Recension – Carrion

Robot
Recension – Carrion

Carrion frågar: vad händer om du får styra monstret i skräckfilmen? Svar: blodbad.

#carrion


Medlem

Trodde att spelat skulle vara ett fullskaligt metroidvania men tji fick jag. Tycker att spelet är kul och känns gött att vara monstret för en gång skull. Men det är sjukt kort och absolut inte ett metroidvania så eftersmaken var lite bitter hos mig tyvärr. Beror nog mest för jag hade väntat mig något annat än vad det i slutändan var. Klart värt att titta in då det är ett rätt unikt spel trots allt och det ser bra ut med alla röda pixlar som dekorerar rummen.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Jag gillade spelet som fasen. Grymt bra idé. Alltid velat vara John Carpenters The Thing.

Medlem

Älskar spelet. Tänkte direkt på Carpenters The Thing, vilket är en film man älskar. Längden på spelet är perfekt också då det ger högre omspelningsvärde än om det varit 5h+ spel.

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Älskar spelet. Tänkte direkt på Carpenters The Thing, vilket är en film man älskar. Längden på spelet är perfekt också då det ger högre omspelningsvärde än om det varit 5h+ spel.

Problemet är ju bara att det har nästa noll omspelavärde då det inte är något att utforska eller samla mer än det man redan gjort under sin första spelomgång. Om man nu då inte tycker om repetition utan större variation dvs.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Finns på xbox pass till pc för de som har eller vill betala 50kr för en månad.

Medlem

Gillar det här spelet verkligen. Det påminner också väldigt mycket om ett annat spel som funnits på iOS rätt länge nu och det heter Perfect Cell. Där är du också en elakartad organism. Man kan tro att Carrion är från samma utvecklare eller rentav inspirerad av Perfect Cell.

Medlem

Påminner mig om ett DSi-shmup där man kontrollerade fienderna. Gillar när rollerna blir omvända 😃

Medlem

lite småkul men inte värt 200 spänn... svårt utan karta...

Medlem

Sjukt roligt spel!
Var länge sedan jag suttit klistrad så här.

Ambassadör
Xbox

Det här måste jag testa! Finns på Xbox Game Pass, både konsol och PC.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Älskar spelet. Tänkte direkt på Carpenters The Thing, vilket är en film man älskar. Längden på spelet är perfekt också då det ger högre omspelningsvärde än om det varit 5h+ spel.

Finns noll omspelvärde i detta spel. Värt 100 spänn absolut inte 200

Medlem

Fick vibbar från filmen Phantoms (1998), ska kika närmare på det där

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Problemet är ju bara att det har nästa noll omspelavärde då det inte är något att utforska eller samla mer än det man redan gjort under sin första spelomgång. Om man nu då inte tycker om repetition utan större variation dvs.

Håller med med samtidigt kan det vara bra att det inte är så långt. Finns så otroligt många spel som man vill testa så att det går fort att klara av behöver inte vara något negativt. Det är ett unikt spel som alla borde testa om dem har gamepass.

Kan också säga att jag spelade det så mycket att jag klarade ut det 100% på kanske 8 timmar eller så

Medlem

Tack för en bra recension av ett intressant spel.

Hade hoppats på mer dock, tycker att det ser så bra och kul ut. Trist med obefintlig karta, att inte hitta är bland det värsta jag vet i spel. Låter som ett medvetet val för att på ett billigt sätt öka livslängden.

Kommer nog att köpa vid en prissänkning, vill stötta så att det eventuellt kommer en matigare uppföljare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Problemet är ju bara att det har nästa noll omspelavärde då det inte är något att utforska eller samla mer än det man redan gjort under sin första spelomgång. Om man nu då inte tycker om repetition utan större variation dvs.

Från speedrun perspektiv så är det kung. Men förstår vad du menar, och visst, vill man köra om spelet och förvänta sig något mer så finns det absolut inget.

Skribent

Gillade demot, så jag kommer definitivt lira igenom det här när tillfälle ges. Suverän recension.

Medlem

givet spel till switch... men lär vänta tills det går ner i pris..

Medlem

Spelat någon timme nu, tyckte det var underhållande faktiskt. Lite omväxling att spela från andra sidan "skräckspel" Gillart!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Voorhees:

Spelat någon timme nu, tyckte det var underhållande faktiskt. Lite omväxling att spela från andra sidan "skräckspel" Gillart!

Tro fan att du tycker det med ditt nick.

Medlem

Körde precis klart på Switch, spelade portabelt på en Switch Lite. Fantastiskt roligt spel med perfekt längd. Håller inte riktigt med recensionen att det skulle vara svårt att veta vart man skulle ta sig (trots avsaknad av karta), tyckte man i regel blev väldigt bra vägledd framåt utifrån nya förmågor man precis fått.

För min del betalar jag gärna 200 kr för 4-5 h av bra gameplay, men annars kanske man vill avvakta för det är just så kort.

1
Skriv svar