Förslag på pek och klick spel

Inaktiv
Förslag på pek och klick spel

vore bra om man kunde få några förslag på pek och klick spel (sk. äventyrsspel/pussel tror jag)

Medlem

Hela monkey island triologin (nej, det FINNS ingen "fyra" LALALALA BINGOLINGO *håller för öronen*)

1:an och 2:an är lite för gamla för att egentligen rekomendera om du inte är retrofanatiker.
3:an är på gränsen, men finns iaf för win95 (fungerar ypperligt med ScummVM)

Vill du ha något modernare är kanske Sam & max episodspelen nått att kolla in, har själv inte testat dom så jag vet inte.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Dreamfall var riktigt bra, faktiskt. Sen har du ju Farenheit också (tror det kom ut som "Indigo Prophecy" i staterna av nån anledning) som har lyckats väl med stämningen. Dom har en del riktigt intressanta grepp för att berätta historien också.

Ett annat fynd (två, till å med - del 2 kom ut för inte så länge sedan) som kanske inte faller i peka-klicka genren är Penumbra spelen. Där kan du tala om stämning i kubik. Riktigt välgjort, Svenskt mysterie-spel.


signatur
Medlem

Atlantis: Det försvunna riket & Sherlock Holmes the awakened är två favoriter...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

1
Skriv svar