Diablo 2 Verision 1.09

Medlem
Diablo 2 Verision 1.09

Tja alla, jäklar va längesedan jag va inne på FZ, ännu längre tillbaka man va inne på miRC och fz-d2

Iaf så blev jag sugen på att spela lite 1.09, helt legit utan fusk å hero editor eller nått sånt.

Om någon är sugen på att haka på så har jag precis börjat denna resa, då får vi spela tcp/ip och connecta till varandra, önskas de kan jag hjälpa till med boost längre fram.

Utöver detta får ni gärna ge tipps angående mf i 1.09, de enda jag minns från den tiden är meph och pindelskin, minns att jag hitta Windforce hos pindle, hur är.de med pit och ancient tunnels i 1.09, är.de också bra områden där eller är.de bäst å.nöta bossar.

Backloggens befriare

I 1.09 är det bossar som gäller. Meph, Pindle och Bhaal är väl hivudaktörerna att fokusera på i den patchen. Pindle är överlägset bäst så länge du har portalen öppen (dvs inte tar waypointen där nere innan Nihlathak).

Övriga lvl85 zoner är bra, men eftersom runorna inte längre(ännu?) är fokus är det effektivare att nöta snabba bossar.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jag bumpar tråden ifall nån d2 nörd har missat topic:)
Min softcore sorc är i nm a1 och hc sorc i normal a4
Hc barb normal lvl 10

Medlem

Nu är min sc sorc och bo barb i act5 hell, i act 3 gjorde jag ett stopp och körde 100 meph runs, hade tur å hitta Oculus!:), nu har jag kommit till Pindleskin på lvl 67 och kört 350 runs(om jag minns rätt), så i detta nu är.gubben lvl 70. Bästa drops än så länge är Tal ammu, titans vapen, string of ears, tal hjälm och Vampire gaze

Om de är någon som är säker på sin sak får.ni gärna skriva om builds/items, kul å läsa om alla chars.

Backloggens befriare

Svårt att skriva på en höft, däremot om du har frågor är det bara att köra på. Har 10.000h+ i 1.09, även om det var längesen nu.

Tal rashas amulett, galet, en av de lägsta drop-ratesen i spelet!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ouch vad man lirade d2 mycket, baal runs på hardcore hell var så sjukt roliga.

Kommer ihåg ett ladderrun på hardcore när jag ledde som Necromancer på lvl 86 men vi skulle åka till Åre...ett till baal run bara...boom dog

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Om du har frågor är det bara att köra på. Har 10.000h+ i 1.09, även om det var längesen nu.

Vad rekomenderar du för att farma Pindleskin, dels som sorc och dels som annan char.

Medlem

Varför spelar man på 1.09 och inte nyare versioner? Något speciellt som ändrats som inte är bra?

Medlem

@Lasrod det var väl innan runewords/synergies etc så jag antar att alla builds osv såg annorlunda ut.
Efter 1.10 (eller 1.11?) körde väl varje människa Hammerdin för mf, en smiter för übers och en auradin med bugstack för att "ha kul" i pvp. Hoppas Paladin kommer tillbaka till Diablo 4 och är lika OP då med.

Få achievements känns så bra som att nå lvl 99 i DIablo 2 dock...

Backloggens befriare
Skrivet av nordre:

Vad rekomenderar du för att farma Pindleskin, dels som sorc och dels som annan char.

Som sorc skulle jag nog säga Frozen Orb, barbar med find item är ju aldrig dumt det heller. I 1.09 var de ju de bästa mf-klasserna, men även en javason borde ta ner honom snabbt och enkelt.


signatur

Ad hoc addendum

1
Skriv svar