Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes är ett JRPG från Suikoden-skaparna

Robot
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes är ett JRPG från Suikoden-skaparna

Och nu behövs Kickstarter-hjälp för denna tematiska uppföljare.

#Chronicle, #Eiyuden, #Rabbit-and-bear-studios, #Suikoden


Medlem

Dom vill ha 500 000 dollar men menar 10 miljoner dollar om man vill ha det kompletta spelet säkert

Medlem

Kickstarters numera är i många fall en marknadsundersökning. Får de mycket stöd på kickstarter så kommer investerare de har på G våga gå in i projektet. Så medan de får 500k av kampanjen så betyder det oftast att de får mer via investeringar.

Medlem

Suikoden 1 och 2 är bland mina favorit jrpg spel.
Tycker dom var bättre än självaste final fantasy.
Tyvärr vill jag minnas att serien efter det var inget jag fastna för.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Wow, kul att se att Suikoden få en spirituell uppföljare.

Medlem

Fantastiska nyheter, Suikoden är utan tvekan min favorit när det gäller JRPG-serier, kanske till och med min favoritserie någonsin oavsett genre.

Önskar verkligen att Konami släppte en Suikoden 1-5 samling till PS4, men detta är strålande det med!

Avstängd
Skrivet av Keima:

Dom vill ha 500 000 dollar men menar 10 miljoner dollar om man vill ha det kompletta spelet säkert

Ofta är en Kickstarter ett sätt att få in större investerare, ja.

För övrigt verkar protagonisten i detta prata, av bild nummer två att döma. I såna fall är jag riktigt sugen.

Medlem

synd det ej är Suikoden 6 men namnet och skiten är ju Konami så. Fan jag älskar Suikoden 1-2 och skulle klart säga det klår final fantasy med häst längder hur bra dom är.

Medlem

Väldigt trevliga nyheter! Har längtat efter ett nytt Suikoden i åratal, och Konami lär väl aldrig göra något mer med serien än på sin höjd en cash grab i form av nåt sunkigt gacha-spel för mobiltelefoner.
Tycker dock att man kunde slopat "Hundred Heroes" i titeln och döpt spelet till bara Eiyuden Chronicle.

Medlem

Underbara nyheter! Suikoden 2 är ett av de tre bästa rollspelen - eller rentav spelen - någonsin.

1
Skriv svar