Senaste spelet du INTE har klarat

Medlem

Mad Max till PS4. Har lagt det åt sidan flera gånger för att jag inte fastnat för det. Gjorde ett nytt försök nu under semestern men nej, det är inte särskilt kul nu heller så nu ger jag upp.

Medlem

Det var nog god of war hamnade på en drak rygg som man slogs på med nån idiot tyckte man mest låg ner och fick ta emot slag saknar köttandet från dom tidiga spelen !

Medlem
Skrivet av bent toe:

Two point hospital..

Längtat efter det, men när det väl kom så var det inte alls så roligt som jag trott. På mitt tredje sjukhus och kände meh.. gav upp och inte rört det på månader.

TPH hade jag höga förväntingar om. Det såg verkligen superroligt ut men blev tyvärr väldigt enformigt efter några sjukhus så även jag har lagt ner det spelet pga detta.

Skrivet av Sunic:

Sekiro är fast på 2 bossar, men ska fan spöa dem någon vacker dag..

Klarade av Sekiro i början av den här månaden. Kämpigt spel!
Får man fråga vilka bossar du sitter fast på?


signatur
CTI
Medlem

Star Wars Fallen Order, köpte det på Steams sommar rea.

Har lagt ca 8h nu och nej nu blir det inte mer, blir hyllan.

Riktigt tråkigt spel, snitslade banor som man springer runt i cirklar i för att låsa upp nästa dörr, pussel som är tråkiga rent av banala i många fall.

Cal våran hjälte med det magiska håret som alltid rör på sig lol, fy vad tråkig han är.

Stela animationer, och Cal ser ut som han skitigt på sig när han springer.

Kört fallen order på pc.

Nää faen det blir en andra vända i Last Of Us 2 istället.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Kanske inte faller riktigt inom ramen av att "klara" eller "inte klara", men la ner MHW: Iceborne när jag inte längre orkade fixa kronorna för achievements. Älskar achievements men där tog det till slut stopp och jag avinstallerade det och har inga planer i nuläget på att ta upp det igen. Tog kronorna i base game och det får räcka.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det finns trådar där vi kan stoltsera med senaste spelet vi har klarat.

Men som vi alla vet så påbörjar man spel som ej avslutas. Förmodligen oftare än man önskar.

Så min fråga är:

Vilket är det senaste påbörjade spelet som du har lagt på hyllan innan eftertexterna?

För mig är det Xenoblades Chronicles: Definitive Edition.

La över 70 timmar på tvåan men det klickade aldrig. Hade fortfarande problem med att få ihop kombon som krävs för att striderna ska vara kul.

Köpte därför ettan i hopp om att tempot och striderna var bättre, med allt annat som var bra i tvåan intakt.

Så var det, glädjande nog. I början.

Tyvärr blev striderna monotona samt att storyn tappade skärpa.

Inte rört det sedan dess.

Är det spel där du har spelat flera timmar in sen så tappar du suget?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Assassins Creed Unity, alldeles för mycket plotter på kartan!!

Ja du 💯

Medlem
Skrivet av RykoStars:

Spelet på bilden - Sekiro.
Spelade väl en 15h kanske? eller 10h? Minns inte riktigt, men den där förbaskade apan gjorde mig riktigt lack så jag bestämde mig för att lägga ned.

Sekiro här också. Jag har inte kommit till apjäv... än.
Lady Butterfly, trodde jag skulle bli galen där. Försökte nog en 100 ggr. Kärringjäv...

Medlem
Skrivet av Isak19:

Är det spel där du har spelat flera timmar in sen så tappar du suget?

Precis så.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

KOTOR 1 var det senaste spelet jag gav upp på. Alldeles för åldrigt, tyvärr. Förstår absolut varför det rockade år 2003 i alla fall.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Ville bara gå lite OT och säga att det är alldeles för ofta jag påbörjar ett AAA-spel och tänker för mig själv; ja, det är ju välgjort. Men har jag verkligen kul?

Det är klart det finns undantag (GoW, TLOU/2) men det är alldeles för sällan jag blir positivt överraskad ☹️

Medlem
Skrivet av Petro:

Ville bara gå lite OT och säga att det är alldeles för ofta jag påbörjar ett AAA-spel och tänker för mig själv; ja, det är ju välgjort. Men har jag verkligen kul?

Det är klart det finns undantag (GoW, TLOU/2) men det är alldeles för sällan jag blir positivt överraskad ☹️

Håller med. Svarade i ett forum på Gamefaqs, 5 favoritspel. De jag nämnde är alla gamla spel, nyast är San Andreas.
"Old timer" var det en som kommenterade
Haha, ok då. Men jag tycker många gamla spel ÄR bra. Och ofta har nåt som många nya spel saknar.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Håller med. Svarade i ett forum på Gamefaqs, 5 favoritspel. De jag nämnde är alla gamla spel, nyast är San Andreas.
"Old timer" var det en som kommenterade
Haha, ok då. Men jag tycker många gamla spel ÄR bra. Och ofta har nåt som många nya spel saknar.

Ja, det har kanske med åldern att göra, även om jag endast är i 30 års åldern. Det kanske bara är nostalgi-glasögonen som talar men det känns som att AAA-spel hade mer "själ" förr. Då är frågan om det är budget (gigantiska team ger mindre personlighet?) som är orsaken, eller om det är något annat?

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Bloodborne

Jag har platinum i Nioh och klarat ut Demon Souls... polarna pratade varmt om Bloodborne så nu i sommaren fick jag tummen ur...

Jag har lirat i 6-7 timmar och finner inte riktigt charmen. Ensam i en dyster och mörk värld, ofta kolsvart eller grå-brun-daskig full av ilskna monster som tar ungefär 2 sekunder på sig att ”vinda-upp” sin attack, varpå du ska skjuta dem med pistolen och sedan avrätta dem.

Spelet är inte attraktivt för fem öre. Det känns som att dra runt ensam i en öken. Alla NPC:er är griniga eller störda i huvudet. Det finns ingen riktig anledning för mig att dra runt och jäga heller. Det finns inget syfte eller huvuduppdrag eller något. Det enda positiva hittills är de två bossarna som jag mött, den senaste var Fader Calzone, som var lite småkul med att han transformera och blev heltokig!

Men nu är det slut på det roliga, jag pinar mig igenom ett område där det står en annan jägare uppe i ett torn och skjuter minigun på mig. Men vad jag är där för, det vet jag inte. Han ska få smisk när jag hittar vägen upp, men speciellt roligt har jag inte. Det är en tråkig pina mest.

Inte blir det bättre av att jag råkade döda NPC:n i katedralen heller, han var tydligen viktig. Undrar ifall det går att klara ut spelet utan den snubben?

https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2015/03/103590...

Blir det bättre än så här, eller ska jag ge upp?

Jag har spelat vidare nu, och gillar spelet mer och mer. Vet inte hur länge jag spelat, men gissar på 20-30 timmar.

Den senaste bossen var tre snubbar som påminde lite om ringvålnaderna ifrån Sagan om Ringen. Så jag gissar på att jag är halvvägs in.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Petro:

Ja, det har kanske med åldern att göra, även om jag endast är i 30 års åldern. Det kanske bara är nostalgi-glasögonen som talar men det känns som att AAA-spel hade mer "själ" förr. Då är frågan om det är budget (gigantiska team ger mindre personlighet?) som är orsaken, eller om det är något annat?

Det är nog en kombination av att man blir äldre och tar på sig nostalgibrillor samt att det de facto finns fler företagsledare bland AAA-utvecklare och -utgivare med helt annat ursprung än speldesign idag än förr, skulle jag gissa. Det är ännu mer fokus på att spela säkra kort och maximera vinster idag än tidigare, och då får man heller inte lika minnesvärda produkter rent generellt sett.

Medlem
Skrivet av Petro:

Ja, det har kanske med åldern att göra, även om jag endast är i 30 års åldern. Det kanske bara är nostalgi-glasögonen som talar men det känns som att AAA-spel hade mer "själ" förr. Då är frågan om det är budget (gigantiska team ger mindre personlighet?) som är orsaken, eller om det är något annat?

Två av favoriterna, Resident Evil och Silent Hill, har en del gemensamt. Det var små team, som blivit undanskuffade, ingen trodde på dom. De fick göra lite som de ville och de kände sig revanschsugna. Spelen var mycket riktigt inspirerade också, massor av bra idéer och nya grejer som ingen sett förut.
Flera av de mest intressanta spelen som kommit på senare år är väl också utvecklade av mindre team, ofta indie-spel.

Medlem

@MrStrange: apan, o corrupted monk

Medlem

Thief 4: Har spelat alla andra och räknar serien som en av mina favoriter genom alla tider, men 4:an var bara inte ett Thief-spel...

Cities Skylines: Startade spelet, anlade en liten stad och fick direkt problem med trafiken. Stängde av efter det.

Europa Universalis: Startade, spelade lite tutorial och stängde av. För många knappar.


signatur

Submission is for the weak

Har inte klart nåt spel den här månaden, men har försökt med bägge Assassins Creed Unity och Greedfall. Nu åker bägge upp på hyllan, i alla fall tillfälligt.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Final fantasy 7 originalet, vet inte riktigt varför men kommer inte in i det. Har spelat ca 6 timmar men ser inte storheten i det tyvärr.

Medlem

Bloodborne. För svårt för mig. Kom förbi första bossen och en bit till sedan lade jag av. Jag får helt enkelt inte ut något av att det är skit svårt. Allt blir bara töligt och irriterande för min del.

Skriv svar