Another Crusade vill bli den typ av Super Mario-rollspel vi inte sett sedan 1996

Robot
Another Crusade vill bli den typ av Super Mario-rollspel vi inte sett sedan 1996
Medlem

Ser riktigt schysst ut. Kul om det kommer till IOS också där roliga spel är en bristvara. Tänker absolut bidra till kickstarter kampanjen.

Medlem

Otroligt läckert. Spelar super Mario rpg fortfarande för det är så mysigt. Ser fram emot detta

Medlem

Skulle vilja se en spirituell uppföljare till Chrono Trigger. Och nej jag räknar inte Chrono Cross. För Cross har inte samma strids system. Att man har sina strider i samma miljö som man utforskar som Trigger.


signatur

Den som vet vet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Earthscum:

Skulle vilja se en spirituell uppföljare till Chrono Trigger. Och nej jag räknar inte Chrono Cross. För Cross har inte samma strids system. Att man har sina strider i samma miljö som man utforskar som Trigger.

Vilket är synd, Cross är fantastiskt bra det också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av Earthscum:

Skulle vilja se en spirituell uppföljare till Chrono Trigger. Och nej jag räknar inte Chrono Cross. För Cross har inte samma strids system. Att man har sina strider i samma miljö som man utforskar som Trigger.

Tyckte du att FF VII remake är en sådan uppföljare? För det är ungefär samma för många. Just saying


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

@Vincent_graymore: Nej, Jag gillar inte hack and slash rpg:s och vill inte att en remake av Trigger blir en generisk action rpg. Jag gillar turn-based. Jag gillar att jag kan välja själv vad alla karaktärer gör. Blir ju bara gröt av allt i en 3D action rpg. Dina party medlemmar gör lite vad de vill. Kameran brukar suga. Och jag hatar luft strider. Jag vill spela ett JRPG inte Devil May Cry.

FF7R är ett mainstream hack and slash spel med RPG element. Sen ska vi inte prata om hur de förstörde storyn från originalet.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

@uberpwnage2.0: Visst kan jag se att det kan vara bra. Jag älskar ju Turn Based strider. Tror jag spela Cross runt 10 timmar för länge sen. Jag lessna bara på random battles och strider i ett annan dimension än den man spelar i och som tog lång tid att ladda. Sen var striderna extremt långsamma vad jag kommer ihåg. Gillar Trigger mer med striderna funkar.


signatur

Den som vet vet.

1
Skriv svar