Grounded lockar över en miljon spelare på bara två dagar

Robot
Grounded lockar över en miljon spelare på bara två dagar

Obsidians stora lilla spel verkar lika överraskande som en fluga i morgonkaffet.

#grounded, #obsidian-entertainment, #survival


Medlem

Jäkligt bra gjort med bara 14 personer som gjort spelet. Ska bli intressant att se vilka uppdateringar vi får varje månad.

NuZ
Testpilot

Riktigt roligt spel så inte så konstigt att de lockar spelare


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

eld
Medlem

Nu ska jag vara såndär.

Ser en peak på runt 16k spelare på steam vilket kan vara helt okej beroende på hur man ser det men jag gissar därför att det handlar om gamepass-spelare.

Spelet ser helt okej ut annars, ska prova!

Medlem

Väntar tills det lämnar early access.

Medlem

Spelade med 2 vänner och det var väldigt roligt men efter ett par timmar kändes men ganska klar.

Som spelet är just nu kändes det som att det inte fanns någon anledning att bygga en bas utan dom enda byggnaden man igenligen behöver är en crafting station och vind skydd.

Att uppgradera sin gear kändes inte överdrivet viktigt heller då dom stora fienderna dödade en på ett eller två slag.

Jag vart fångad av storyn och ville gärna forsätta och se vad som skulle komma sen men då detta är early access var det inte mycket där heller.

Jag ser fram imot vad som kommer hända om ett par månader men som det är nu skulle jag inte köpa det utan istället vänta.

Inaktiv

Sjukt sugen på att köpa och spela med tjejen. Men early access eeuuugh...!

Medlem
Skrivet av eld:

Nu ska jag vara såndär.

Ser en peak på runt 16k spelare på steam vilket kan vara helt okej beroende på hur man ser det men jag gissar därför att det handlar om gamepass-spelare.

Spelet ser helt okej ut annars, ska prova!

Men game pass är inte steam utan betalda spel? Men du menar av den miljonen spelare är flest från Xbox? Ja säkert. Men det var på steams topplista av sålda så har gått bra där med.

Medlem

Såg ju jäkligt mysigt ut. Ska nog ta och aktivera mitt game pass igen. Finns ju en hel del bra spel där som jag inte hunnit spela än. Men småbarnsförälder och tid går inte direkt hand i hand...

Medlem

Är det gratis så provar väl folk.. Betyder inte så mycket känner jag..

Iaf jag tyckte det var trevligt... Lite less på survival spel dock.. Men miljön är toppen.


signatur

subterranean homesick alien

eld
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Men game pass är inte steam utan betalda spel? Men du menar av den miljonen spelare är flest från Xbox? Ja säkert. Men det var på steams topplista av sålda så har gått bra där med.

Jo absolut, det säljer nog absolut bra på steam, verkar ha bra reviews också. Speciellt bra då det är ett litet team och utan tvekan gått med vinst bara på det.

Men siffror är väl lite intressanta, jag kan vända på dessa och köra något med "endast 5-10% av gamepassägare har provat grounded"

Men, jag är lite onödig just nu!

Medlem

Det är roligt. Men spindlar (Wolf sprider) är inge kul. Och jag hoppas att couch-co-op kommer snabbt som attans. AI medspelare skulle också vara mycket bra.

Medlem

Väldigt lite content och redan trött på kartan.

Medlem
Skrivet av eld:

Jo absolut, det säljer nog absolut bra på steam, verkar ha bra reviews också. Speciellt bra då det är ett litet team och utan tvekan gått med vinst bara på det.

Men siffror är väl lite intressanta, jag kan vända på dessa och köra något med "endast 5-10% av gamepassägare har provat grounded"

Men, jag är lite onödig just nu!

Jo, går väl att vända till få av alla PC-spelare och få av spelare öht. Men det gör man ju inte.

Medlem
Skrivet av eld:

Jo absolut, det säljer nog absolut bra på steam, verkar ha bra reviews också. Speciellt bra då det är ett litet team och utan tvekan gått med vinst bara på det.

Men siffror är väl lite intressanta, jag kan vända på dessa och köra något med "endast 5-10% av gamepassägare har provat grounded"

Men, jag är lite onödig just nu!

Det ligger ju inte direkt i obsidians intresse att vända någon statistik åt fel håll för dom. Det vore ju rejält korkat😉

Ambassadör
Xbox

Det är riktigt mysigt! Nu är det ju early access och inte något färdigt, fullstort spel så mer content och uppdateringar kommer ju efterhand det är ju liksom så det fungerar... Den 27/8 kommer nästa stora update.

Riktig rivstart av Obsidian! Ska bli kul när det är färdigt.


signatur

Jump in.

eld
Medlem
Skrivet av aholman:

Det ligger ju inte direkt i obsidians intresse att vända någon statistik åt fel håll för dom. Det vore ju rejält korkat😉

10 miljoner kunder har fått tillgång till grounded på bara en minut!

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är det gratis så provar väl folk.. Betyder inte så mycket känner jag..

Iaf jag tyckte det var trevligt... Lite less på survival spel dock.. Men miljön är toppen.

Bara för att det är gratis så verkar det nog inte intressant för alla.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Bara för att det är gratis så verkar det nog inte intressant för alla.

Nej visst.. Menar bara att en miljon inte är så imponerande för något som är gratis osv.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

har gamepass skulle aldrig rekommendera spelet såhär tidigt skede då det är alldeles för lite att göra just nu.

Och komma till slutet där du gjort allt tar dig ca 4 timmar om ens det(om du spelat andra liknande spel ark/rust m.m)

1
Skriv svar