionen som redan finns till PC, och istället portar över switch-versionen med sämre grafik


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Några extra sidouppdrag, låter inte riktigt som det är värt det för min del att köpa det igen. Det är ett välsigt bra spel men inte såå bra att jag orkar spela igenom det OCH köpa det igen...

Testpilot

Lovande för mig som väntat med det här spelet. Mindre kul om det är en Switch port bara.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Oh, det lönar sig att avvakta och glömma bort spel ibland, frågan är bara om man har tid med spel som tar över 100timmar *flämt*

Jag tänker precis som dig, det här med att lägga ner hundratals timmar på ett spel. Vet inte om det går. Ändå sitter jag här med 300+ Tim i Stardew Valley

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det beror på om man tror att man är klar eller om man verkligen är det. När man tror att man är det och eftertexterna rullar så har man bara klarat halva spelet. Man har då kvar att aktivera "Tower of Lost Time" och får då köra igenom i princip hela spelet igen fast från ett helt annat perspektiv för att få True Ending och den verkliga final boss.

https://www.pcgamer.com/dragon-quest-11s-true-ending-is-remar...

Ja jädrar, det stämmer det. Hade helt glömt bort att det var så. Kände absolut inte för att fortsätta dock, utan va rätt nöjd där kände jag.

Har rätt mycket spel liggandes tyvärr, men efter FF7 Remake besvikelsen hade det vart kul med lite traditionellt turbaserad Jrpg.
Nu till frågan, tycker du att spelomgång nr 2 är värt det? Hur annorlunda är det egentligen jämfört med första igenomspelningen?

Medlem

Finns ju ingen anledning att köpa spelet igen...

Medlem

Jag spelade igenom spelet på Nintendo Switch. Kan tänka mig spela det igen på PC pga grafiken.

Ambassadör
Xbox

Väldigt trevligt att ännu en japansk spelserie hoppar över konsolstängslet.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Jag tänker precis som dig, det här med att lägga ner hundratals timmar på ett spel. Vet inte om det går. Ändå sitter jag här med 300+ Tim i Stardew Valley

Ptja jo, Diablo 3 klarar man av själv på några timmar en dag men ändå sitter jag med över 8000timmar på det.

1
Skriv svar